Juiste moment om 64bit proc en nieuwe mobo te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• doncartel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26
Hey allemaal

Ik zit er aan te denken om een nieuwe moederbord en processor te gaan kopen. Aangezien ik niet super veel verstand heb van moederborden etc, heb ik even de Best Buy Guide geraadpleegd van Tweakers reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2004

Ik denk dat mijn keuze gaat vallen op de ..
AMD Athlon 64 3000+ (2,0GHz, 512KB, Boxed) en
MSI K8N NEO Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
(ook wil ik nieuw geheugen kopen maargoed das verder minder belangrijk)

Nou heb ik dus een beetje rond gevraagd en hoor ik mensen zeggen dat het verstandiger is om nog even te wachten met het kopen van deze computer onderdelen. Ook hoor een aantal zeggen dat hun voorkeur uitgaat naar Gigabyte mobo. Is dit terecht?

of kan ik beter een 2800 kopen? of nu nog niet een 64bit etc...

Verder viel het mij wel op dat in de Best Buy Guide gekozen wordt voor, AMD, MSI, Dane Elec. Allen sponsors (onderaan page) van tweakers... :9

Jullie horen dit soort vragen vast vaker maargoed, hoop dat jullie er op willen reageren.

Verwijderd

Als je een nieuwe computer binnen 3 maanden nodig hebt moet je hem gewoon kopen, zo niet dan zou ik wachten tot de MB's en procs voor de 939 sockect een beetje betaalbaar worden. :P
doncartel schreef op 30 juni 2004 @ 11:01:
(ook wil ik nieuw geheugen kopen maargoed das verder minder belangrijk)
Geheugen is heel belangrijk, met verkeerd geheugen loopt je PC niet of slecht. :'(

http://www.tomshardware.c...02/memory_modules-22.html

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
vergeet niet dat als je nog een half jaartje wacht je waarschijnlijk met een pci express mobo zit en je je vga kaart dus ook zult moeten vervangen (er zullen vast wel agp mobo's zijn, maar die lopen dan inmiddels al weer achter qua snelheid, en dan is wachten zowiezo zinloos natuurlijk)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:53
Als je geen directe haasst heb, kan je ook wachten op nForce 4(ipv 3) + PCI-Express (ipv AGP) en evt DDR-2 (ipv DDR) (half jaar tot 1 jaar)

DDR-2 op 666-800 Mhz is net zo snel als DDR333-DDR400 (kwa latencies) en sneller wat betreft bandbreedte...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Of je systeem goed is of niet moet je zelf bepalen ligt eraan wat je er mee gaat doen. Als je wil weten of dit het systeem is wat je zoekt moet je gewoon reviews gaan lezen.

Je vroeg ook of je moest wachten en ik denk van niet. Er komt altijd wel weer wat nieuws. Ik vraag me ook af waar je op wil wachten. Als je wil wachten voor de 939 kan je dat beter niet doen denk ik. Want het nog wel ff duurt voordat de 939 betaalbaar wordt.

Ps neem geen amd 2800 want voor een paar euro's meer heb je al een 3000

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wachten of kopen .. Het is helemaal aan jou :) Heb je het hard nodig? Kopen. Kun je nog met je huidige bak doorgaan? Wachten. Is jouw huidige PC ultiem gaar? Kopen. Wil je the state of the art? Wachten en doorsparen. Etc.

En wat betreft de voorkeur qua merk: dat is natuurlijk persoonlijk. Ikzelf heb bijvoorbeeld voorkeur aan Asus en Abit mobo's, Intel CPU's, Maxtor harde schijven, etcetera. Zo heeft iedereen wel een voorkeur :) Maargoed, hier is de FAQ van dit subforum ook duidelijk over. Kijk aldaar onder "Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?".

Verder kun je ook een beetje hier in PMG rondkijken voor A64/toekomst-related topics:
[rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 5[/rml]
Het Grote Athlon 64 3000+ upgrade-kit topic
Intel's kunstgrepen en AMD's beloftes
etc..

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 30-06-2004 11:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.