Kabelmodem vernielt routers?

Pagina: 1
Acties:

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 12:01
Beetje vreemde titel misschien, maar het is ook een beetje een wazige situatie.

We hebben hier in huis een kabelverbinding die we met een aantal mensen delen. Het modem dat we hebben is een 3com (type geen idee, hij staat bij iemand anders op de kamer) en die linkte direct door naar een linksys wireless routertje (BEFW11S4).
Van het weekend was plotseling alle internet dood, na wat zoeken en doen bleek het modem (inclusief internet ;)) nog prima te werken, maar de router was overleden. Een huisgenoot had nog een oud routergeval liggen en we probeerden dat ding aan het modem te hangen, dat ging 15 minuten goed en toen was ook dit exemplaar naar de haaien.

Inmiddels is er wel een nieuwe wireless router onderweg, maar ik vroeg me af of het puur toeval is dat er 2 routers overlijden die op hetzelfde kabelmodem hangen of dat het modem misschien niet helemaal jofel is en op de een of andere manier routers om zeep helpt? Heeft iemand daar wel eens van gehoord?

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
nog noooit van gehoord :/
ben bang dat het toch echt aan de routers heeft gelegen..
Inmiddels is er wel een nieuwe wireless router onderweg
Waar ik nu benieuwd naar was, kost je dat nog wat? of valt et dingetje binnen de garantie?

Verwijderd

Zijn de PC's in het netwerk geaard? Zit er een scheidingsfilter bij de hoofdaansluiting?

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 12:01
gupje schreef op 30 juni 2004 @ 04:40:
nog noooit van gehoord :/
ben bang dat het toch echt aan de routers heeft gelegen..

[...]

Waar ik nu benieuwd naar was, kost je dat nog wat? of valt et dingetje binnen de garantie?
Garantie was (uiteraard) een paar maanden geleden verlopen, heb nog wel geprobeerd, maar RMA was denied. (kost dus wel wat ;) $45 voor een nieuwe op Amazon.com)
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 06:12:
Zijn de PC's in het netwerk geaard? Zit er een scheidingsfilter bij de hoofdaansluiting?
De enige PC die daadwerkelijk aan de router hangt (met utp kabel dus) is de mijne, en die is geaard. De rest is allemaal wireless lappies.

Scheidingsfilter heb ik geen idee van (als je de hoofdstroomaansluiting bedoelt, waarschijnlijk niet gezien de leeftijd van ons huis) en ik weet niet of ze in de VS aan scheidingsfilters doen (* Ingmar = electronica-n00b)

[edit]
Eerlijk gezegd ging ik er een beetje vanuit dat het gewoon toeval was dat er 2 overleden binnen 2 dagen. Nu ik erover nadenk; die wireless router kuurde al een beetje 2 dagen voor ie de geest gaf, hij hield de SSID niet meer vast, maar resette zichzelf telkens naar default. Hackpoging lijkt me onwaarschijnlijk, want WEP draaide (128) en er zijn minstens 3 wireless netwerkjes in onze directe omgeving die compleet openstaan. Verder is er in de hele setup van het netwerk (aantal pc's/laptops) al maanden niks veranderd.
De reden van dit topic is min of meer om te voorkomen dat de nieuwe router meteen getoast wordt als ik hem installeer, want als ik die RMA zitten we veel langer zonder internet dan wanneer ik een nieuwe bestel.

[ Voor 32% gewijzigd door Ingmar op 30-06-2004 15:37 ]

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?