MSI k7n2 (Nforce2) onboard sound werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Shr3d
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hey,

Zit er nu al 1 volledige dag mee te kloten:

Ik heb gisteren mijn oude Asus bordje vervangen door de MSI K7n2 Delta Nforce 2 mobo.

Alles werkt perfect, maar de onboard sound krijg ik no-way aan de praat.
Wat heb ik al gedaan?

- GOT helemaal afgezocht, alles geprobeerd
- Nforce drivers geinstalleerd
- MSI drivers geinstalleerd
- Realtek drivers zelf (de soundchip)

Maar NIETS lijkt mijn sound aan de praat te krijgen. (en nee, het staat ook niet gedempt)

Met de nvidia nforce drivers zag ik wel dat er geluid geproduceerd werd via het programma (zo'n visualiser) maar uit mijn boxxen komt het niet :(

Het grootste probleem is dat als ik de msi drivers wil installeren hij het windows logo probleem aangeeft, dus ik gewoon doorgaan uiteraard maar dan geeft windows aan dat het verkeerd geinstalleerd is.

Ergens las ik dat het kon liggen aan een bracket die ik er geen in heb hangen. Binnenkort krijg ik de D-Bracket, maar ik heb er een hard hoofd in dat hij dan wel werkt.

Wat o wat moet ik doen om dit aan het werk te kunnen krijgen?

Alvast bedankt!

Ohja mijn cpu is een Athlon XP 2400+ en mijn boxxen zijn net nieuwe Creative Inspire P380 boxxen.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 16:37

Virgil

We're not alone

Boxen wel goed aangesloten?

En kijk even of in de bios niet stiekem je kaartje is uitgeschakeld ;). Wilt vaak ook wel eens helpen.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Shr3d
  • Niet online
Boxxen perfect aangesloten, bios kon ik instellen op auto of op disabled en hij staat op auto..

:(

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens de specificatie pagina van MSI, heb je gewoon Soundstorm op je moederbord, en moet je dus de drivers hebben van Soundstorm, en niet de Realtek AC97 drivers...

Als je in nVidia's nVmixer de equalizer ziet bewegen, dan werkt je geluid dus wel, en heb je waarschijnlijk óf de verkeerde instellingen in nVmixer, óf de boxen zitten niet goed aangesloten... :)

Als je boxen bijvoorbeeld digitaal zijn, dan moet je hem via nVmixer de speakers door middel van de Luidspreker Wizard, de boel op digitaal zetten...

O en misschien een niet al te slimme vraag, maar stel hem toch: staat het volume wel goed? :?

[ Voor 82% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2004 10:18 ]

• Shr3d
  • Niet online
Hmm...eens even die soundstorm drivers proberen dan.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shr3d schreef op 30 juni 2004 @ 10:15:
Hmm...eens even die soundstorm drivers proberen dan.
Shr3d schreef op 30 juni 2004 @ 10:06:
Met de nvidia nforce drivers zag ik wel dat er geluid geproduceerd werd via het programma (zo'n visualiser) maar uit mijn boxxen komt het niet :(
Je hebt dat dus al gedaan, en toen werkte het, je hebt alleen de speakers nog niet goed ingesteld met behulp van de nVmixer (dat nVidia-logo-tje met die speaker ervoor, rechtsonderin op de taakbalk) :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2004 10:20 ]

• Shr3d
  • Niet online
Ok, heb nvmixer weer geinstalleerd, hoe stel ik hem dan goed in? Want alles staat al open..

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shr3d schreef op 30 juni 2004 @ 10:21:
Ok, heb nvmixer weer geinstalleerd, hoe stel ik hem dan goed in? Want alles staat al open..
Je moet op 1 van die pagina's even zoeken naar Luidspreker Wizard of zo iets. Die Wizard doorlopen, en dan zou het moeten werken gok ik zo :)

Heb even een topic-report (dat handje bovenin het topic) gedaan, omdat dit meer een Windows probleem is, dan iets wat met audio / video of HiFi te maken heeft ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2004 10:24 ]

• Shr3d
  • Niet online
Gedaan...niks :(
Maar toen ik die drivers ook installeerde, zag ik op het einde die treibungsinstallen wurde abgeschlossen oid...wat houd dat in? kan dat ermee te maken hebben?

[ Voor 84% gewijzigd door Shr3d op 30-06-2004 10:26 ]

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Ik heb hetzelfde bordje en ik draai geen MSI installer maar gewoon de Nforce drivers van nVidea, moet gelijk werken, er is zelfs al geluid als die de eerste x afsluit om de drivers te laden.

• Shr3d
  • Niet online
Dispenzer schreef op 30 juni 2004 @ 10:27:
Ik heb hetzelfde bordje en ik draai geen MSI installer maar gewoon de Nforce drivers van nVidea, moet gelijk werken, er is zelfs al geluid als die de eerste x afsluit om de drivers te laden.
Ja die heb ik ook al geprobeerd, maar geen resultaat.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Er zit ergens een jumpertje op dat moederbord, wat ervoor zorgt dat het geluid naar de front aansluitingen word gestuurd, kijk maar eens in het boekje van je mobo, dat jumpertje moetje ff goed zette :)

//edit: kijk hier maar eens: MSI K7N2 Delta geen geluid/

[ Voor 19% gewijzigd door domi235 op 30-06-2004 10:34 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Shr3d
  • Niet online
_/-\o_

Eindelijk :D

Stond gewoon in het boekje, en dat heb ik ook gewoon zitten lezen...niet echt bij nagedacht dus.

Geluid is echt super man! Bedankt voor de hulp!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb een Shuttle AN35N nforce2 ultra plank en ik heb precies hetzelfde probleem. Drivers enzo installeren geen probleem en het lijkt net alsof er niks aan de hand is (winamp enzo speelt gewoon af), behalve dat ik gewoon doodleuk niks hoor. Op dit moederbord zit echter volgens mij maar 1 jumper (om je bios te resetten) en verder helemaal niks en in de bios vind ik ook niks (wel nieuwste biosversie trouwens).

Ik zal eens proberen via de headerpinnetjes (voor frontpannel), maar daar zit nou niks aan.

Het zou gewoon moeten werken dacht ik zo... :(

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Digital-DNA:
Als er niets op je frontpanel-headerpinnen zit (dus ook geen jumpers) krijg je ook geen geluid uit je aansluitingen aan de achterzijde van de PC. Zie ook de handleiding hiervoor. Mocht dat je probleem niet oplossen dan kun je zelf een probleemtopic openen die voldoet aan de forumPolicy. Meeliften in een ander zijn probleemtopic met compleet andere hardware/opstelling/software etc is niet echt handig nl.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 05:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.