Toon posts:

TV kaart: Pinnacle of Hauppage

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog steeds heftig te twijfelen of ik de Pinnacle PCTV Pro neem of de Hauppage WinTV kaart. Beide verschillen in prijs niet veel.

Ik lees dat de Hauppage kaart hardwarematige MPEG-2 codering heeft. Bij Pinnacle kan ik hier niets over vinden, betekent het dus dat alleen de Hauppage kaart dit heeft?

En verder, kwa beeldkwaliteit schijnt de Pinnacle een fractie beter te zijn maar hier iedereen is het hiermee eens geloof ik. En maakt de bijgeleverde software veel verschil?

In ieder geval, wie kan mij helpen de keuze te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 23:48 ]

• FLyTE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-01-2025

FLyTE

Hoe of wat?

M'n schoonvader heeft de Hauppage,

Ervaringen zijn zeer goed te noemen, de hardwarematige mpeg2 compressie komt de systeemsnelheid ten goede tijdens opnemen van tv.
De keuze voor deze kaart werd bepaald door de hardwarematige mpeg2 compressie.

Succes!

Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Ik heb zelf een ouwe Pinnacle gehad, werkte prima. Het programma wat erbij zit is wel iets minder van kwaliteit.

Mn vriendin heeft een betere stereo versie gekocht van die pinnacle en dat ding werkt echt voor geen meter. Zapt traag, soms vertraging in geluid-beeld, is ook voro geen meter op te lossen. Als ik zelf een nieuwe zou kopen zou ik geen pinnacle meer nemen, dat is voor mij zeker, maar het kan een uitzondering zijn....

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49
Er is niet 1 hauppauge en pinnacle kaart, je kunt dus ook niet zo maar zeggen dat een hauppauge of pinnacle beter is.

Zo heeft hauppauge zowel kaarten met als zonder hw encoder, en dit zelfde geldt voor pinnacle (usb deluxe heeft hw encoder).

Ik raad je dan ook aan eerst maar eens een max budget voor jezelf vast te stellen, dan te kijken welke kaarten je daarmee kan kopen en vervolgens meer info zoeken over de overgebleven opties

Je kunt specifiekere informatie over de verschillende kaarten makkelijk vinden in 1 van de topics hier op got en anders wel elders mbv google (bv videohelp.com).

(en als je dan toch bezig bent raad ik je ook aan even de AVH Policy door te nemen)

[ Voor 30% gewijzigd door amontillado op 30-06-2004 09:04 ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Pinnacle is imho shit. Hauppauge is imho goed: ik heb twee hauppauge kaarten en die doen het stabiel. Zeker de wintv pvr 250 is imho een aanrader: goede beeldkwaliteit in mpeg2-modus (hoewel de mpeg1-modus onbruikbaar is vanwege schokken in het beeld). Pinnacle PCTV kaarten hebben imho slechte software die steeds crasht.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Ik weet dat je vraagt "Pinnacle of Hauppage" maar ik heb een pinnacle kaart gehad(pctv pro) en vond het echt een brak ding, opnemen was brak software crasht. En nu heb ik een leadtek winfast 2000/xp expert en vind dit echt een geweldig ding! kwaliteit is goed, opnemen gaat goed software crashed niet dus mssn is dit een alternatief voor jou.(is ook niet zo duur rond de 70 euro geloof ik)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Ik heb de pinnacle pctv rave nu 2 jaar denk ik, en hij werkt echt perfect hier. De kwaliteit van het beeld is vorig jaar met het uitkomen van de PCTV vision versie 5 aanzienlijk verbeterd, en is nu echt goed te noemen. Verder gebruik ik voor het opnemen iuvcr en comprimeer beelden later naar mpeg en wmv9. Ik kan een klein stukje film online zetten als je dat graag wilt

