[DVD] subtitles tonen op standalone speler

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 11:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Rare titel, maar ik zal het proberen uit te leggen ;)

Ik heb op mijn HDD een DVD staan (losse VOB's in een VIDEO_TS).
Op de PC doet deze het perfect, inclusief de ondertitels.
Als ik deze nu brand, krijg ik simpelweg geen subs te zien op mijn standalone speler (nee, ook niet nadat ik mij er dubbeldubbel van overtuigd heb dat ik toch echt de juiste NL subs heb geselecteerd).

Normaal pas ik de volgende truuk toe me 'probleem DVD's';

De gehele DVD door *een* DVD shrink programma heen halen en ALLES 0.x% laten verkleinen (ALLES, ook menu's en dergelijke), op de manier word de gehele DVD onder handen genomen. Op deze manier heb ik een hoop niet werkende DVD's kunnen 'repareren'

Uiteraard heb ik deze truuk ook toegepast op deze DVD, echter zonder resultaat.

Volgende truuk, naar aanleiding van een tip bij een andere DVD met hetzelfde probleem:
Ik ben erachter gekomen dat VIDEO_TS.IFO en VTS_03_0.IFO een foutje hebben. Hierdoor kan het gebeuren dat er door de speler een verkeerde keuze word gemaakt.
Dit komt niet door de poster, maar door het programma dat gebruikt is.
Bij het schrinken moest het programma een een keuze voor een tijd code maken en heeft dus net de verkeerde gekozen.

je kunt het oplossen door ifo-edit te gebruiken.
open de video_ts in ifo-edit, druk op "Get VTS Sectors" en zeg ja op het saven van je ifo & bup files.

je zult zien dat het dan gerepareerd is (datum tijd) en werkt de dvd zoals het hoort.
Ik heb deze truuk toegepast op deze DVD (overigens wel vreemd, ik ram op "Get VTS sectors", en er gebeurd verder weinig, daarna op SAVE geramd) maar ook dit mocht niet baten.

Wie o wie helpt mij om deze DVD werkende te krijgen ? :P
Inmiddels genoeg DVD's verkloot om het origineel te kopen, maar het is nu een princiepe kwestie geworden :*)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
*schop* ;)

Inmiddels deze DVD weggegooid, kreeg het niet voor elkaar.
Maar ik heg nog wel een stapel andere discs met hetzelfde probleem, waar deze oosrpronkelijke tip vandaan komt.
Asl ik nu de VIDEO_TS open in IFO Edit krijg ik de vraag:
Do you want to process ALL IFO files ?
ATTENTION: This will automaticaly re-save IFO files.
Ram ik op NO, dan krijg ik:
No sector's found that are different
En toch heeft mij standalone DVD speler problemen met deze discs ?

Wat moet ik nog meer in IFO edit doen om toch de subs goed te krijgen op deze discs ?

Alvast bedankt ;)

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-02 18:37
ik kan hieruit niet echt opmaken dat je ook daadwerkelijk de subs geselecteerd heb want:

ik heb ook eens master and commander gedownload, kon ik ook in subtitles menu de nl subs selecten, maar deed ie het nog niet

heb je al geprobeerd om op het subtitle knopje van je afstandbediening te drukken?
misschien klinkt het heel dom, maar bij mij was het probleem dus zo opgelost...

* enira zoekt ondertussen wat tutors :P

EDIT:
klik hier voor uitleg

hmm, link niet volledig....

EDIT 2: fixed :P

[ Voor 26% gewijzigd door enira op 18-07-2004 18:41 . Reden: linkje.. ]

Twitch: Phyloni1

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hmm, het kwam misschien niet helemaal duidelijk over, maar nee ... het is niet een n00b handeling :P

Ik selecteer netjes de subs, maar er komen geen subs in beeld terwijl dezelfde DVD op de PC wel subs laat zien (ee, heeft ook niets te maken met het wegvallen van subs buiten beeld vanwege 16:9 ofzo).

Ik ga je link even bekijken.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-02 18:37
Koffie schreef op 18 juli 2004 @ 19:31:
Hmm, het kwam misschien niet helemaal duidelijk over, maar nee ... het is niet een n00b handeling :P

Ik selecteer netjes de subs, maar er komen geen subs in beeld terwijl dezelfde DVD op de PC wel subs laat zien (ee, heeft ook niets te maken met het wegvallen van subs buiten beeld vanwege 16:9 ofzo).

Ik ga je link even bekijken.
nu snap ik het nog niet hoor.. sorry voor mij ontwetendheid....
je hebt ze dus in het menu van de dvd geselect, maar ook in het menu van je dvdspeler? kan apart namelijk (toch? :7 )

anders snap ik er nix van, en dan kom ik dit topic niet meer in :+

Twitch: Phyloni1

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ja .. ik ben er 100% van overtuigd dat ik de subtitles aan heb staan (ik kan een soort console openen tijdens de DVD op mijn speler, ik zie dan exact welke audio, angle, sub etc. geselecteerd zijn.

Het is ook een 'bekend probleem' met deze rip ;)

Pagina: 1