[switch] 3COM Baseline of OfficeConnect Switch

Pagina: 1
Acties:

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 12:34

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om een switch te gaan kopen. Mijn oog is gevallen op:

- 3Com 3C16470 SuperStack3 Baseline switch 16 poort
specs: hier
- 3Com OfficeConnect Dual Speed Switch 16 Plus

Het zijn beide 16 poorts switches. Ik kan alleen niet het verschill tussen de twee zien. De Baseline switch is iets duurder dan de OfficeConnect.
De Baseline heeft heel wat meer specs dan de OfficeConnect en heeft ook een fan. Ik kan me voorstellen dat je de Baseline ook in een Rack kunt gebruiken, maar wat is het grote verschil tussen de twee?

De switch zal ik thuis gebruiken voor me thuis netwerkje, maar ook voor LANs, Vooral op LANs zal die dus veel data voor de kiezen krijgen. (Campzone zal die dus echt in gebruik genomen worden) De OfficeConnect is aantrekkelijk omdat deze fanloos is.

Tevens heb ik deze switch gezien:

- E-Tech 16 ports Switch 100Mbps Full Duplex

Ik weet dat 3com duur is maar deze is kwa prijs de helf van de 3com. Zou deze ook geschikt zijn ? Want ergens moet 3com die hoge prijs toch kunnen rechtvaardigen.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 08:57

PowerSp00n

There is no spoon

De SuperStack is weer iets meer voor de bedrijfs kant bedoelt, waar de officeconnect meer voor home (office) e.d. bedoeld is. Als je op de site van 3Com kijkt zie je bijv. bij de SuperStack het volgende staan:
# Advance hardware replacement with next business day delivery in U.S. and E.U. countries (product registration required)
Dat heeft de OfficeConnect niet, daar gaat al een groot deel van je prijs verschil inzitten. Over de snelheid van de 2 switches hoef je je niet echt zorgen te maken. Zelf heb ik een OfficeConnect 8 ports (wel ouder model) 3 jaar op CampZone gebruikt en hier haal je gewoon goede snelheden mee.

[edit] Oh en voor die e-tech switch. Ik ken ze verder niet, ik ga liever altijd voor de hardware van de iets bekendere/betere merken wat me tot nu toe nog altijd goed bevalt :).

[ Voor 13% gewijzigd door PowerSp00n op 30-06-2004 00:05 ]

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
IEEE 802.1p prioritization—with two priority queues per port—facilitates networking of real-time and other high-priority applications
heeft dit nog enig voordeel ?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
alleen als er packets die QoS tags hebben langskomen.
Voor zover ik weet wordt dat niet gebruikt op campzone.

Ik heb laatst overigens de OfficeConnect 8 Gigabit switch gekocht, is dat niet wat voor je?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
FatalError schreef op 30 juni 2004 @ 00:34:
alleen als er packets die QoS tags hebben langskomen.
Voor zover ik weet wordt dat niet gebruikt op campzone.

Ik heb laatst overigens de OfficeConnect 8 Gigabit switch gekocht, is dat niet wat voor je?
Is idd ook een optie. Deze is echter wel duurder en heeft "maar" 8 poorten.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die Baseline wil je in huis denk ik niet. Tenzij hij op een plaats kan staan waar een flink portie lawaai geen kwaad kan. Op je slaapkamer wil je zo'n apparaat zeker niet 24/7 aan hebben staan.
Pagina: 1