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09-2025
Mijn vader heeft een Hauppauge, terwijl ik een Pinnacle PCTV Pro heb. Ze doen beide hun werk ongeveer even goed, wanneer ze het doen. En daar zit hem de catch. Beide kaarten zijn erg fragiel qua software. Ze willen allebei vrij snel crashen wanneer er ook maar een klein dingetje niet goed zit in je systeem. Maar wanneer ze het goed doen, doen ze echt niet voor elkaar onder. Mijn voorkeur gaat uit voor Pinnacle als ik tussen beide zou moeten kiezen, omdat ik de software mooier vind. Maar dat is heel erg persoonlijk. Als ik een nieuwe zou kopen, zou ik echter wel een flink onderzoek gaan doen om te kijken of er nog andere kaarten zijn, want ik zou niet weer graag een van beide merken in mijn systeem zetten. Ze zijn simpelweg te onstabiel.

Verwijderd

In een review waren ze niet zo enthousiast over Pinnacle als over de Leadtek (die ik heb). Ik heb wel ervaring met een bewerkingskaart van Pinnacle. Ik heb persoonlijk het gevoel dat Pinnacle zijn monopoliepositie aan het uitbuiten is. Misschien is dit wel kort door de bocht, maar reviews en een winkelbediende (computershop) bevestigde wel het beeld dat Pinnacle achteruit gaat!

Verder als je graag canal plus wil (illegaal), moet je even kijken of de crackware de chipset ondersteund!

Ik heb de Leadtek WinFast 2000 XP Expert en ben zeer tevreden!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Ik heb een haupage250 en hij bevald zeer goed maar ik gebruik hem eigelijk alleen voor het opnemen van homevideo tapes naar dvd.
Daarvoor was mijn vorige processor p4 1,7ghz te traag zonder hardwarematige mpeg2 coder vandaar deze keuze.
Je moet inderdaad bijvoorbeeld weten dat hij niet wil samenwerken met norton 2004 als je daarin viruscontrole voor msn aan hebt staan,als je het weet is het geen probleem maar zoiets vind je nooit zelf.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

snameroc schreef op 30 juni 2004 @ 22:24:
Ik heb een haupage250 en hij bevald zeer goed maar ik gebruik hem eigelijk alleen voor het opnemen van homevideo tapes naar dvd.
Daarvoor was mijn vorige processor p4 1,7ghz te traag zonder hardwarematige mpeg2 coder vandaar deze keuze.
Je moet inderdaad bijvoorbeeld weten dat hij niet wil samenwerken met norton 2004 als je daarin viruscontrole voor msn aan hebt staan,als je het weet is het geen probleem maar zoiets vind je nooit zelf.
Ik heb ook die Hauppauge 250 EN Norton AV 2004 draaien zonder enig probleem. Terwijl deze aan het opnemen is, kan ik vrolijk MSN-en.

Bijkomend voordeel (vind ik) van mijn Hauppauge 250 is dat het geluid niet meer via de line-out -> line-in soundkaart loopt (zoals dat bij mijn vorige Hauppauge WIN-TV GO) wel het geval was.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 15:59 ]

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 21:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Als eerste heb ik een Hauppauge WinTV Go gehad. Kwaliteit was redelijk te noemen. Daarna overgestapt op een Pinnacle PC-TV Pro. Deze was qua hardware goed, alleen de software niet. Maar nadat ik op Dscaler was overgestapt was dat ook geen probleem meer.

Nu heb ik een Hauppauge WinTV Nexus-S in mijn PC hangen. Dit is een DVB kaart (sateliet ontvanger) en ik wil nooit meer anders :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Ik heb zelf een Pinnacle (Pro) en er zijn inderdaad wat problemen. Het lijkt soms een beetje schokkerig, zelfs met onderstaand systeem (met 1 GB geheugen). Soms viel het geluid weg, maar dit was te wijten aan Norton AVirus. Gisteren de hele avond voetbal gekeken :)

Maar het kan dus best zijn dat een Hauppage beter is...

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 11:58

Pantalaimon

Daemon.

Ik heb nu al 2 Hauppauge, en 1 Pinnacle kaart in m'n systeem gehad.

