Toon posts:

prescot in combinatie mobo wel ok ?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds ca. 14 dagen een compleet nieuw systeem aangeschaft.

Mobo : Asrock P4VT8+ (prescot, fsb 800)
CPU : p4 prescot, 800 mhz, 1mb cache
VGA : asus V9560 128 Mb
RAM : pc3200 (2X) = 512 MB TOTAAL
Onboard LAN + sound

Ik had verwacht dat dit ging lopen als een speer, maar nu ben ik erg ontevreden.
Als ik Red Alert 2 wil spelen in combinatie met mp3 slaat hij na en paar minuten zo vast als een huis (geluid stopt en pc bevriest)
Red Alert 2 loopt ook stuk trager met inladen online games.

op mijn AMD 1800 voorheen en amd 750 daarvoor was het wel mogelijk.

Hierop is mijn vraag wat er verkeerd is aan het lijstje qua onderdelen, want het zou als een speer moeten lopen. Zelfs kan ik niet eens overclocken. Als ik de fsb van 200 naar 201 zet wil de pc al niet eens meer opstarten. (ben nog wel leek op overclocking gebied, maar met de vorige pc fsb van 100 naar 150 en dat ging wel goed)

Help!!!

Wie kan mij op weg helpen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 10:01 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

zo te zien is het een P4 mobo met een via chipset.
installeer eens de chipset drivers die kan je vinden op de cd van het moederbord.
ik zou zelf een ander bord hebben gekocht bv een Asus P4P800

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is niet echt de manier om op GoT een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. Zoals in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat uitgelegd, wordt hier op GoT van je verwacht dat je minimaal vooronderzoek doet eer je een topic start. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde GoT-subforum. Hier in Processors, Mobo's & Geheugen zijn dat dus PMG FAQ en PMG Beleid.

Via de FAQ en het Beleid had je dus de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen vinden welke je een eind verder had kunnen helpen. In de startpost van het Beleid staat duidelijk uiteengezet hoe je een "Help, mijn PC doet het niet!" topic moet starten B)

Tipje: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van elk subforum door voordat je een topic start. Daarin staat namelijk wat je dan minimaal moet kennen cq uitvoeren ;)

Dit topic is gesloten.