Toon posts:

Hoe heten van die mooie input forms...

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
... in HTML die enorm veel op word lijken eigenlijk?
dus waarmee je de tekst in het tekstvak op een echte noob-word-manier kan dik maken, foto's invoegen, uitlijnen etc etc

Ik heb ze een keer gezien in de backoffice van een site, en stond echt versteld van het gebruiksgemak..

Waarschijnlijk zijn ze ergens prefab downloaden, maar ik weet niet waar beginnen met zoeken en zou er graag eens mee experimenteren in de backoffice van mijn persoonlijke pagina :)

daarom weet iemand hoe deze heten, in welke taal ze zijn geschreven en hoe ze werken?

Als ik de site nog terug vind, plaats ik wel effe screenshot fzo

/edit

oja het zet ook automatish enters in het veld om naar <br> 's enzo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 08:08 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[google=Rich Text Editor]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

msn groups maak gebruik van zulke editors, het enige probleem daarbij is dat je IE moet hebben en dat ze waarschijnlijk gemaakt zijn met een microsoft only vreemde variant van html oid

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

Topicstarter
dat is gewoon net wat ik zocht,
hartelijk bedankt!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mrcactus schreef op 30 juni 2004 @ 08:19:
msn groups maak gebruik van zulke editors, het enige probleem daarbij is dat je IE moet hebben en dat ze waarschijnlijk gemaakt zijn met een microsoft only vreemde variant van html oid
Ze zijn er ook wel crossbrowser hoor.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
mrcactus schreef op 30 juni 2004 @ 08:19:
"The cross-browser rich-text editor implements the Mozilla Rich Text Editing API included with Mozilla 1.3+. There is NO LICENSE, so just take the code and use it for any purpose. This code is 100% free. Enjoy!"

Als ie ut al doet in firefox en IE ben ik al heel blij ;)
This toch maar alleen voor degene die de backoffice doet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 08:23 ]

• Corona Extra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:36
Met die google link hierboven vind je onderstaande editor niet zo snel, echter is dit wel een van de beteren. Is gratis en geschreven in javascript/dhtml.
FCKeditor

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:03

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
die fck is eerlijk gezegd prachtig gewoon

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 08:26 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 08:25:
die fck is eerlijk gezegd prachtig gewoon
Moet je een keer de pagina zelf kiezen en dan een table invoegen :+

Duurde toch wel een seconde of 4 voor ik die vond. En dan als je wat teksten erin hebt staan op source drukken heb je weer een error :)

en cross browser is IE en mozilla hier, voor de andere browsers is nog weinig support.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Desalnietemin vind ik het toch een mooi project. Het zou mooi zijn als ze ook nog de mogelijkheid zouden bieden om plaatjes in te voegen.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Verwijderd

Topicstarter
plaatjes invoegen doe ik appart via een file formpje & php en dan het plaatje in de database laten opslaan, dan kan je direct uploaden van de schijf, anders is het gewoon linken naar een andere site online ofzo..

vinut echt wel mooi die fck

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 08:34 ]

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Wij hebben voor een groot project ongeveer een half jaar HTMLArea gebruikt. Uiteindelijk is deze vervangen door FCKEditor. Wij gebruiken nu nog weliswaar de 1.6 versie die alleen geschikt is voor IE, maar zodra de cross-browser 2.0 versie volwassen is, gaan we hier direct op over. FCKEditor biedt werkelijk bijna alles wat je je maar kunt wensen en is heel goed aan te passen aan je eigen eisen. Zo hebben wij er zelf een aantal features bij gebouwd, zoals uploaden en resizen van afbeeldingen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Wat ik zo zie dat mist aan FCK is tabel-editing. En als ik naar de features van 2.0 kijk zie ik die er nog steeds niet in?

Lijkt me nogal vervelend als je een mega tabel hebt en daar een rij aan toe wilt voegen... ben je met die editor wel ff bezig zo te zien.. En laten klanten nu regelmatig met tabulaire data bezig zijn in hun pagina's...

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 30-06-2004 09:06 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bosmonster schreef op 30 juni 2004 @ 09:05:
Wat ik zo zie dat mist aan FCK is tabel-editing. En als ik naar de features van 2.0 kijk zie ik die er nog steeds niet in?

Lijkt me nogal vervelend als je een mega tabel hebt en daar een rij aan toe wilt voegen... ben je met die editor wel ff bezig zo te zien.. En laten klanten nu regelmatig met tabulaire data bezig zijn in hun pagina's...
Het wordt tijd dat Jorgen gaat opschieten :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 19:35

KeesV

Zonder titel

Bij de demo die er staat van versie 2 (http://www.fckeditor.net/Demo/ versie 2.0 beta 1) kun je prima tabel editten. Je klikt in een cel van je tabel, dan krijg je een rondje met een kruisje en 2 pijltjes. Met die pijltjes kan je je tabel uitbreiden. 't is een beetje moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel... :)

Ik doe niet aan sigs

• Speedener
  • Laatst online: 24-05 14:38
KeesV schreef op 30 juni 2004 @ 09:14:
[...]

Bij de demo die er staat van versie 2 (http://www.fckeditor.net/Demo/ versie 2.0 beta 1) kun je prima tabel editten. Je klikt in een cel van je tabel, dan krijg je een rondje met een kruisje en 2 pijltjes. Met die pijltjes kan je je tabel uitbreiden. 't is een beetje moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel... :)
Ahja vet! tis wel jammer dat je de grootte van de kolomen niet kan aanpassen...

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Corona Extra schreef op 30 juni 2004 @ 08:23:
Met die google link hierboven vind je onderstaande editor niet zo snel, echter is dit wel een van de beteren. Is gratis en geschreven in javascript/dhtml.
FCKeditor
FCK ruled! We gebruiken m hier ook al een jaar ofzo en onze klanten kunnen er prima mee overweg.

Er zitten wel wat bugs in, maar die kan je met een beetje scripting makkelijk afvangen :)

zo mag je bijvoorbeeld geen ' gebruiken in je text anders hangt je javascript etc.

Mijn rig

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Ik gebruik HTMLarea. Deze is zeer gebruiksvriendelijk, makkelijk aan te passen en werkt ook super in Mozilla :).

http://sourceforge.net/projects/itools-htmlarea/

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:46

glashio

C64 > AMIGA > PC

Wat ik zo zie dat mist aan FCK is tabel-editing.
TS zou het zelf kunnen uitbreiden met deze methode :)
edit:
Microsoft DHTML Variant

[ Voor 22% gewijzigd door glashio op 30-06-2004 11:27 . Reden: MSexample ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Zelf vind ik deze Wysiwygpro ook wel wat hebben...

• mjax
  • Laatst online: 14-05 11:00
marko77 schreef op 30 juni 2004 @ 09:50:
[...]
Er zitten wel wat bugs in, maar die kan je met een beetje scripting makkelijk afvangen :)

zo mag je bijvoorbeeld geen ' gebruiken in je text anders hangt je javascript etc.
Dan doe je toch iets anders fout want ik gebruikt FCKEditor zonder aanpassingen en dat levert echt geen problemen op met single quotes in de invoer. Ook niet als ik dan javascripts loslaat op de editor (inhoud).

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-04 22:21
Hier is een leuk lijstje met "through the Web WYSIWYG" form editors
http://www.bris.ac.uk/is/projects/cms/ttw/ttw.html

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Pelle

🚴‍♂️

Okee, genoeg info dus om er lekker mee aan de slag te kunnen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.