Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inverter kapot?=> pak slaag lost het op..

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ok,ik merkte verleden keer dat men CCFL HEEEEELLL zacht brande,nu na war foefelen met de draadjes was ik een beetje neidig en gaf de inverter een tik tege zen kast. en VOILA alles werktre weer.

het heeft zo gewerkt voor een dag of 4 ,5 maar nu doetdie hetw eer,en ik zoek nu een andere oplossing die niet is:
a) Blijven tikken als die uitvalt
b) Nieuwe kopen

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

Het lijkt op een los contactje. Haal je inverter eens open, en kijk of er een draadje oid half los hangt. Zo zou je het probleem makkelijk kunnen oplossen.

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:50
een automatische beuk op inverter geef machine? >:)
wat is eigenlijk de vraag? hoe je hem kan repareren?
als ie met een tik erop het wel doet zit er waarschijnlijk iets los wat vast moet zitten maar dat kan je zelf ook wel bedenken.

Verwijderd

Als je je bedrading net zo netjes hebt afgewerkt als je startpost zou ik het daar eens in zoeken :)

/me denkt dat het een los draadje/contactje is

Verwijderd

wat ik mij afvroeg aan die inverter is. Die geeft 110 volt aan je ccfl als je er dus twee hebt en zet deze in serie kom je aan 220V. Kan je dit dan gewoon niet rechtstreeks aan het net hangen?
Of ben ik *** geworden 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 22:15:
wat ik mij afvroeg aan die inverter is. Die geeft 110 volt aan je ccfl als je er dus twee hebt en zet deze in serie kom je aan 220V. Kan je dit dan gewoon niet rechtstreeks aan het net hangen?
Of ben ik *** geworden 8)7
Ehh, er staat 600volt wisselspanning op een ccfl, dus direct aan je stopcontact hangen gaat niet werken :P

• Entity_Razer
nu,ik heb hem opengehaald en ik kan niets echt los detecteren(is een blok).

Kan iemand me misschien zeggen naar wat precies ongeveer te zien(welk onderdeel,niet "losse delen")
en mag ik zomaar gaan solderen dan in een inverter,moet ik ergens speciaal voor utizien?

btw
Draden afgewerkt als startpost...
Eerlijk gezegd zind het me niet dat mensen denken omdat ik misschien niet al te ordelijk type dat men PC/leven ook zo is. als je een antwoord/reply post zorg ervoor dat ik eigenlijk er nut aan heb. niet een ordinaire flame...

[ Voor 14% gewijzigd door Entity_Razer op 29-06-2004 22:32 ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:50
als er niets los zit en je hebt geen verstand van electronica kan je het beter zo laten. (i.v.m. ziekenhuis opnames e.d.) je kan een ccfl kopen met inverter voor €10 en op die inverter kan je dan 2 ccfl's aansluiten

/edit
Misschien het stekkertje?

[ Voor 10% gewijzigd door justinb81 op 29-06-2004 22:43 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Voor ~7 euro kan je bij de betere electro-boer een nieuwe halen :)

Ik heb er ook zo een, heel simpel ding. Zit geen draad of contact op, alles zit op een PCB. Kan dus weinig aan kapot gaan/te repareren...

Use the Search Luke...

Verwijderd

Entity_Razer schreef op 29 juni 2004 @ 22:31:

btw
Draden afgewerkt als startpost...
Eerlijk gezegd zind het me niet dat mensen denken omdat ik misschien niet al te ordelijk type dat men PC/leven ook zo is. als je een antwoord/reply post zorg ervoor dat ik eigenlijk er nut aan heb. niet een ordinaire flame...
Lees je startpost anders nog een keer door. Dat is niet echt een lekker leesbaar verhaal. Ik vind dat je best mag zorgen dat je een beetje leesbare taal intyped, als je hulp vraagt van anderen. Dat een flame noemen lijkt me een beetje overdreven... >:)

Kijk overigens wel een beetje uit als je aan die invertors gaat klussen, kan je een behoorlijke klap van krijgen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 23:15 . Reden: typo :P ]

• Entity_Razer
wees gerust, de stekkers gaan uit hoor :D

Verwijderd

Dat is ook hetgene waar ik me met CCFL's aan stoor. Die dingen branden op een gegeven moment nog maar heel zacht. Daarom ben ik van CCFL's afgestapt en ben ik opzoek naar gewone 12V Neon's. Jammer genoeg beantwoord ik hier wel niet jouw vraag mee..

• Fox2
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 19:47

Fox2

Spanning!

Wat je zou kunnen proberen: met een soldeerbout alle soldeerverbindingen op de print van inverter (kort!) verhitten, zodat het tin opnieuw uitvloeit. Vrijwel alle slechte contacten op printen zitten in de soldeerpuntjes, en meestal is zo'n fout niet met het blote oog te zien...

[ Voor 12% gewijzigd door Fox2 op 30-06-2004 00:24 ]

Pagina: 1