[Xp] Winxp sp1 na fomateren loopt de setup niet door

Pagina: 1
Acties:

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 20:37
Ik heb 2 hardeschijven 1 van 80 gb en 1 van 250 gb allebij van het merk maxtor

Eerst had ik winxp op de 80 gb draaien toen ik later de 250 kocht heb ik daar winxp opgegooit en de winxp van de 80gb afgegooit.

Ik had de 250 ingedeeld in 2 partities
1: Winxp 30 gb
2: de rest

doordat me windows heel traag ging lopen wou ik hem opnieuw installeren. Dus ik formateer de installatie daarna moet de computer opnieuw opstarten zodat de setup verder kan gaan. maar dat laatste doet hij niet hij blijft haken voordat hij dus de setup in hoort tegaan. Ik heb het een paar keer vaker geprobeerd en 1 keer liep hij met ntfs snel formateren wel door maar toen stond windows op D: en dat wou ik niet.

Op me 80 gb liep winxp setup wel door alleen ik heb hem na 1dag opnieuw moeten installeren want hij miste een dll. bestand en ik had net dat hij me hardeschijf ook niet kon vinden. Computer aan/uit en het deed het weer.

Hoe kan het dat bij mijn 250 gb de installatie niet doorloopt en waarom is winxp op me 80gb ook niet stabiel (ik heb nu ook elke keer explorer foutmeldingen). Zal mijn ide kabel kapot zijn?

(ik heb 3 verschillende cd's gebruikt wel allemaal dezelfde soort)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je het geheugen al eens getest? (www.memtest86.com)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

gehuegn probleem, of misshien toch iets met de ide kabel.

Ik had bij mij het rare probleem dat ik niet mijn hdd en cd-rom op ide1 mocht hebben en op ide2 niks. Dan ging hij op 33% van de install op zijn plaat. Obscuur en duister. Toch lijkt me dat hier niet helemaal op te gaan, en ik zou dus beginnen met zoals flipfluitketel ook aangeest een memtest te doen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 20:37
geheugen zal ik gaan testen.

Ik heb winxp nu op me 250gb staan.

Ik heb eerst op me 80gb winxp geinstalleerd daarna me 250gb schijf partitie 1 verwijdert geactiveerd en daarna via de cd een dualboot xp geinstalleerd hier liep windows gewoon door. daarna de 80gb schijf eruit getrokken en xp opnieuw geinstalleerd op de partitie 1 en hij liep nu wel door. Het zal misschien zijn dat winxp niet goed me partitie activeerde maar ik heb via fdisk dat ook gedaan. Ik vind het heel erg vreemd maar ik kan misschien een verklaring bedenken want ik heb deze schijf gedeelt met partion magic 7 en dat was niet helemaal goed gegaan en daardoor kan het misschien ook wel raar lopen.

Maar jah ik heb xp eropstaan en daar gaat het om :D