Systeem blijft maar traag.

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:18
Ik begin me steeds meer aan mn systeem te ergeren.
Voor mijn gevoel is ie veels te traag.
Het is een Athlon AMD XP 2000+ met 1 gb intern...
Ik dacht eigenlijk eerst dat het er geleidelijk ingeslopen was, dus ff een
complete format + clean install gedaan.
Alle benodigde software erop gezet. Ad-aware en System mechanic gedraaid, maar nog steeds vind hem veels te traag met openen van programma's etc.
Nu heb ik ook WinBar geinstalleerd en zie dat mijn memory gebruik telkens rond de 700 mb schommeld van de beschikbare 1023.. Is dit normaal of kan dit mijn probleem zijn? (Er draait geen enkele toepassing, wel enkele processen) Hoe kom ik erachter of dit het probleem is?? En zo ja, wat kan ik hier aan doen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Begin eens met wat logische stappen :) Welk proces gebruikt er momenteel bijvoorbeeld zo veel geheugen? Kun je je ondervindingen ook onderbouwen met tijden hoe lang bepaalde zaken bijvoorbeeld duren? Wat heb je trouwens voor 'benodigde' software geinstalleerd? Virusscanner misschien?

En welk OS gaat het hier over?

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 29-06-2004 22:36 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:50
Kijk in je msconfig (startmenu\uitvoeren\msconfig tabblad opstarten) om te zien
wat allemaal wordt opgestart. Sommige programma's slurpen op de achtergrond
een hoop CPU rekenkracht (vooral de anti spyware programma).

Hoe is de verdeling van je harde schijf? Heb je 1 of meerdere partities? Meerdere
partities zijn aan te raden om je C-schijf zo veel mogelijk leeg te houden voor
andere zut. Installeer bv alle programma's op de D-partitie en niet in de "programm
files". Doe je dit nl. wel dan moet de harde schijf langer zoeken naar de bestanden
van Windows.

Verder is het aan te raden je C-partitie af en toe te formatteren, alhoewel dit bij
een NTFS partitie niet echt vaak nodig is.

Heb je verder wel het juiste geheugen op je moederbord zitten?

Mijn YouTube Channel

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Iid, installeer niets of nauwelijks iets op je C schijf (onder program files of iets anders, maakt niet uit, gewoon niet doen, aparte partitie gebruiken). Maar wat is je OS en wat voor hdd heb je?

Edit:
Nu heb ik ook WinBar geinstalleerd en zie dat mijn memory gebruik telkens rond de 700 mb schommeld van de beschikbare 1023..
Hij geeft dus wel aan dat er meer geheugen aanwezig is? En post ook gelijk even de processen die zoveel geheugen gebruiken (geloof dat spider ook zoiets zei uit me hoofd :Y))

[ Voor 46% gewijzigd door the_RJ op 30-06-2004 11:24 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton