Toon posts:

3D (teken)progje wat inhoud kan berekenen?

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lieve tweakers,

/offtopic Ik weet niet zeker of ik hiermee op het goede forum zit, if not, dan merk ik het wel, sorry mods :P

Ik ben bezig met het zelf maken van 1 kano. Dit klonk niet al te ingewikkeld, maar er komt meer bij kijken dan ik dacht, het gaat wel lukken daar niet van, maar ik heb jullie hulp nodig! Ik moet van een bestaande boot de inhoud berekenen (het drijfvermogen) zodat mn nieuwe boot niet OF amper in het water zakt OF zinkt als ik mijn edele achterste erin plaats. Ik moet dus van een huidige boot die goed bij mijn gewicht past het drijfvermogen kunnen berekenen, maar ook dat van een massieve mal. Ik kan bij de bestaande boot wel emmers water gaan meten, maar dat weiger ik principieel :P en dat gaat ook niet met een mal. Zijn er misschien progjes waarbij ik een hoop maten invoer (breedte/dikte per 10cm lengte ofzo? :? ) die vervolgens voor mij de inhoud kunnen berekenen? Het is geen normale boot, er zit geen cm recht kevlar aan, het komt dus niet op 1dl aan, maar als ik ongeveer het aantal liters weet, hebben jullie mij voor de zoveelste keer uit de brand geholpen.

Alvast bedankt, G@pster :Y)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Een prog die doet wat jij wilt ken ik niet, maar als jij toch elke keer breedte/dikte per 10cm op wil geven, vermenigvuldig die dan gewoon met 10 en met de hoogte, tel het op en je hebt je schatting. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 13:19
SolidDesigner kan dit wel.. maar das rete duur!

[ Voor 4% gewijzigd door 12_0_13 op 30-06-2004 09:06 ]

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het punt is volgens mij dat Gapster wat maten op wil geven en dan een antwoord wil krijgen. 3d-software kan best inhoud berekenen, maar dan moet je je voorwerp modellen, niet gewoon wat maten opgeven.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 14:33

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb thuis wel solidEdge :) (orgineel) die kan dat wel, maar ik vraag 10% van de kosten van et programma }) komt neer op € 800,-
Begin alvast maar met et slepen van die emmers >:)

Verwijderd

Topicstarter
Armageddon_2k schreef op 30 juni 2004 @ 10:21:
Ik heb thuis wel solidEdge :) (orgineel) die kan dat wel, maar ik vraag 10% van de kosten van et programma }) komt neer op € 800,-
Begin alvast maar met et slepen van die emmers >:)
Weinig kans :+

Bedankt heren, ik ga mij wenden tot DC++ ofzo, en kijken of ik ergens solidedge kan vinden, anders ga ik inderdaad maar gewoon 3D modelleren, ik kan wel wat van TrueSpace/3DsMax dus ik denk daar wel uit te komen.

Onwijs bedankt voor de uitleg etc.! _/-\o_

Cheers, G@pster

Verwijderd

Je kan je ook wenden tot de normale wiskunde en die inhoud zelf berekenen. Met wat integraalrekening is dat makkelijk te bekenen... 't gaat je wel een hoop tijd kosten...

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 10:55

Just_I

What did you just say?

Ook met SolidWorks kan je de inhouds maten en dergelijhke berekenen. Is volgens mij alleen wel duurder als SolidEdge (bijna het zelfde). Modellen met SolidWorks werkt trouwens wel heel anders dan met Max/ Maya e.d.

Nog even wat gezocht op de site van SolidWorks en kwam daarbij op het volgende: studenten versie. Daarmee kan je dus naar mijn weten wel de inhoud mee berekenen en zelfs ook nog een redener van maken, maar ik weet niet of je dat ook echt mooi word.

[ Voor 44% gewijzigd door Just_I op 30-06-2004 11:17 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 11:04:
Je kan je ook wenden tot de normale wiskunde en die inhoud zelf berekenen. Met wat integraalrekening is dat makkelijk te bekenen... 't gaat je wel een hoop tijd kosten...
Zoiets was ik al mee begonnen, maar aangezien er werkelijk geen vierkante cm op die boot recht is, was dit onbegonnen werk leek me. Je kan op die manier wel enigzins schatten, maar als je er dan 5 liter naastzit gaat dit al wel vervelend worden in het eindresultaat. toch bedankt :)
Just_I schreef op 30 juni 2004 @ 11:14:
Ook met SolidWorks kan je de inhouds maten en dergelijhke berekenen. Is volgens mij alleen wel duurder als SolidEdge (bijna het zelfde). Modellen met SolidWorks werkt trouwens wel heel anders dan met Max/ Maya e.d.

Nog even wat gezocht op de site van SolidWorks en kwam daarbij op het volgende: studenten versie. Daarmee kan je dus naar mijn weten wel de inhoud mee berekenen en zelfs ook nog een redener van maken, maar ik weet niet of je dat ook echt mooi word.
Tnx _/-\o_ Ik ga op zoek naar zoiets, denk dat dat wel moet lukken.
Pagina: 1