Toon posts:

Windows XP 100% CPU probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De computer van mijn vriendin heeft een probleem en zelfs ik als systeembeheerder kom er niet meer uit.

Willekeurig gebeurt het dat de CPU ineens 100% in gebruik is als er iemand iets op die pc doet.
Het vreemde is dat het vaak een anders proces is wat dit doet...

Ik heb al gehad :
- WMPISRV.exe --> deze vermenigvuldigde zichzelf en slokte zo 100% CPU op, dus bijv. 5x 20%
- Ik heb an AVCONSOL.exe gehad, die vermenigvuldigde zichzelf ook, zie boven
- IEXPLORE.exe, idem als boven
- WORD.EXE, idem als boven
- Gisteravond startte ik kazaa lite resurrection op, programma startte niet maar kazaalite.kpp als process slokte wel 100% CPU op..

Al deze processen zijn NIET af te sluiten, bij taskmanager doet hij niets als ik op beeindigen druk.

Ik heb op spyware gescanned met Adaware, vind niets.
Ik heb met McAfee 7.0.3 gescanned, nieuwste defs, vind niets.

Ik heb zelfs een keer een verse install gedaan, ochtend mee bezig geweest, middag op het werk laten draaien, niks aan de hand.
Hij staat daar en dezelfde avond belde mijn vriendin dat hij weer met die WMPISRV.exe bezig was.
Dus nu begint het hele verhaal weer opnieuw.

Het lijkt alsof die pc elke keer gewoon een exe pakt wat als process gedraaid word en vervolgens dit vermenigvuldigt zodat de pc langzamerhand vastloopt.

Bij die WMPISRV.exe was het zo mooi, ik had de taskmanager openstaan direct na boot, 1 instantie 100% ... na 5 minuten waren dit er al 3 van 33% en na nog eens 5 minuten zag ik er al 8... enz enz enz..
Dit bestand heb ik weg kunnen gooien in safemode, dan is het weer ok maar dat kan ik niet voor bijv. word.exe of iexplore.exe..

Ik weet het echt niet meer, iemand een tip ?

gegroet !

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

kun je die WMPISRV.exe niet gewoon rename of delete (eventueel middels vielige modus of een ntfs bootdisk)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• koninkx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Probeer eens te scannen met Ad-Aware en derlijke software, en alle patches installeren van windows update.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 12:37

MrDry

Desperados!

Ruikt toch naar spyware hoor!

Post je hijack log eens!

Quod licet lovi, non licet bovi

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 20:52
Klinkt ook sterk als een worm. Sommige wormen (van de DoS soort) hebben ook de neiging om processen te dupliceren en zo de boel lam te leggen...

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32

nexhil

BAM!

scan anders eens met www.bitdefender.com
het kan goed zijn dat een virus je virusscanner voor de gek houd.
verwijder voor de zekerheid ook even je automatische herstelpunten

[ Voor 31% gewijzigd door nexhil op 30-06-2004 10:46 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

ja maar hij heeft al gescant e.d. Ik kan trouwens niet lezen of hij idd ook spybot en hijackthis heeft geprobeerd. Blijft het natuurlijk obscuur hoe snel hij dan weer dan programma thingie heeft na een verse install.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Hmm, na reinstall firewall erop en antivirus erop zou je toch moeten verzekeren van niet meer dit soort dingen krijgen. Als je dit wel krijgt moet je het toch gaan zoeken in eventueel plaatselijk geinstalleerde programma's of randapparatuur

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Topicstarter
@bonzz_netninja : Lees mijn laatste zin eens :

"Dit bestand heb ik weg kunnen gooien in safemode, dan is het weer ok maar dat kan ik niet voor bijv. word.exe of iexplore.exe.."

Ik heb dat bestand weggegooid alleen ik kan bijv. word.exe niet weggooien dus als de computer dat bestand pakt dan ben ik het haasje :D

@Tijdens verse install heb ik ALLE servicepacks etc geinstalleerd dus dat kan het niet zijn.
Ik heb met de nieuwste adaware gescanned.. zal het nog eens met een andere scanner doen..

@mrdry : ik heb geen ervaring met hijackthis..wat is dat?

Bedankt voor de hulp :D nog meer ideeen ? keep em coming :D

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

ik heb ook een zoiets gehad, virusscanner updaten en scannen maar :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Topicstarter
@taktik : dat is dus het eerste wat ik heb gedaan, mcafee erop gegooid, firewall erop en allebei gelijk updaten..

Heb tot nu alleen met adaware gescanned, zal eens andere programma's gaan gebruiken, dr is er nog 1 gratis en die vind schijnbaar meer dan adaware..

Het gaat er mij inderdaad ook om hoe het zo snel weer kan zijn.

Ik zit ook te denken aan iets wat haar broertjes erop zetten, spelletjes of zo..
Ze houden nogal van oude games die misschien niet 100% compatible zijn met XP, maar om nou gelijk te denken dat zij die processen pakken en zo vermenigvuldigen ?!?!

K zal vanavond met bitdefender online eens scannen..

Nogmaals bedankt!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

HiJackThis is (uit de Spyware scannen en opruimen-FAQ):
HijackThis werkt anders dan bijvoorbeeld Spybot - Search and Destroy of Ad-Aware, deze programma's vinden alleen spyware die door de detectieschema's wordt gevonden. HijackThis laat daarentegen zien welke programma's zijn geïnstalleerd op plekken waar spyware zich meestal ook installeert. Je kan er spyware mee vinden, maar bijvoorbeeld ook gewone plugins die je wel op je PC wilt hebben (zoals Macromedia's Flash plugin). Goed opletten wat je zodadelijk wilt verwijderen is dus belangrijk, gelukkig geeft HT bij elk item een code mee zodat je weet wat het precies is.
Je kunt ook proberen te scannen met McAfee Stinger, te downloaden van de McAfee-site, vindt ook vaak veel virii.

edit:
Overigens, HiJackThis is hier te downloaden: http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

[ Voor 12% gewijzigd door Mad Marty op 30-06-2004 10:55 ]

Rail Away!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

welke vage internetsites bezoekt jouw vriendin dan?

by the way de combinatie van Ad-Aware en Spy-bot kan een systeem behoorlijk (95%) beveiligen.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• nexhil

nexhil

BAM!

bonzz.netninja schreef op 30 juni 2004 @ 10:47:
ja maar hij heeft al gescant e.d. Ik kan trouwens niet lezen of hij idd ook spybot en hijackthis heeft geprobeerd. Blijft het natuurlijk obscuur hoe snel hij dan weer dan programma thingie heeft na een verse install.
ik heb het als vaker meegemaakt dat een virus de virusscanner voor de gek houdt op de een of andere manier.

virussen vinden het tegenwoordig ook vooral lekker om in map van de herstelpunten te gaan zitten.

Verwijderd

Topicstarter
@ orca :

hahaha, nou zij niet, maar dr 2 jonge broertjes wel.

Ik zal eens met andere programma's laten scannen en dan horen jullie ervan :D

Bedankt allemaal!

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 11:53:
@ orca :

hahaha, nou zij niet, maar dr 2 jonge broertjes wel.

Ik zal eens met andere programma's laten scannen en dan horen jullie ervan :D

Bedankt allemaal!
gelukt?
Pagina: 1