Webspace van je provider ECHT gebruiken, HOE?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-08 23:54
Hoioi, zoals iedereen wel een paar MBs heeft van haar/zijn provider, zo heb ik 50 MB ruimte van Tiscali, voor bijv. een website.

Maar nu wil ik die 50MB gebruiken als opslag, Webspace dus. Geen gedoe met USBsticks, floppys of CDs (of DVDs)... gewoon online zetten en je kan er overal waar internet is bij.

De webspace is te benaderen via een FTP programma (ik gebruik Filezilla). Maar dat is nu juist niet de bedoeling.

Ik wil namelijk graag dat ik overal waar internet is, de webspace kan benaderen via een browser, een (bijv.) document openen, bewerken, en weer opslaan... vervolgens moet ik het opgeslagen bestand gelijk in 1 stap kunnen uploaden via de browser naar mn webspace.

Vanuit ms Word opslaan op de webspace is nog leuker, kan natuurlijk een Driveletter toekennen aan die webspace, maar dat kan ik thuis doen, niet overal op elke PC die internet heeft.

Is er een script of iets dergelijks beschikbaar die ik op de webspace kan zetten? Waarmee ik dus een eenvoudig mooi overzicht heb van de bestanden die op de webspace staan, moet ze kunnen deleten/verplaatsen naar andere mappen/openen en natuurlijk kunnen uploaden.

En:
Met Spymac heb ik ook 100MB opslag (webspace), via FTP te benaderen. Op mn andere adres heb ik ook een Tiscali adres, ook 50 MB. In totaal alweer 200 MB dus. met een Spymac adres van een neef zit ik al op de 300MB.

Vervolgens zou dit NOG mooier zijn:
een aparte site, waarop het sciptje staat, en vervolgens als ik iets upload wordt het automatisch op 1 van de webspacen gezet, dus Tiscali of Spymac of evt. andere ruimte die ik heb.

Wie helpt? denk dat het iets handigs is voor iedereen!

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 29-06-2004 21:14 ]

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 11:01
Je zou deze site kunnen gebruiken om de space te benaderen: http://www.net2ftp.com/

• Jazco2nd
Ah dat ziet er idd goed uit... bedankt

Maar moet nu toch handmatig de FTP gegevens invullen... een site waarop ik alleen maar hoef in te loggen zou leuker zijn...

Ik zie echter dat ze een PHP progje (script) hebben, die je kan uploaden naar je webspace... maar moet je webspace wel PHP ondersteunen... zal die Spymac opslag niet doen dnek ik...

kga er nu wel ff mee stoeien

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

mmm...bij @home kan je naar http://homedrive.home.nl

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Speedener schreef op 29 juni 2004 @ 21:13:
Je zou deze site kunnen gebruiken om de space te benaderen: http://www.net2ftp.com/
Lekker handig hoor, beetje op een site die je niet kent je user en password invullen. Ga ik maar niet doen denk ik ;)

Maaruh, je kan vaak toch gewoon een netwerkverbinding maken in je verkenner :? dat werkt in veel gevallen best prima
8)

• Jazco2nd
lees de topicstart..

als ik bij iemand thuis ben of op de uni of werk, ga ik niet rommelen met de verkenner.. gewoon naar de website, bedoeling is dat het net zo simpel is als webmail... thuis heb ik al wel een driveletter gemaakt in de Verkenner... maar dit alles staat ook in de TopicStart! :( Lezen dus

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ondersteunt je webserver PHP? :? Als je daar eerst achter komt, is het al een stuk invoudiger om iets leuks op je server te zetten als je wél PHP hebt.

[ Voor 65% gewijzigd door SanderTje! op 29-06-2004 21:36 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 21:23:
[...]

