Asus A7V600: ledje brandt, verder dood?

Pagina: 1
Acties:

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:51
De volgende set-up staat er:

Asus A7V600
PSU: 300 Watt (No-name)
Athlon XP 2700+ (333 FSB) Boxed
Twinmos DDR PC2700 512 MB
Club 3D Ati Radeon 9600 256 MB Ddr DVI TV
DVD-player 16X
Brander: AOpen 32x12
Floppydrive
40 GB HD Maxtor

Wat is er gebeurt in het verleden:

Af en toe gaat de pc wel aan, af en toe niet. Soms twee dagen niet, en de derde dag ging de pc wel aan en deed de pc het verder normaal. Games spelen, Word etc.....geen probleem. Totdat de pc uit gedaan werd en de volgende dag opnieuw opgestart werd ==> No Go, geen reactie.

Wanneer je de computer aan doet, zie wel heel even een reactie van de fans. Maar niet meer dan een tikje. En ook dit gebeurt niet altijd.

We hebben alles er uit gehaald en er opnieuw ingedaan. Het probleem blijft.
Nogmaals alle draden nagekeken. En gecheckt of er nergens sluiting plaats vind (aan de onderkant van de mobo)

Nu weten wij het zelf niet meer eigenlijk...wie wel!? :)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Misschien je voeding? Mijn A7V600 flipte nl. ook met een 300 watt SweeX voeding.. Nu weer een andere no-name eraan, maar geen problemen meer.. Je zegt dat je fans heel eventjes draaien, dus op zich levert je voeding eventjes stroom en dan trekt ie 't nie meer.. Kan je bij iemand een voeding lenen oid?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat tikje van de fans is normaal, dat gebeurd altijd als er stroom op de voeding komt.
Als je zeker weet dat er:
- geen kortsluiting ergens is (moederbord vs backplate bijv.)
- de aan/uit knop nog werkt en goed aangesloten is

Zou ik ook zeggen dat de voeding de boosdoener is.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Check de hardware eens los van elkaar - en in een minimale opstelling.
Neem deze checklist eens ter harte: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak je ook gebruik van randaarde op het systeem? dat kan namelijk nogal wat probs geven als het niet zo is (in 99% van de gevallen werkt het perfect, maar je weet nooit waar het fout kan gaan).

• toastingnow
Gaan binnenkort een andere voeding proberen, een 350 Watt. Schamelijke extra 50 watt maar goed.

Helaas kan niet alles gestript worden en zonder geluidskaart/ethernetkaart gecheckt worden: alles wordt onboard gebruikt. Maakt het uitzetten via jumpers wat uit dan?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

toastingnow schreef op 30 juni 2004 @ 11:21:
Gaan binnenkort een andere voeding proberen, een 350 Watt. Schamelijke extra 50 watt maar goed.

Helaas kan niet alles gestript worden en zonder geluidskaart/ethernetkaart gecheckt worden: alles wordt onboard gebruikt. Maakt het uitzetten via jumpers wat uit dan?
nee, want dan word het alleen door de software niet herkent volgens mij... verbruikt nogsteeds stroom, en staat nogsteeds in verbinding met de rest van je PC.

offtopic:
@ Terw_dan: volgens mij komen mijn emails naar je niet door... heb je meermaals geprobeerd te mailen, en als ik met mijn hotmail stuur krijg ik een undeliverable response terug... klopt het adres in je profile nog wel?
add me desnoods ff @ MSN (FireWurX_laptop [AT] hotmail [DOT] com)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:36

Elwood Blues

87167191

toastingnow schreef op 30 juni 2004 @ 11:21:
Bij een voeding gaat het niet alleen om de 300/350/550 Watt, maar ook om piekvermogens en stabiliteit op de verschillende lijnen. Een (om maar eens iets te noemen) Enermax 300W zou dus je probleem kunnen verhelpen, terwijl een 350W el-cheapo-voeding nog steeds geen sjoege geeft. Wat ik wil zeggen is dus: staar je niet blind op het algemene vermogen.

• toastingnow
Elwood Blues schreef op 30 juni 2004 @ 13:45:
[...]

Bij een voeding gaat het niet alleen om de 300/350/550 Watt, maar ook om piekvermogens en stabiliteit op de verschillende lijnen. Een (om maar eens iets te noemen) Enermax 300W zou dus je probleem kunnen verhelpen, terwijl een 350W el-cheapo-voeding nog steeds geen sjoege geeft. Wat ik wil zeggen is dus: staar je niet blind op het algemene vermogen.
Ok, goed. Ik weet dat mijn 3,3 + 5 + 12 voltlijnen stabiel zijn van mijn voeding, dus gaan we die van mij maar er even in stoppen zsm.

Pagina: 1