Mandrake 10.0 crashed constant... KDE updaten?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hoi mensen,

ik vind Mandrake 10.0 een cool stukje software, ook al kan ik maar een stuk of 10 minuten er mee klooien. :)
Ik heb de eerste CD al van verschillende nederlandse universiteiten gedowload en gebrand, maar er blijven fouten op de CD staan. De laatste keer dat ik Linux heb geherinstalleerd kreeg ik maar 1 foutmelding... een of andere KDE library was corrupt.
Ik heb toch maar lekker doorgeinstalleerd, en ik dacht dat alles het deed. Niet dus.

Ik heb dus het vermoeden dat de ongelukkige install van KDE er iets mee te maken heeft. Ik wil dus graag proberen hem opnieuw te installeren.
Mijn vraag: Wat is de beste manier?

Kan ik een soort auto-repair doen (iets makkelijks)? Of moet KDE opnieuw downloaden, en dan in een kale (alleen commandline) Linux omgeving de boel installeren?
Op de website staat precies hoe het moet, maar die gaat uit van een schone kale Linux zonder oude KDE versie. Waar staat KDE standaard geinstalleerd (directory) met Mandrake 10.0?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Stap 1: Doe een MD5checksum onder windows op je CD(image)
Stap 2: Voeg een foutmelding toe
:Y)
offtopic:
Ben niet bekend met Mandrake, als ze apt hebben, apt-get install kde :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door LinuX-TUX op 30-06-2004 00:13 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12
idd, met foute cd's kun je wel bezig blijven... en als het ECHT niet lukt... vroeger had je een site tienpiek.net waar je linux-cd's voor fl10.- / stuk kon laten opsturen, ik weet niet meer hoe het nu heet :X

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• HuggyB
Nou ja, er is maar 1 foutmelding te vinden, dus ik fix KDE wel gewoon.

apt-get?

http://www.newtolinux.org.uk/wiki/index.php/AptForMandrake

Klinkt goed... een soort Kazaa voor "officiele" Linux software?

[ Voor 45% gewijzigd door HuggyB op 30-06-2004 01:12 ]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HuggyB schreef op 30 juni 2004 @ 01:08:

apt-get?
ik geloof dat je dingen door elkaar haalt.

• HuggyB
Is dat zo?

Ik heb een KDE installatie fout gekregen, mijn Linux doet het niet goed, ik ga proberen KDE goed proberen te installeren (zonder Linux CD's) en apt voor Mandrake zou KDE kunnen leveren.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor zover ik weet werkt Mandrake standaard met RPMs (wat natuurlijk geporte versies van andere package-systemen niet uitsluit)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HuggyB schreef op 30 juni 2004 @ 01:08:

apt-get?

http://www.newtolinux.org.uk/wiki/index.php/AptForMandrake

Klinkt goed... een soort Kazaa voor "officiele" Linux software?
Een soort.

Heb je tijdens de installatie (dus toen je die foutmelding kreeg) wel van te voren een media check gedaan? Dit is namelijk wel aan te raden als je twijfelt over je installatie-media. Hier is als het goed is gewoon om gevraagd tijdens je setup.

Overigens zou ik dus inderdaad apt-get eventjes installeren voor Mandrake en daarmee proberen KDE opnieuw te installeren. Dit mag ook geen probleem gaan vormen als KDE er mee stopt, aangezien dit gewoon command-line werkt.

Als je het nog ietsje makkelijker wilt kun je een apt-get frontend installeren zoals Synaptic.

• HuggyB
Helaas lees ik op die link die ik net aangaf dat er geen repository aanwezig zou zijn voor Mandrake en dat de tutorial op die site niet meer van toepassing zou zijn? Gebruikt er iemand hier nog apt for Mandrake hier? :)

Slaap ze mensen..

• HuggyB
Toch maar stiekem even gekeken.... ik vind dat hele apt maar een beetje louche. Je vind er geen stront over, je kan het ook niet downloaden van een of andere offciele plek maar het schijnt wel dat mensen er gebruik van maken.
Dus als iemand mij een gunst kan verlenen en gewoon 1 voor 1 linkjes plaatst die ik kan aanklikken zodat ik de boel kan installeren (door die rpm-tjes te dubbelklikken of however dat gaat in Mandrake)? Want nu ben ik echt op een soort warez jacht, dat lukte me ook nooit vroeger.

Als ik dat hele apt gebeuren gewoon oversla, dan installeer ik KDE wel uit een kale Linux... helaas wederom geen idee hoe dat moet. Als iemand daar nog wat richtlijnen voor heeft?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
LinuX-TUX schreef op 30 juni 2004 @ 00:12:
Stap 1: Doe een MD5checksum onder windows op je CD(image)
Inderdaad, en hoe je dat kunt doen is in het andere zojuist gesloten topic al beantwoord.
ucchan schreef op 30 juni 2004 @ 00:28:
vroeger had je een site tienpiek.net waar je linux-cd's voor fl10.- / stuk kon laten opsturen, ik weet niet meer hoe het nu heet :X
Linux is gratis te downloaden, maar dat duurt zo lang! Kan ik niet gewoon ergens een CD kopen?

apt-get is geen Kazaa-systeem of warez, het is het Debian package systeem en wordt gebruikt door een veelvoud van het aantal mensen dat Mandrake gebruikt.

Alleen is het dus niet handig om meerdere package managers door elkaar te gaan gebruiken, dus het is een heel slecht idee om daar mee bezig te gaan in Mandrake.

Zie ook: Hoe installeer ik software onder Linux?

Kortom, die NOS FAQ is eigenlijk best wel handig, lees hem maar eens door. Wat je op dit moment moet doen is dus gewoon zorgen dat je die CD's download zonder checksum errors, anders hou je hoe dan ook een corrupte installatie.

Omdat dit ook nogal vanzelf spreekt en zoals je hierboven ziet alles wat in dit topic tot nu toe aan de orde is geweest praktisch letterlijk in de NOS FAQ uitgelegd staat, doe ik ook dit topic dicht.

Een beetje meer zoeken en lezen vooraf mag best hoor :)

Edit: om de laatste vraag nog maar te beantwoorden: waar vindt je KDE? Nou, bijvoorbeeld op de KDE homepage: http://www.kde.org. Klikje op menu Download -> Stable version, en kijk nou, "Mandrake Linux" staat er gewoon bij (die i586 packages moet je hebben) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 30-06-2004 09:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.