GRUB gebruiken voor grafisch bootmenu vanaf CD

Pagina: 1
Acties:

• koninkx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik wil graag GRUB gebruiken voor een grafisch bootmenu te maken voor op mijn bootCD, de CD heeft een aantal leuke en geautomatiseerde mogelijkheden, maar mist nog een multiboot optie, Ik wil graag het volgende multibooten:

- Windows 98 bootdisk (voor het dosgedeelte van de CD)
- Memtest86
- kleine linux distro (ongeacht welke, dit is bijzaak)

Ik heb via google en de GOT search gezocht, honderden topics en links gelezen die ik gevonden had, maar niets wat echt uitkomst biedt.

Wie kan mij helpen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is niet zo moeilijk te vinden lijkt me?

Making a GRUB bootable CD-ROM

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• koninkx
Dat had ik ook al gevonden ja, maar hier moet je de hele CD gebruiken voor GRUB.
Het is de bedoeling om grub alleen in de bootsector te hebben, en de rest van de CD gewoon in het CD-FS.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

koninkx schreef op 30 juni 2004 @ 10:38:
Dat had ik ook al gevonden ja, maar hier moet je de hele CD gebruiken voor GRUB.
Het is de bedoeling om grub alleen in de bootsector te hebben, en de rest van de CD gewoon in het CD-FS.
Euh.. dat zul je even toe moeten lichten :) Hoe kom je erbij dat je een hele CD voor GRUB nodig zou hebben? Een BootManager komt meestal alleen in de bootsector terecht lijkt me zo?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Mij lijkt het meest logisch dat je het eerst op 'n hd probeert, dus een hd met grub in de bootsector en het spul dat je nodig hebt op een partitie, en dat je daarna een image maakt van de hd, en die brand op cd-rom. Correct me if I'm wrong.

• koninkx
Ik heb net een artikel gevonden waar het mee gelukt is, evengoed bedankt voor jullie reacties!

• Wilke
  • Laatst online: 22:32
koninkx schreef op 30 juni 2004 @ 13:10:
Ik heb net een artikel gevonden waar het mee gelukt is, evengoed bedankt voor jullie reacties!
Misschien tof als je er dan even bij zet welk artikel dat was, dan hebben anderen misschien nog iets aan dit topic...

• koninkx
Dit artikel staat het in beschreven, hier is het bij mij mee gelukt:

Artikeltje

[ Voor 90% gewijzigd door koninkx op 30-06-2004 13:26 ]

Pagina: 1