Toon posts:

isdn of kabelmodem delen op een netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand of het mogelijk is om een kabelmodem/ASDLmodem te delen over een netwerk. Ik bedoel als je een abonnement neemt voor 1 pc. Of is het desnoods mogelijk dat je op 1 pc internet hebt die toch nog in het netwerk hangt?
De isp's die wij gecontacteerd hadden, zeiden dat bovenstaande zaken onmogelijk zijn (als je het toch zou doen zouden ze je betrappen). Ik vroeg mij af of er een manier was om de problemen te omzeilen.
De bedoeling is vooral dat de pc's gebruikt worden voor email dus problemen met de verbruikerslimiet zouden er niet mogen zijn. Een systeem met een mailserver kan natuurlijk ook, maar mocht dus ook niet.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Pak ff een search engine, daar staat dit forum vol mee..

gewoon een linuxbakkie, een proggie als wingate op een windhoos bak, win2k connections sharing, win98 connnection sharing, free-sco machientje.. wat je maar wil.. geen enkel probleem..

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
oei, isdn moet asdl zijn

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 19:35
Op zaterdag 23 december 2000 21:02 schreef zweinstein het volgende:
oei, isdn moet asdl zijn
Je bedoeld dus ADSL.
En ja, het kan heel simpel (hoe denk je dat ik het doe dan..)
Gebruik gewoon WinGate, werkt super :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
www.dlink.com
je kan ook gewoon een routertje kopen, lekker makkelijk. hang je gewoon aan je hub en klaar.

Verwijderd

tja, ik heb nu windows me op 1 bak en win 95 op een andere, win me met win connection sharing, maar wat ik nou wil weten is of ze erachter komen als ik een kabelabo zou nemen...

het is dus de bedoeling dat de isp denkt dat ik maar 1pc gebruik.. (btw, ik heb (nog?) geen ADSL/kabel)...

en dan nog wat:
ik vind het dus echt uiterst triest dat je niet 2pcs aan mag sluiten, als je wilt kan je met 1 pc ook wel alle bandbreedte benutten, en alles permanent aan laten staan, ik gebruik 2 pc's, 1 is de echte bandbreedte verslinder (nou ja, erg veel bandbreedte heb je niet met 56k6 :( , maar stel dat ik kabel zou hebben :) ) en 1 gebruik ik alleen als ik op de andere zit te gamen om m'n icq, irc en mail in de gaten te kunnen houden. surfen doe ik er vrijwel nooit op... (en wat dan nog)

echt, wie heeft er tegenwoordig NIET meerdere pcs in een netwerkje hangen!
Pagina: 1