Toon posts:

Interne pc speaker (dat antieke ding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jullie herrineren je vast nog wel die piepgeluidjes die een 486 en ouder nog maakten, Het geluid dat uit je computer kwam, zonder zichtbare speaker.
Nu ben ik nogal fan van spellen uit die tijd, Commander keen 1 t/m 3 en prince of persia bijvoorbeeld. Het geluid van deze spellen vindt ik ook geweldig.

Nu is mijn vraag: is het niet mogelijk om dit geluid op een of andere manier te verbeteren, om te zetten naar de normale geluidskaart of iets dergelijks? Of mischien kan ik mijn normale versterker erop aansluiten zodat ik in ieder geval het volume kan regelen. Valt er aan te sleutelen?

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 10:21:
Jullie herrineren je vast nog wel die piepgeluidjes die een 486 en ouder nog maakten, Het geluid dat uit je computer kwam, zonder zichtbare speaker.
Nu ben ik nogal fan van spellen uit die tijd, Commander keen 1 t/m 3 en prince of persia bijvoorbeeld. Het geluid van deze spellen vindt ik ook geweldig.

Nu is mijn vraag: is het niet mogelijk om dit geluid op een of andere manier te verbeteren, om te zetten naar de normale geluidskaart of iets dergelijks? Of mischien kan ik mijn normale versterker erop aansluiten zodat ik in ieder geval het volume kan regelen. Valt er aan te sleutelen?
het is gewoon een + en een -

je zou er een tulp stekkertje op aan kunnen sluiten

en mijn 486 had al een echte SB16 isa.... werkt nog steeds trouwens :D

[ Voor 5% gewijzigd door nexhil op 30-06-2004 10:26 ]

Verwijderd

Daar valt zeker aan te sleutelen, mijn sb-audigy heeft zelfs een header om de pc-speaker door te lussen op je geluidskaart, zodat je het vollume gewoon in windows kan regelen.

Maar je kunt ook de pc speakrt uit je pc opzoeken en de draaidjes doorknopen aan een versterker ingang. (deed ik vroegel altijd op m'n 286 _/-\o_ )

Verwijderd

Bij sommige oudere geluidskaarten had je een PC-speaker schuivertje staan bij de volumeregeling. Sommige spelletjes konden daar ook mee werken (vraag me niet meer welke spelletjes of kaarten) Maar veel meer kan je er denk ik niet mee doen. Tenzij je aan die 2 pinnetjes een minijack hangt en dan naar de line-in. Zal dan nog altijd PIEP zijn, maar dat wil je blijkbaar ;)