Toon posts:

[Office 97] .dot file lock probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dit wel een interessante vraag is. Zelf ben ik al aan het zoeken geweest hier en op google maar ik weet niet in welke richting ik het moet zoeken dus dat zoekt lastig. Probleem is het volgende. Ik heb een Macro en autoteksten in de file test.dot staan. Deze test.dot staat in de opstartdirectory van 20 mensen (hebben allemaal dus diezelfde opstartdirectory) dit functioneert prima maar lastig wordt het als ik iets wil wijzigen in test.dot omdat ik die wijziging dan niet op kan slaan omdat er mensen gebruik maken van de file. Nu moet ik dus iedereen vragen om Word te verlaten zodat ik mijn wijziging op kan slaan.

Is er een slimmere manier om dit te doen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Wat dacht je van simpelweg de plek op een andere locatie version-controlled editen en zodra je een 'release' hebt lazy overkopieren naar die opstartdirectory? :?

Heeft trouwens niets met Programming & Webscripting van doen, hop naar Software Algemeen.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Dat vind ik niet zo'n mooie oplossing dan moet ik nog steeds een moment zoeken waarop alle gebruikers uitgelogt zijn en dat is hier lastig.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 09:24:
Dat vind ik niet zo'n mooie oplossing dan moet ik nog steeds een moment zoeken waarop alle gebruikers uitgelogt zijn en dat is hier lastig.
om 3 uur 's nachts zijn ze toch wel uitgelogd?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Dan lig ik ook in mijn nest !!!

Nu zou ik daar wel iets van een scriptje voor kunnen maken dat ie iedere nacht dat bestand gaat copieren maar ik vind het nog steeds een houtje-touwtje oplossing.
Er is toch wel iets beters te bedenken.

Stel je hebt 1000 gebruikers in een vol-continue bedrijf, daar moet je toch niet aan denken.......

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 09:44:
Start -> Control Panel -> Scheduled Tasks ;)
Nu zou ik daar wel iets van een scriptje voor kunnen maken dat ie iedere nacht dat bestand gaat copieren maar ik vind het nog steeds een houtje-touwtje oplossing.
De correcte oplossing is gewoon die file niet sharen, punt. Oftewel in het logonscript van de gebruiker de nieuwste released versie van een centrale server in het persoonlijke profiel kopieren. Exit conflicts en exit versieproblemen.
Stel je hebt 1000 gebruikers in een vol-continue bedrijf, daar moet je toch niet aan denken.......
Ik werk op databases met 10000 volcontinue gebruikers letterlijk wereldwijd, het leven is niet altijd makkelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijven dus een beetje gekunselde oplossingen?
Toch gek dat er niet iets echt goeds te maken is........

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 10:08:
Je moet al die mensen niet in je originele document laten werken. Je moet ze dus bij aanmelden het document naar een bepaalde locatie laten kopieren en dan vanuit die locatie laten gebruiken. Bij afmelden laat je het document verwijderen, zodat de volgende keer een eventueel nieuwe versie gekopieerd wordt. Is goed te scripten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 09:44:

Nou... daar moet je dan eigenlijk aan denken, voordat je zoiets operationeel maakt.

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 10:08:
Wat is er nu gekunsteld aan een correcte oplossing waarbij iemand bij logon automagisch onzichtbaar de nieuwste werkende versie van het ding krijgt? :?

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 30 juni 2004 @ 10:26:
[...]

Wat is er nu gekunsteld aan een correcte oplossing waarbij iemand bij logon automagisch onzichtbaar de nieuwste werkende versie van het ding krijgt? :?
Ik bedoel eigenlijk dat het office pakket zelf niet in een oplossing kan voorzien

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 10:42:
[...]

Ik bedoel eigenlijk dat het office pakket zelf niet in een oplossing kan voorzien
Office kan niet in een oplossing voorzien. Office is een puur client-side pakket. Office heeft geen benul van het feit dat jij met tig users op 1 template wil werken. Office heeft die features niet omdat het op Windows draait die die features wel heeft. Windows biedt je logon-scripts juist om dit soort redenen.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 14:14

MrDry

Desperados!

Als systeembeheerder werk ik altijd uit een andere sjablonen / macro's map dan de overige gebruikers. Ik heb wel schrijfrechten, de gebruikers niet uiteraard.

Als ik een bug ontdek pas ik het gelijk aan en dan kopieer ik de dot files naar de sjablonenmap van de gebruikers.....en ja....dat kan alleen als niemand meer de bestanden geopend heeft.

Quod licet lovi, non licet bovi

Pagina: 1