Toon posts:

[2000] Citrix aanloggen geeft een profiel foutmeldingen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij werken met Windows2000 en Citrix, wanneer een gebruiker een applicatie opstart krijgt men de volgende melding:

Kan bestand \\BH-FNP-001\Profile$\rtri\Application Data\Microsoft\Outlook\outcmd.dat niet naar locatie K:\Documents and Settings\lbos\Application Data\Microsoft\Outlook\outcmd.dat kopiëren. Neem contact op met de netwerkbeheerder.

Details: Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces wordt gebruikt.

Daarna wordt je aangemeld met een tijdelijk profiel.

Weet iemand wat de oorzaak hiervan is? En hoe ik deze kan oplossen? Hij geeft in de Eventviewer event ID 1000 aan maar daar kan ik niks over vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is dit de eerste user die aangelogd wordt onder deze naam? Het klinkt mij als een situatie zoals daar beschreven staat - oftewel, de file is in use :)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:14
Zo te zien heeft die gebruiker reeds een applicatie openstaan, die van dat bestand gebruik maakt.
Laat hem eens z'n Citrix connectie openen als allereerste. Kijken of dat wat uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit de eerste user die aangelogd wordt onder deze naam? Het klinkt mij als een situatie zoals daar beschreven staat - oftewel, de file is in use

Wat bedoel je met de eerste user die is aangelogd? Je weet niet een oplossing voor dit probleem? Meerdere gebruikers hebben hier last van.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gebruiken al je users een eigen username of zijn er mensen die usernames delen? Zoals ik al zeg - het klinkt alsof die file ook daadwerkelijk in use is.

Heb je al uitgesloten dat de file in use is? Heb je dit al getest? Ben eens wat concreter met je informatie aub :)

Verwijderd

Topicstarter
De file outcmd.dat is inderdaad in use, kun je daar iets tegen doen? Dit bestand hoeft volgens mij niet eens opgestart te worden.

Verwijderd

Let erop dat de share waar je profiles vandaan komen niet is geconfigureerd voor caching! Er stond ergens een technet artikel over... Ah, hier pak aan!!

The Cache Option for Offline Files Must Be Disabled on Roaming User Profile Shares

Kijk ook even naar de reactie van Elevator!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 11:41 ]

Pagina: 1