Met de Hauppauge kaarten heb ik redelijk veel problemen ondervonden; dat begon al bij de installatie. Uiteindelijk via veel omwegen konden de drivers geinstalleerd worden. De software van Hauppauge vond ik ook niet echt geweldig. Soms wilde ie niet eens doorstarten, en regelmatig crashte ie. ALs ie dat niet deed, was er wel iets met het geluid of beeld. Of beide.

Dit geldt dus voor beide Hauppauge kaarten! Met de 2e (Theatre) nog meer dan de 1e (WinTV stereo).

Over de Pinnacle tot dusver niets dan lof. Ik gebruik mn Pinnacle PCTV Stereo nu al zo'n half jaartje, en werkt zonder problemen. Hij laat zich prima installeren, voert prima zijn tests uit, en de software werkt zonder problemen; geen vastlopers, prima beeld en geluid. Enig punt van nadeel; het opnemen werkt soms niet helemaal als het hoort. Soms bevriest het beeld bij het starten van de opname (in de opname zelf loopt het beeld wel), of hij neemt alleen geluid op. Maar dit in incidentele gevallen.

Ik zou dus toch Pinnacle adviseren. :).

Think of me long enough to make a memory

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 01 juli 2004 @ 19:01:
Als eerste heb ik een Hauppauge WinTV Go gehad. Kwaliteit was redelijk te noemen. Daarna overgestapt op een Pinnacle PC-TV Pro. Deze was qua hardware goed, alleen de software niet. Maar nadat ik op Dscaler was overgestapt was dat ook geen probleem meer.

Nu heb ik een Hauppauge WinTV Nexus-S in mijn PC hangen. Dit is een DVB kaart (sateliet ontvanger) en ik wil nooit meer anders :)
Heb hierbij ook de CI-module? Zo ja, werkt die lekker ook met bijvoorbeeld de MR-Cam, Jokercam of Aston cam?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat hebben de TV-kaart makers toch tegen software?
We hebben hier een Terratec cinergy 400, en die heeft erbarmelijk slechte software.

Met dank aan 3rd party software is het ding toch te gebruiken.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 21:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 23:25:
[...]

Heb hierbij ook de CI-module? Zo ja, werkt die lekker ook met bijvoorbeeld de MR-Cam, Jokercam of Aston cam?
Nope die zit er niet bij, maar er zijn meer wegen naar Rome O-)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb destijds een Lifeview Flyvideo bt878 kaartje gehad, software was ranzig slecht, en toen Win2K of XP uitkwam, crashten die nieuwere progsels die je kon downloaden het systeem op willekeurige momenten. Kwaliteit was niet lekker van die kaart, altijd storing.

Heb een paar weken terug de goedkoopste Pinnacle kaart gehaald die ze bij Norrod hadden, eentje met een saa7134 chipset. Ding geeft hier een mooi beeld, geluid is ook goed. Het enige nadeel is het zappen: dat gaat een beetje traag, en bij elke zap moet het geluidssignaal opnieuw gevonden worden. Kan aan de chip liggen, kan aan de driver liggen.

Software van die pinnacle heb ik geen ervaring mee, ik gebruik tegenwoordig tvtime onder linux. Moest alleen ff hardcoded in de tunerdriver meegeven dat we hier PAL gebruiken, de autodetectie werkt niet echt :P

Verwijderd

Ik heb een Pinnacle TV US de Luxe en een hauppauge win tv usb. De Pinnacle loopt steeds vast en ik heb inmiddels de derde maar nog steeds het zelfde liedje.
De Hauppauge iswat minder van beeldkwaliteit maar kost een kwart van de
Pinnacle en werkt gewoon met zo'n beetje alle mogelijkheden als de Pinnacle.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

little_soundman schreef op 02 juli 2004 @ 01:34:
Wat hebben de TV-kaart makers toch tegen software?
We hebben hier een Terratec cinergy 400, en die heeft erbarmelijk slechte software.

