Toon posts:

Wanadoo Adsl verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Wanadoo Adsl verbinding, dus een Alcatel Speedtouch 510 modem met daarop aangesloten een Asus W300g accespoint, deze staat in verbinding met mijn laptop met een pcmcia kaartje.

Als ik mijn laptop met windows Xp-home aanzet zie ik 2 icoontjes van knipperende computers, de ene is voor het accespoint en staat op 54mbit, deze werkt altijd en is ook altijd zichtbaar, de 2e is 1mbit en staat voor de internetverbinding , deze is niet altijd zichtbaar en komt de ene keer wel snel op en de andere keer helemaal niet, als hij niet zichtbaar is is er dus ook geen internetverbinding, waar ligt het nu aan?

Soms blijft de verbinding ook lang constant, de andere keer is er geen verbinding meer ineens.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:27
Wat een tijdstip om je dat af te vragen... ;)

Dit heeft alles te maken met upnp. Jouw modem (ST 510) ondersteunt upnp en xp zal vanzelf als client optreden. Zo kunnen er dynamisch napt-regels (port forwarding) worden aangemaakt voor bijvoorbeeld msn file transfer.

Als je zoekt op upnp kom je wel meer te weten.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Waarom komt dat icoontje op de ene pc wel te voorschijn en op de andere pc niet?

Wel handig overigens, je kan meteen vanuit de eigenschappen/properties meteen portforwardings instellen naar de juiste computer in je netwerk. Gaat wat handiger/sneller dan via http :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!