Toon posts:

Vox Alliance 20 blokkeert.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Een pc is aangesloten met zijn 56k6 sweek modem op een Vox Alliance 20 kast (os: win2k). Ik verder geen verstand van het functioneren enz. van deze kast maar ik heb het id dat hij de verbinding niet doorlaat. Op de pc is de modem correct geinstalleerd en ook de inbel instellingen zijn goed (getest op kale lijn). Als hij inbelt krijgt hij op gegeven moment ingesprek toon en zegt ie daarna dat hij de poort niet kan openen of dat de lijn bezet is. Het lijkt dus dat hij niet door die vox kast heen komt op een of andere manier.

Een andere pc ouder type (os: win98) met een ISA modem van 36.6kbs of zoiets kan echter met dezelfde instellingen wel verbinding maken op dezelfde lijn. Hoe kan dit nou? Ik weet me echt geen raad meer met dit probleem? Het enige verschil is dur de errorcorrectie en het protocol wat beide modems gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laten vertellen dat oudere modem andere correctie technieken gebruiken en dus misschien wel de lijn opkomen en de nieuwere V90/V92 niet.

Men noemt als oplossing het plaatsen van ,,, (3 kommas) maar weet niet 100% zeker of die bij elk modem werkt? Wie kan me verder helpen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus een initstring om een v92 modem te dwingen een ander protocol te gebruiken, misschien dat iemand hier ideeen over heeft?

Dit is het betreffende modem --> http://www.sweex.com/product.asp?pid=145

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 13:35 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
komma's in het telefoonnummer zorgen voor een wacht tussen de nul voor de buitenlijn en het nummer dat je wil connecten.

Als je naar 0,,,0793611011 connect, dan zit er tussen de 0 en 070 3 seconden extra rust. Als je achter elkaar door draait krijg je intern lijn 79 aan de lijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dit dan een oplossing voor mijn probleem of gewoon een analyse van mijn stelling met de 3 kommas?

Verwijderd

Topicstarter
Schop, sorry :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 13:54:
Maar is dit dan een oplossing voor mijn probleem of gewoon een analyse van mijn stelling met de 3 kommas?
Ik neem aan dat de vox een huiscentrale is, en ik neem aan dat je problemen hebt met het krijgen van een buitenlijn. Dus ik neem aan de oplossing met 1 of meer komma's de oplossing is.

PS. Zo snel schoppen wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Coen Rosdorff op 02-07-2004 00:58 ]

Pagina: 1