Met dank aan 3rd party software is het ding toch te gebruiken.
Same here. Vreemd, want Cinergy TV schijnt bij andere mensen weer prima te werken. Dscaler is al een goed programma om TV te kijken, en na *lang* zoeken ben ik op Virtual VCR gestuit om ook iets op te kunnen nemen. Helemaal perfect is het niet, maar iets beters is er ook niet.. Het meegeleverde WinDVR is ook niet bepaald ideaal.
_JGC_ schreef op 02 juli 2004 @ 08:27:
Heb destijds een Lifeview Flyvideo bt878 kaartje gehad, software was ranzig slecht, en toen Win2K of XP uitkwam, crashten die nieuwere progsels die je kon downloaden het systeem op willekeurige momenten. Kwaliteit was niet lekker van die kaart, altijd storing.
Voordeel is dat je voor zo'n kaart BTwincap kan gebruiken :)
Heb een paar weken terug de goedkoopste Pinnacle kaart gehaald die ze bij Norrod hadden, eentje met een saa7134 chipset. Ding geeft hier een mooi beeld, geluid is ook goed. Het enige nadeel is het zappen: dat gaat een beetje traag, en bij elke zap moet het geluidssignaal opnieuw gevonden worden. Kan aan de chip liggen, kan aan de driver liggen.
Terratec Cinergy 400 hier dus, zelfde chip. Zappen in Dscaler gaat hier wel vrij snel :).

Alleen heb ik met m'n Cinergy nog last van wat storing.. Misschien is de hele installatie (coax en troep) hier ook wel gewoon slecht, maar echt lekker werken wil het niet.

Een oude Pinnacle PCTV Rave (BT848, oud en mono :o) met goede ontvangst kan echter beter beeld geven dan zo'n dure Cinergy 400 met matige ontvangst. TV-kaarten zijn daar misselijk gevoelig voor, als het even kan zou ik je zelfs aanraden geen enkele gewone TV meer aan te sluiten in huis en al het signaal te gebruiken voor je TV-kaart :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• _JGC_
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op 10 juli 2004 @ 04:10:
[...]
Een oude Pinnacle PCTV Rave (BT848, oud en mono :o) met goede ontvangst kan echter beter beeld geven dan zo'n dure Cinergy 400 met matige ontvangst. TV-kaarten zijn daar misselijk gevoelig voor, als het even kan zou ik je zelfs aanraden geen enkele gewone TV meer aan te sluiten in huis en al het signaal te gebruiken voor je TV-kaart :X
Misschien een tip om een 2dehands videorecorder te gebruiken als tuner? Scart <--> composite plug ertussen en signaal is gewoon goed. (of evt S-video mocht je videorecorder dat kunnen). Nieuwe videorecorders kosten al geen drol meer, en eentje met kapotte opnamekop kan je ook goedkoop krijgen: je moet ff bij de reparatieafdeling van een elektronicabedrijf vragen of ze zo'n kapot ding voor je achteruit kunnen houden.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

_JGC_ schreef op 10 juli 2004 @ 18:02:
[...]

Misschien een tip om een 2dehands videorecorder te gebruiken als tuner? Scart <--> composite plug ertussen en signaal is gewoon goed. (of evt S-video mocht je videorecorder dat kunnen). Nieuwe videorecorders kosten al geen drol meer, en eentje met kapotte opnamekop kan je ook goedkoop krijgen: je moet ff bij de reparatieafdeling van een elektronicabedrijf vragen of ze zo'n kapot ding voor je achteruit kunnen houden.
Daar moet ik denk ik idd ook naar op zoek al ben ik er net achter dat de coaxaansluiting hier waarschijnlijk domweg brak is.

Een nieuwe videorecorder kost trouwens wel net iets meer dan "een drol". Een mono Samsung kostte hier een euro of 80 volgens mij, stereo ging al meer richting de 100. Ik moet dan ook maar eens aan een geval met kapotte opnameknop komen denk ik. dan vraag je je alleen af waarom je zo'n dure stereo TV-kaart heb gekocht

Een VCR als tuner is wel wat minder gevoelig voor storing, da's weer wel waar. Je moet echter wel opletten dat ie zichzelf niet doodleuk in standby zet als je 'm een tijdje "niet gebruikt" :X

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 10-07-2004 18:59 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zal idd aan de signaal toevoer liggen.
Beeld van de cinergy is hier echt briljant. Zowel in weergave met dscaler als in opname met iuvcr of fly 2000 tv.

