Toon posts:

WRT54G achter vigor2200USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay mensen hir komt ie:

Mijn huidige configuratie:

ADSL basic abbo, toen ik me abbo afsloot was het nog niet mogelijk om een ethernet versie te verkrijgen, dus ik heb de USB versie. Geen probleem, dus om nog gebruikt maken vn mijn lieve USB modem van alcatel heb ik een vigor aangeschaft die 2 USB poorten heeft. Hierdoor heb ik dus een Modem/router, werkt allemaal perfect.

nu heb ik een WRT54G van linksys gekregen en die wil ik achter me routertje planten. Maar wie kan mij ff helpen met het configuren.

Het probleem:

De WRT54G is een DSL router, dus als je het aan mij vraagt is dat ding geschikt voor het aansturen van een DSL modem. Het apparaat zelf heeft 5 poortjes (4, "normale" en 1 "internet poort, deze moet dus naar je modem!)

uiteraard is de WRT54G ook nog draadloos maar dat werkt allemaal, dus daar ligt het probleem niet....

Ik krijg het nu niet voor elkaar om via de internet port (WAN) een verbinding te leggen met me ADSL modem / router (die vigor met die USB modem)

als ik het WAN poortje op me WRT54G niet gebruik, maar alles gewoon in de "normale"netwerk poortjes stop werkt het wel, maar dan kan ik niet de functies van de router gebruiken, (zoals firewall etc etc, misschien onzin maar toch)

Je maakt dus een netwerk in je eigen netwerk...

Wie kan mij ff opweg helpen...?!

gr,

Beta

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 15:14

_nethack

We're all MAD here

Twee routers achter elkaar zetten kan wel, maar het heeft in dit geval niet zoveel nut denk ik.
Je kunt dus het beste de router functie van de Linksys laten zitten, en het apparaat alleen als WAP gebruiken. Die Vigor fungeert tenslotte al als internet router en firewall.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor je reply, maar wat hou zo raar is...

ik kan dus niet het wan poortje gebruiken..? want als ik die gebruik kan ik niet meer naar me vigor pingen, bizar genoeg

als ik een normaal poortje gebruik dan kan ik wel pingen...

nog een rare.. als ik die linksys aansluit op het WAN poortje, kan ik (als ik DHCP aanzet in me vigor) een DHCP lease krijgen op me linksys. Als ik uhm in een normaal poortje doe werkt dat niet... dus moet ik hem een statisch ip geven... (opzich geen probleem)

ook raar is dat de linksys geen DHCP broadcast van die vigor doorlaat... (ik krijg dus geen IP via DHCP achter die linksys van me Vigor) zet ik DHCP aan op me linksys, dan krijg ik wel een IP maar dat is dan van de DHCP server op die linksys.

ALs ik me vigor aansluit op de WAN port van de linksys kan ik dus niet internetten, zowel wireless als wired niet. Als ik uhm aansluit op 1 van de 4 normale werkt het wel. Dus kan ik dan concluderen dat die WAN port puur voor het aansturen van een modem is. En wil je de linksys puur als AP gebruiken dat je de WAN port moet vergeten?

ik hoor het graag!

groeten,

Beta!

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 15:14

_nethack

We're all MAD here

De WAN poort van die Linksys is inderdaad bedoeld voor de internetverbinding.
De 4 LAN poorten zijn een switch, dus als je daaraan je PC koppelt en ook je Vigor dan werkt alles als voorheen, omdat de PC en de Vigor elkaar direct over het netwerk kunnen benaderen.
Als je de Vigor aan de WAN poort koppelt kunnen de PC en de Vigor niet direct elkaar benaderen, maar alleen via de router/firewall van de Linksys.

Omdat er dan gerouteerd moet worden tussen twee netwerken zul je ook twee aparte IP netwerkreeksen moeten gebruiken voor de beide netwerken. Bijv 192.168.1.0/255.255.255.0 op je interne netwerk (waar je PC aanhangt) en 192.168.2.0/255.255.255.0 op het netwerkje tussen de Linksys en de Vigor.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
duidelijk, misschien is dit interessant voor de mensen met het zelfde "probleem"

http://linksys.custhelp.c...GV4dD1XUlQgcm91dGVy&p_li=

lijkt dit ergens op?

btw, ik ben benieuwd hoe dat allemaal zit met die hacked firmware :) verder lijkt me de WRT54g een leuke apparaatje

gr,

Beta