[Exchange 2003] POP Connector haalt op, mail daarna kwijt *

Pagina: 1
Acties:

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-01 12:33
Ik heb gesearched maar daar werd ikook niet veel wijzer van :)Misschien is het maar een heel lullig dingetje waar ik overheen kijk. De situatie is als volgt:

-We hebben hier een Windows 2003 SMB server
-Hier draait ook Exchange 2003 op.
-Pc's kunnen aanmelden op het domein van Windows 2003
-Onder ons internet domein staan een aantal "gewone"pop boxen. (bij onze hosting provider)

Ik wil dat Exchange de pop3 boxen bij de hosting provider leeghaalt en de mailtjes in een lokale Exchange box neerzet. We hebben namelijk een nieuwe antivirus suite te draaien voor oa Exchange en ik wil dat alle mail centraal gescand wordt.

Om Exchange de Pop3 boxen leeg te laten halen maak ik een pop3 connector aan en koppel deze aan de bijbehorende lokale user. Deze connector werkt, want ik zie dat de virusscan een aantal mailtjes heeft gescand.

Nu het probleem: als ik nu Outlook opstart op de client computer krijg ik niet de mailtjes te zien die bij deze gebruiker horen!

Anderzijds gaat het fout met het versturen van mail. Hiervoor maakte ik een SMTP connector aangemaakt. We zijn aangewezenop de SMTP server van @home. Waar vul ik dat op de goede manier in?

Ik weet dat Outlook wel verbinding heeft ( agenda's delen etc wil wel!) Heb alles al geprobeerd.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- titel edit
- wat zeggen de logfiles ?
- Virusscanner al eens uitgezet ?
- Define "Heb alles al geprobeerd" , al in de knowledge base gekeken bij MS ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Staan die mailtjes niet in de Queue's van de betreffende protocollen??

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:29

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Dit heb ik van het weekend ook gehad
Kijk f bij de recipients policy van exchange of daar je domein erbij zit

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Je kunt beter een multipopbox aanvragen of met batched smtp gaan werken,
of nog beter met SMTP (+ evt. backupmx) (dus zelf een mailserver draaien).

Werken met Exchange en POP3 connector's is meestal vragen om problemen,
het is ook een oplossing die je niet wilt.
Beter een paar tientjes per jaar extra betalen voor een wat professionelere
oplossing zoals batched smtp.

Op die manier heb je nog meer controle ook over je mailsysteem!

• Tweakod3x
Ik zie de mailtjes in de queue van het SMTP protocol staan. MBHV de Knowledge base heb ik gechecked of ik de SMTP goed heb ik gesteld. Het meeste stond wel goed, maar daarna werkte het nog niet.
Wie kan mij vertellen waar ik minimaal moet instellen dat mailtjes naar mail.home.nl gerelayed worden?

Ik denk dat het POP connector verhal hier los van staat. Op de Knowledge Base kon ik hier ook weinig over vinden.

@Visje: zou je dit iets beter willen toelichten? Het zou best kunnen dat dit niet goed staat maar ik kon er zo snel ook niks vreemds vinden.

@mkools: het is in deze situatie even beter dat ik dit aan de praat krijg. het zijn maar 3 pop boxen namelijk.

Ff een edit: ik zie in de logfiles dat de mailtjes wel door de POP connector worden opgehaald, maar ik zie ze niet in mijn Outlook

[ Voor 10% gewijzigd door Tweakod3x op 30-06-2004 16:47 ]

• Redondo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03-2023

Redondo

Heb je de primary SMTP mail adressen van je domein gebruikers op (user)@home.nl gezet? Als je dit niet doet beschouwt de SMTP server van @home de mailtjes die hij te verwerken krijgt als relayed mail: hij zal ze alleen accepteren als de afzender een @home adres heeft.

• Tweakod3x
Redondo schreef op 30 juni 2004 @ 17:41:
Heb je de primary SMTP mail adressen van je domein gebruikers op (user)@home.nl gezet? Als je dit niet doet beschouwt de SMTP server van @home de mailtjes die hij te verwerken krijgt als relayed mail: hij zal ze alleen accepteren als de afzender een @home adres heeft.
Dat zou kunnen, maar ik denk dat ie niet eens zo ver komt. De mailtjes blijven namelijk in de queue staan. Als @home de mailtjes zou weigeren zou ik ze in ieder geval terugkrijgen?

Anyway, ik kwam er ook achter dat de rechten voor de gebruikers tov de mailboxen hier en daar niet goed stonden. Dus daar zit ook nog wat werk.

Wat ik ga doen is een aparte testserver opzetten en deze gewoon als mailserver inrichten. Ik heb nog wel ergens een .nl domein wat ik hiervoor kan gebruiken. Ik wil dan gewoon alle mailboxen in eigen beheer doen, zoals eerder al werd geopperd.

Tnx voor alle hulp iig ;)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Om mail via mail.home.nl te laten versturen kun je een zgn smart host in je SMTP virtual server instellen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:41
Ik had het probleem dat er geen mail naar buiten werd gestuurd.

Dit heb ik opgelost door in de DNS "Mail Exchanger (MX)" record toe te voegen in de "Forward lookup zones".
SMTP is tenslotte voor uitgaande mail ;)

Verwijderd

Dit probleem heb ik exact zo gehad, schijnt een bug te zijn in de POP downloader van Small Business Server 2003. Heb meer mensen gehoord (usenet) met hetzelfde probleem...

Uiteindelijk het maar anders opgelost, die POP downloader werkt gewoon niet goed.

Verwijderd

Ik heb al meerdere SBS 2003 servers met exchange pop3 connector geinstalleerd.
Ben nu alles weer aan het omzetten naar SMTP. Die pop connector is helemaal waardeloos !!! Als je hem wilt gebruiken zorg dan de je de volgende Fix :
http://www.microsoft.com/...3AF7B8F6FC&displaylang=en wel installeerd. Anders heb je kans dat hij alle zomaar allemaal CC: mailtjes gaat doorsturen naar buiten....
En je ontvangt met de pop3 connector geen BCC mailtjes.

Verwijderd

En als je gebruik maakt van GFI MailEssentials POP2Exchange connector. Krijg je dan ook te maken met dit probleem?

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 21:08
ik maak gebruik van exchange 2003 + popcon (zo heet die popconnector), kun je meerdere pop3 boxen mee ophalen, en een administrator box aangeven, mail die niet wordt begrepen (geen juiste geadresserde aanwezig in exchange) komt in de administrator box aan...

/dev/null

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:56

beekware

To Experience The Unexpected..

Ik gebruiker popcon ook... draait als een tierelier...

Hier staat een handleiding hoe en wat....

Bij mij werkt het allemaal 3 pop3-accounts
En alle mail via @home naar buiten...

http://www.christensen-so...port/installexchg2000.htm

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Pagina: 1