[WLAN] Kan geen verbinding krijgen met Compaq WL310.

Pagina: 1
Acties:

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
Ik heb dus een Compaq WL310 AP (2e hands) waar ik zowel draadloos als bedraad (crosscable toch?) op geen enkele manier verbinding mee krijg.
Reset knop geprobeerd, reload geprobeerd, diverse forums doorgespit en de aanwijzingen opgevolgd maar niets heeft geholpen.
Heb het ding opengemaakt, er zit een WL110 PCMCIA kaart in. Als ik die in de laptop doe herkent winXP 'm gewoon dus daar ligt het niet aan lijkt me.
Firmware moet vernieuwd worden maar hoe doe ik dat als ik al niet eens verbinding krijg?

De WL310 moet gaan fungeren als AP, direkt achter de ADSL Modem in een WLAN met alleen maar XP clients en allemaal compaq draadloze netwerkkaarten.

Iemand enig idee....?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoe moeten wij weten of het crosscable is? Dit is normaliter wel ok maar "meestal" zit er een uplink poort in voor een straight cable.

Verder hoe probeer jij er verbinding mee te maken?

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
Nou, ik sluit de kabel die normaal tussen netwerkkaart en ADSL modem zit aan op de AP om te proberen verbinding te krijgen. En volgens mij is dat een crosscable en ik geloof ook dat dat zo hoort te zijn. (Of ik ben niet goed geinformeerd)

Daarna probeer ik verbinding te maken met de eigen software (AP Manager). Verder heb ik het geprobeerd met freebase maar dat leverde ook niets op.

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
schopje......

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic