Toon posts:

[iMac] firmware niet geinstalleerd voor OS X upgrade - en nu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Imac (EIding turquase G3 ergens uit 2000) op de kop weten te tikken,
na het installeren van geheugen en een hardeschijf
ging ik kijken of ie iets deed, hij ging aan, standaard mac geluid
alleen hij bleef hangen op grijz beeld.
Niet geheel verwonderlijk, de HD die k er in heb gestopt is uit mn oude
performa 6320 waar systeem 7 op staat.
Dan maar proberen OSX te installeren, cd er in opgestart met de c ingedrukt
en jawel er was beeld. de pret duurde echter niet lang na een taal geselecteerd te hebben kreeg ik een foutmelding dat de firmware eerst geupdate moet worden.
alleen de optie afsluiten bleef nog tot mijn beschikking, en er gebeurde daarna ook niks meer.
Na opnieuw inschakelen van de comp. geen beeld wel opstartgeluid

Daarna gaan kijken op de site van A, van alles gevonden over firm ware update voordat je osx gaat installeren (wat ook met grote letters staat aangegeven als must) maar niks over; nadat je de osx cd er in hebt gehad geen beeld meer hebt of laat staan een manier om het te verhelpen

Iemand suggesties???

Verwijderd

sorry sorry maar was zo ongeduldig da ik heb gepost onder de naam van een vriend van me (met toestemming O-) ) k heb net mn eigen acount maar aangemaakt, dat vergroot mischien tevens gelijk mn kans op een antwoord.....
ik heb nu uit kunnen vinden dat mn geheugen naar de knoppe is,
althans dat geloof ik.

ik heb omdat er geen geheugen bij de imac zat, het geheugen van mn Emac er ingepropt, leek me geen punt na wat ik gelezen had in het topic (Os X op Imac Bondi Blue)
PC133 of PC100 geen punt, na het boven geschreven probleem heb ik mn geheugenkaart nog even terug gehad in mn Emac, mn hele beeld was vervormd en verkleurd,
is dat gekomen door het terug klokken van 133 naar 100???
of is dat gekomen door de missende firmware???

overigens geen blijvende vervormingen van mn beeld, heb em er weer uitgehaald en alles was weer ok

greets de echte prutser die ernsig afhankelijk is van een lichtpuntje in dit gepruts

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien heb je hier http://www.capecodgraphics.com/imac_firmware.htm wat aan, succes ermee!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb je wel beeld als je er een VGA monitor op aan sluit?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

die aansluiting zit niet bij dit model inbegrepen, zou m dr wel in kunnen solderen maar denk niet dat dat ondersteund is.....

maar ik heb de link van dolby voor een groot gedeelte gelezen en dat heeft me weer wat hoop gegeven :P

Thnx en ik houd julie op de hoogte hoe t staat met de vorderingen

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
computer opstarten en muis knop ingedrukt houden. Als het goed is komt de cd er nu uit :)

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Verwijderd

k kende dat truukje nog niet, bedankt :*)
maar mn cd spuugde ie zelf al uit na op afsluiten gedrukt te hebben

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Probeer eens eerst Mac OS 9.2 te installeren, daarmee de firmware installeren, en dan Mac OS X erop.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, heb van een collega zijn HD "geleend" en de firmware geupdate!
Had al van alles geprobeerd, maar dit is volgens mij echt de enige mogelijkheid om de firmware erop te krijgen...

Nu werkt is perfect!

Success ermee! :)
Pagina: 1