Lekker handig hoor, beetje op een site die je niet kent je user en password invullen. Ga ik maar niet doen denk ik ;)

Maaruh, je kan vaak toch gewoon een netwerkverbinding maken in je verkenner :? dat werkt in veel gevallen best prima
8)
Je kunt gewoon dat ding op je webspace installeren hoor. Werkt perfect!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Jazco2nd schreef op 29 juni 2004 @ 21:31:
lees de topicstart..

als ik bij iemand thuis ben of op de uni of werk, ga ik niet rommelen met de verkenner.. gewoon naar de website, bedoeling is dat het net zo simpel is als webmail... thuis heb ik al wel een driveletter gemaakt in de Verkenner... maar dit alles staat ook in de TopicStart! :( Lezen dus
Je hebt gelijk joh, klop maar lekker op willekeurige sites je user en password in, is inderdaad veel handiger dan even een drive mappen en als je klaar bent verwijderen. |:(

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

GeeBee

Oddball

Ik denk dat een 128MB USBstikkie gemakkelijker werkt.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

dawuss schreef op 29 juni 2004 @ 21:35:
[...]

Je kunt gewoon dat ding op je webspace installeren hoor. Werkt perfect!
Ook bij Spymac? Heb laatst ook iets geprobeerd met PHP daar, maar kreeg het niet aan de praat.

Ben wel benieuwd of het met spymac zou moeten kunnen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Volgens mij kun je met Tiscali alleen over een Tiscali verbinding uploaden. Tenminste, dat is bij mij zo. Beetje nare beperking dus, als je het als opslag wilt gebruiken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

IEX ondersteund toch gewoon FTP? Ik zie het problem niet.

ftp://user:password@host

edit:
veilig te gebruiken als:

ftp://user@host

in pop up password invullen.

Dit omdat sommige browers "ftp://user:password@host" in geheel in de history zetten en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 56% gewijzigd door SSH op 30-06-2004 00:26 ]

Verwijderd

SSH schreef op 29 juni 2004 @ 21:46:

Tsjaa, is nog makkelijker.
Ik zie het probleem ook niet echt eigk :?

Ik blijf er alleen bij dat het niet handig is om op willekeurige sites je user en pass te gaan inkloppen, dat gaat gegarandeerd een keer mis, en zelfs als je een progje op je webspace zet zou ik me sterk afvragen of dat nou wel zo slim is.....

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Ja, tuurlijk doet ie dat.. Nog niet eens aan gedacht.. Forget my post about PHP :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Het probleem is tevens als je "ftp://user:password@host" in de adresbalk van Internet Explorer plant, dat het wachtwoord duidelijk zichbaar is voor derden.
"ftp://user@host" zorgt voor een inlogscherm en daar kan dan normaal een wachtwoord ingevuld worden. Maar zoals al eerder aangegeven is het heel goed mogelijk dat inloggen op de webspace van je provider via ftp alleen mogelijk is met eigen ip's van de desbetreffende provider. Dit is tevens het geval bij @home.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 21:49:
Ik blijf er alleen bij dat het niet handig is om op willekeurige sites je user en pass te gaan inkloppen, dat gaat gegarandeerd een keer mis, en zelfs als je een progje op je webspace zet zou ik me sterk afvragen of dat nou wel zo slim is.....
offtopic:
Hoewel ik het met je eens ben (gebruik dus ook geen FTP maar SFTP, POP maar SPOP, etc), weten we dat nu wel sinds je het de eerste keer zei :*

Maar PHP, ASP of WebDAV zouden leuke oplossingen zijn als de ISP het ondersteund, wat vaak niet het geval is bij kabel/ADSL verkopers voor prive-personen. "Dus" FTP.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 23:53
Volgens mij kan je eens naar dit proggie kijken:

http://homedir.hsbrabant.nl/netdrive-hsb.exe

Daarmee kunnen onze school dir, als netwerk schijf zien. Maar het ondersteunt ook ftp volgens mij.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 21:36:
Je hebt gelijk joh, klop maar lekker op willekeurige sites je user en password in, is inderdaad veel handiger dan even een drive mappen en als je klaar bent verwijderen. |:(
Uhm je moet net2ftp downloaden en installeren :) Niet inloggen via die toolie op net2ftp.com!
Ik vind het een leuk programmaatje :)

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Er maar 1 mogelijkheid om te kunnen uploaden als je geen extra programma's wilt gebruiken, of geen netwerklokaties wilt/kunt aanmaken op de computer waarop je werkt.

