Toon posts:

één CCFL lamp stuk!!

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
de vraag is simpel, weet iemand een winkel waar CCFL standaarden van verschillende lengtes, diameters, voltages enzovoort te verkrijgen zijn?

de reparaties van zo'n TFT scherm zijn onmenselijk duur en ik heb zelf gezien dat het makkelijk te herstellen is....mits je de onderdelen hebt natuurlijk.

thx

Verwijderd

elke fatsoenlijke computerboer, en bij een elektrozaak vind je ze denk ik ook wel. Diameters verschillen niet zo, 't is voral de lengte.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je wel eens nagedacht over eventuele garantie op je TFT scherm? Daar moet volgens de wet minimaal 2 jaar fabrieksgarantie op zitten, en als er dus iets mis in met je backlight, zal dat zeer waarschijnlijk onder fabrieksgarantie vallen!
Wacht dus nog even met dat ding open te maken!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mocht je em toch zelf openschroeven, maak dan even een paar fotos en post die hier... Ik zou dat wel ns van binnen willen zien. :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Weeet je zeker dat het de CCFL is, en niet de CCFL-inverter?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

A-t-r-o-X, dit soort zaken hoort meer in CME thuis, maar ik move hem daar niet naartoe, omdat je eigenlijk gewoon wat shops moet binnenlopen die kennis van dit soort zaken hebben en je hiermee verder kunnen helpen. Kijk in de CME faq voor wat links naar shops e.d. :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Eentje die nog niet in CME Faq (cme lcd faq / cme links) stond: http://www.lampbank.nl/kk_300064.html (*)

Houdt er alleen wel rekening mee dat je niet zomaar elk willekeurige CCFL erin kan bouwen. Allereerst moet hij natuurlijk passen (diameter/lengte), maar je wilt natuurlijk ook wel een normaal helder display zonder verkleuringen (kleurnummer / cd/m2). Verder moet ook de start/brandspanning (Volt) overeenkomen met de inverter die in de LCD/TFT zit ingebouwd en de stroom (Ampere) niet hoger zijn als de inverter kan leveren. Voor het beste resultaat neem je gewoon een reparatie/vervangingsmodel van de fabrikant van je monitor.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 11:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.