Toon posts:

WRT54G: welk kanaal en welke snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De snelheid varieert van 2mb naar 5,5 mb , ook al is de signaalsterkte "goed". Momenteel is kanaal 11 in gebruik. Het pcmcia kaartje is van Senao 802.11b.
Iemand suggesties om de snelheid op 11mb te krijgen?
Is het een optie om een 802.11g kaartje te kopen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 22:55 ]

Verwijderd

Ja, dat is een optie. En nee, veel meer zul je waarschijnlijk niet uit je 802.11b-kaart trekken.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Ik haal met een 802.11g kaartje max zo'n 2 MB/s dus zoveel winst haal je niet. Het enige waar het handig voor is als je er grote bestanden over wil verzenden/ontvangen naar een andere pc/server.
Als je er alleen mee internet dan zou ik het zeker niet doen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Mijn signaalsterkte schommelt tussen 25 en 50 %. Wordt dit eventueel ook verbeterd door een nieuwe firmware? En zoja, welke?

Verwijderd

nou dat denk ik niet want de hardware blijft gewoon t zelfde

• mbooij
  • Laatst online: 14-05 13:08

mbooij

De Mosselman

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 20:09:
nou dat denk ik niet want de hardware blijft gewoon t zelfde
Das slechts gedeeltelijk waar. Met gehackte software kun je de versterker van de Linksys opvoeren zodat deze een sterker signaal uitzend.
De gehackde firmware heeft ook andere aanvullen functies voor deze router (zie de beschrijving op de site)

https://sourceforge.net/projects/wifi-box/

Ik gebruikt 2.08 versie van deze site geheel naar wens. Het is trouwen niet illegaal omdat Linksys zijn source moest blood geven i.v.m. opensource (linux) gebruik.

Succes...

[edit ff link aangepast]

[ Voor 6% gewijzigd door mbooij op 30-06-2004 20:17 ]

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Verwijderd

Topicstarter
mbooij schreef op 30 juni 2004 @ 20:15:
[...]

Das slechts gedeeltelijk waar. Met gehackte software kun je de versterker van de Linksys opvoeren zodat deze een sterker signaal uitzend.
De gehackde firmware heeft ook andere aanvullen functies voor deze router (zie de beschrijving op de site)

https://sourceforge.net/projects/wifi-box/

Ik gebruikt 2.08 versie van deze site geheel naar wens. Het is trouwen niet illegaal omdat Linksys zijn source moest blood geven i.v.m. opensource (linux) gebruik.

Succes...

[edit ff link aangepast]
Waar vind ik versie 2.08???

• mbooij
  • Laatst online: 14-05 13:08

mbooij

De Mosselman

Geen flauw idee... open sourceforge staat inderdaad versie 2.02.2.1pre als laatste. Mijn versie 2.08 kwam nog van hun eigen site. Deze bestaat nu geloof ik niet meer.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu Satori v4.0 van Sveasoft en channel 6.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 15:40 ]

Verwijderd

11mb ga je zoizo dus nooit redden, ik denk dat je blij mag zijn als je 600Kb/s (is ook ongeveer 6mb) gaat redden. Als je meer wilt zul je dus al zeker naar 802.11g moeten, en die zijn relatief nog minder efficient.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 16:23 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik heb een klein beetje het vermoeden dat meneer de TS niet geprobeert heeft zelf de oplossing te vinden....

probeer eerst de search hier, of google, voordat je een vraag stelt waarvan er overal op internet reviews van te vinden zijn + firmwage en reviews daarvan!

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
KatirZan schreef op 08 juli 2004 @ 16:27:
ik heb een klein beetje het vermoeden dat meneer de TS niet geprobeert heeft zelf de oplossing te vinden....

probeer eerst de search hier, of google, voordat je een vraag stelt waarvan er overal op internet reviews van te vinden zijn + firmwage en reviews daarvan!
De getrokken conclusie is wel erg voorbarig en nergens op gebaseerd.
Toch jammer dat sommige personen alleen in staat zijn om erg kinderachtig te reageren ipv een structurele oplossing aan te bieden. Gelukkig is de mentaliteit op de internationale forums wat dat betreft anders.

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
ik gebruik kanaal 13. Dat is de enige die naar tevredenheid werkt. Sveasoft Samadhi 2 firmware. Router staat in meterkast. Zendvermogen 40mw. Diverse computers, diverse snelheden.

Huiskamer: 36-54
Zolder1: 5,5-18
Zolder2: 18-24

[ Voor 5% gewijzigd door Joch_um_all op 28-07-2004 12:58 ]

Verwijderd

standaard kanaal, wep+mac, 2 MB/sec met linksys WPC54G ver.1.2

ik heb een 20% OC via firmware er op, anders kreeg ik 1 PC niet goed verbonden..
(staat 2 kamers verder op de grond)

ben erg tervreden :)
Pagina: 1