Zoek een uploadscript. Nadeel is dat je er wel PHP of ASP voor moet hebben waarschijnlijk, en ik weet niet of Tiscali dat heeft.

Hier staat tussen wat ik bedoel.

Wij hebben een dergelijk script gebruikt op een FTP/Webserver met onze projectgroep op de faculteit, om overal en altijd te kunnen uploaden. Dat werkte geweldig, maar ja, je moet wel PHP/ASP hebben....

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 11:01
mhr-zip schreef op 29 juni 2004 @ 22:55:
Volgens mij kan je eens naar dit proggie kijken:

http://homedir.hsbrabant.nl/netdrive-hsb.exe

Daarmee kunnen onze school dir, als netwerk schijf zien. Maar het ondersteunt ook ftp volgens mij.
Geniaal programma! Kan me niet schelen of de TS er wat aan heeft, ik iig wel :+

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Canaria schreef op 29 juni 2004 @ 21:46:
Volgens mij kun je met Tiscali alleen over een Tiscali verbinding uploaden. Tenminste, dat is bij mij zo. Beetje nare beperking dus, als je het als opslag wilt gebruiken.
Nope, ik heb @home hier thuis, en via via Tiscali webspace. Die kan ik van hieruit en vanuit school of werk gewoon met ftp benaderen :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 23:53
Ik heb wel een ftp programma. Dat je gewoon kan runnen van uit de *.zip. Dus die hoef je niet eerst te installeren.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:14
De homepage server van Tiscali ondersteunt geen php en je bent alleen beperkt tot het inloggen vanaf een Tiscali verbinding bij niet-betaalde abo's. Een 50 mb webruimte krijg je alleen bij een betaalde abo dus kan je overal inloggen via ftp.

• Jazco2nd
Spymac ondersteund (nog) geen PHP
Tiscali zelfde verhaal.

Het programaatje (script) dat op NET2FTP wordt aangeboden voor je site is PRECIES wat ik bedoelde!

Het is een PHP script

Ik heb op freewebspace.net en http://www.free-webhosts.com/power-search.php
gezocht naar een host die geen ADS heeft en zoveel mogelijk dataverkeer.

Heb deze gevonden, heeft geen limiet op dataverkeer, PHP, geen ads. 50MB:
http://homepage-host.uni.cc/

Dus ga binnenkort stuntelen met het PHP script en mn nieuwe host
Je kan met dit scipt zelf aangeven welke webspaces worden gebruikt (gebruik ik dus mn Tiscali ruimte en mn Spymac ruimte voor). Je kan users en groepen aanmaken etcetc.
ideaal gewoon.

• Jazco2nd

edit:
veilig te gebruiken als:

Dit omdat sommige browers "ftp://user:password@host" in geheel in de history zetten en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik wil dus een soort portal, waarbij ik slechts hoef in te loggen... verder moet het heel eenvoudig en gebruiksvriendelijk zijn.. dat is die methode niet...
moet gewoon met een knopje "add files" ofzoiets kunnen uploaden, zien hoeveel ruimte er nog is etc etc.

het NET2FTP script ondersteund bijv. ZIP files, je pakt 100 bestanden in 1 ZIP, upload die ene ZIP file, het script zal alles uitpakken y voila je hebt 100 bestanden in 1x geupload..

je kan ook omgekeerde... bijv bestanden inpakken zodat je meer ruimte hebt :)

Verwijderd

edit:
veilig te gebruiken als:

dit werkt al maanden niet meer (door een patch van MS - iig als je pc up to date is)
Pagina: 1