Verwijderd

Hoe zit het met satelliet tv? Wij hebben namelijk schotel en kheb hier al een decoder staan.. Er kunnen 2 apparaten op aangesloten worden en dat moet dus een tv (die staat er al) en een tvkaart worden. De decoder heeft 2 scartaansluitingen, kan ik deze dan gewoon aansluiten op de s-video ingang? Ik wil de Hauppauge WinTV PVR 250 gaan kopen, maar kan nergens echt vinden of het ook kan met schotel.
Ik heb ook al zo`n kabel lopen van mn tvout naar mn tv, dus ik neem aan dat het wel kan, maar wiol het alleen ff zeker weten.

bvd

• _JGC_
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op 10 juli 2004 @ 18:58:
[...]

Daar moet ik denk ik idd ook naar op zoek al ben ik er net achter dat de coaxaansluiting hier waarschijnlijk domweg brak is.

Een nieuwe videorecorder kost trouwens wel net iets meer dan "een drol". Een mono Samsung kostte hier een euro of 80 volgens mij, stereo ging al meer richting de 100. Ik moet dan ook maar eens aan een geval met kapotte opnameknop komen denk ik. dan vraag je je alleen af waarom je zo'n dure stereo TV-kaart heb gekocht
Mja, idd is de beschrijving "geen drol" nogal relatief. 80 euro is wel weer 175 gulden, iets wat nu helemaal niet veel meer lijkt (je koopt nu ook niet meer een broodje in de schoolkantine voor een gulden, das nu een euro). Letterlijk "geen drol" is het dus niet.
Wat betreft die dure TV-kaart: ik heb zelf een pinnacle gekocht nadat ik erachterkwam dat de XPertvision van 25 euro goedkoper niet met linux werkte (saa7135 is nog niet zo breed ondersteund, en dan mag je ook nog hopen dat de tuner bekend is)
Een VCR als tuner is wel wat minder gevoelig voor storing, da's weer wel waar. Je moet echter wel opletten dat ie zichzelf niet doodleuk in standby zet als je 'm een tijdje "niet gebruikt" :X
Voor standbu bestaat er zoiets als een tuner mogelijkheid. Onze vorige video had daarvoor een knop genaamd "Tuner", onze huidige video heeft een knopje op de afstandsbediening genaamd "Monitor": in de ene stand is ie een tapedeck met standby, in de andere stand is ie een TV tuner.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

_JGC_ schreef op 11 juli 2004 @ 13:20:
[...]

Mja, idd is de beschrijving "geen drol" nogal relatief. 80 euro is wel weer 175 gulden, iets wat nu helemaal niet veel meer lijkt (je koopt nu ook niet meer een broodje in de schoolkantine voor een gulden, das nu een euro). Letterlijk "geen drol" is het dus niet.
Voor wat je krijgt valt het misschien ook wel mee, maar 80 euro is imho toch best een bedrag. De TV-kaart zelf kostte minder.

Bovendien heb je voor die 80 euro dus alleen nog maar mono. En in guldens denk ik niet meer, dan durf ik helemaal niks meer te kopen :P
[...]

Voor standbu bestaat er zoiets als een tuner mogelijkheid. Onze vorige video had daarvoor een knop genaamd "Tuner", onze huidige video heeft een knopje op de afstandsbediening genaamd "Monitor": in de ene stand is ie een tapedeck met standby, in de andere stand is ie een TV tuner.
Maar dat hebben niet alle videorecorders volgens mij :). Wel, misschien ook wel. Hier staat o.a. nog een Philips, dan zou ik nog eens goed moeten kijken, maar die ging altijd op standby. Misschien zit daar stiekem ook wel zo'n optie op.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
wat betreft de "latere" philips video's 3 seconden stop indrukken vanuit standby en functioneert als tuner

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1