Toon posts:

vraag over Forte Agent (newsreader)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, even een vraagje over dit programma. Als ik hiermee bestanden download van usenet slaat hij deze ook op in zijn eigen interne database. Dus een bestand van 500 MB neemt 1 GB ruimte in beslag, omdat het dubbel wordt opgeslagen. Dit wil ik natuurlijk niet. Bovendien is de maximale grootte van de datafile waarin Agent dit opslaat, 1,99 GB. Daarna geeft ie een foutmelding. Nou kan ik die datafile natuurlijk wel gewoon wissen, maar dan ben ik ook alle headers kwijt in die newsgroep.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of een oplossing voor?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Purge en compact database heb je beide aan staan? Kijk even of je het aantal dagen dat headers bewaard dienen te blijven niet fors omlaag kan halen. (Group -> options -> what en when to purge)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 30 juni 2004 @ 08:45:
Purge en compact database heb je beide aan staan? Kijk even of je het aantal dagen dat headers bewaard dienen te blijven niet fors omlaag kan halen. (Group -> options -> what en when to purge)
Ja, dat heb ik allemaal gedaan. Purgen helpt niets en als ik probeer te compacten geeft hij de melding: no databases need compacting.

:(

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 00:15

RBouman

René

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 09:10:
[...]

Ja, dat heb ik allemaal gedaan. Purgen helpt niets en als ik probeer te compacten geeft hij de melding: no databases need compacting.

:(
je moet uiteraard in Agent wel eerst de file (althans de body) deleten :+ alvorens je gaat compacten, anders heeenft het nl geen zin.
De datafiles van Agent kunnen echt wel groter zijn dan 2 Gb neem de laatste versie van Agent en zet de bestanden op een NTFS partitie
Succes

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Verwijderd

Topicstarter
RBouman schreef op 30 juni 2004 @ 09:18:
[...]

je moet uiteraard in Agent wel eerst de file (althans de body) deleten :+ alvorens je gaat compacten, anders heeenft het nl geen zin.
De datafiles van Agent kunnen echt wel groter zijn dan 2 Gb neem de laatste versie van Agent en zet de bestanden op een NTFS partitie
Succes
Ja maar moet dat dan handmatig? Kan ik niet gewoon ergens instellen dat hij bodies die groter zijn dan X regels, gewoon moet weggooien?

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-08 11:24

Zorro

Z

Je kan ergens instellen dat gesavede bodies niet meer in Agent moeten worden bewaard, dus dan delete hij die meteen zelf uit zijn database. Ik weet zo alleen niet waar je dat doet.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:32

Opa

Nu Multifocaal!

Zorro schreef op 30 juni 2004 @ 09:50:
Je kan ergens instellen dat gesavede bodies niet meer in Agent moeten worden bewaard, dus dan delete hij die meteen zelf uit zijn database. Ik weet zo alleen niet waar je dat doet.
Group > Default Properties > Receiving files > After saving an attachment, remove it from the message.

Het loont om al de instellingen in deze afdeling na te lopen. :7

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1