Toon posts:

Uitvallende wireless verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wireless verbinding met een alcatel speedtouch, gewoon de standaart die je besteld bij je adsl aanvraag. Soms als ik gewoon 15 m van de modem af zit, valt internet heel even uit. Dit is nogal hinderlijk :? , weet iemand wat je daaraan kan doen?
Binnenkort wil ik nog een computer aansluiten met een wireless connection, weet iemand een goede acces point die niet te duur is?: :)
Thnx!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 22:03:
Ik heb een wireless verbinding met een alcatel speedtouch, gewoon de standaart die je besteld bij je adsl aanvraag. Soms als ik gewoon 15 m van de modem af zit, valt internet heel even uit. Dit is nogal hinderlijk :? , weet iemand wat je daaraan kan doen?
Binnenkort wil ik nog een computer aansluiten met een wireless connection, weet iemand een goede acces point die niet te duur is?: :)
Thnx!!!
Powersaving uitzetten op je pcmcia-device misschien?
Tsjaa AP, ik zweer bij Linksys maar das persoonlijk.... ;)

Verwijderd

Misschien een storingsbron in de buurt als je op een bepaalde plek zit? Dingen als Magnetrons, Speakers en zelfs planten kunnen het signaal beinvloeden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 22:13:
Misschien een storingsbron in de buurt als je op een bepaalde plek zit? Dingen als Magnetrons, Speakers en zelfs planten kunnen het signaal beinvloeden.
LOL
Planten !!!?? Die had ik nog niet gehoord, hoe zit dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
Die nieuwe pc wordt aangesloten over ongeveer een afstand van +-13/15 meter. Er zit 1 vloer tussen maar die is niet van dik beton e.d maar gewoon van hout.
Zijn die laptop ontvangers, (die kleine kaartjes) eigenlijk minder in ontvangst dan die ontvangers voor een gewone pc?:)

Verwijderd

Zijn die laptop ontvangers, (die kleine kaartjes) eigenlijk minder in ontvangst dan die ontvangers voor een gewone pc?:)
Ligt eraan... E-tech heeft verschillende laptop kaartjes en voor op de usb. Je moet effe op de verpakking kijken wel snelheid en afstand dat ding aan kan. En dat probleem met uitvallen, heb je je encryptie key wel aan gezet??? Daar kan het ook aan liggen. ;)

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28
Staat de optie "Enable IEEE 802.1x authentication for this network" uit?

Met die optie aan, blijft XP proberen je verbinding te valideren, terwijl je waarschijnlijk geen 802.1x authenticatie-server in je netwerk hebt staan. De verbinding valt daardoor weg en is daarna weer terug.

Verwijderd

Ehm, wat heb je zelf al gedaan?

Deze al eens doorgelezen?

Starten van topics in NT *lezen*

welkom op GoT btw :)

Lees even de beleidstopics op www.gathering.tweakers.net en de FAQs. Daar staan de beleidsregels en een hele hoop handige tips omschreven.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 22:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 22:15:
[...]

LOL
Planten !!!?? Die had ik nog niet gehoord, hoe zit dat dan?
Ik heb een +/- 500 Meter lange draadloze verbinding met een vriend van me.

Om de een of andere reden kregen we hem niet aan de praat...oke, er stond een boom in de weg, maar dat mocht niet uitmaken volgens ons...todat die vriend van me uiteindelijk uit pure wanhoop de top van z'n boom eraf kapte :) en nu werk het perfect...behalve met mist, maar daar heb je binnen gelukkig geen last van ;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 19:47:
[...]
Ik heb een +/- 500 Meter lange draadloze verbinding met een vriend van me.
offtopic:
Gebruik je hiervoor een richtantenne? Zelf gemaakt?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Kijk! Problemen als dit komen dus vaker voor. Ik ga nog even verder zoeken voor je.

http://www.infoworld.nl/nieuws/bericht.phtml?id=6862

Verwijderd

Volgens de meeste recensies is SWEEX het beste uit de bus gekomen met zijn bereikbaarheid. Zie ook de website van SWEEX http://www.sweex.com/content.asp?pcID=75 voor meer informatie over WIRELESS LAN met SWEEX.

Verwijderd

Prutz0r schreef op 30 juni 2004 @ 19:54:
[...]

offtopic:
Gebruik je hiervoor een richtantenne? Zelf gemaakt?
Yep :) (www.wifishop.nl)
Pagina: 1