TV kaarten bij Alternate

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hoi

Ik ga binnenkort naar Alternate om nieuwe systeem voor een kennis te bouwen. Echter ik wil ook een tv kaart voor mezelf aan te schaffen. Ik heb aantal reviews genomen maar meeste merken worden niet door Alternate verkocht.

Ik hoef geen al die toetebel maar als het maar goed werkt waarvoor die bedoeld is uiteraard.

Elitegroup
FM1216
EUR 49,00

TerraTec
Cinergy 400 TV
EUR 69,00

Pinnacle
PCTV Stereo
(PCI)
EUR 65,00

Hier zijn aantal goedkope tv kaarten die ze daar hebben alleen ik heb echt geen flauw idee welke ik moet kiezen. Ik ben ook niet van plan films te gaan editen of wat dan ook voor mij is puur tv kijken van belang.

Deze twee zitten in laagste prijsklasse.

Lucky Goldstar

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Koop gewoon de goedkoopste en gebruik een apart programma zoals Dscaler.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24

Acheron

updatepack.nl

Het beste is een stereo-kaart. Daar beleef je veel meer plezier aan.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:07
Terratec of pinnacle... Elitegroup is beetje erg cheap. Terratec heeft mijn voorkeur gezien de weinige softwareproblemen, pinnacle schijnt dat wel eens te hebben...

• Microkid
  • Laatst online: 23:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat wil je er mee doen? Alleen TV kijken of ook nog opnemen? In de Duitse Chip stond afgelopen maand een test van TV kaarten. De beste met hardware MPEG2 encoder was de Hauppauge PVR 250 (heb ik ondertussen zelf ook, pracht kaart). De beste voor gewoon TV kijken was de Pinnacle PCTV Stereo.

[ Voor 77% gewijzigd door Microkid op 29-06-2004 21:42 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-02 08:50
Als je wilt opnemen en tegelijk andere dingen wilt doen is een Hauppauge PVR altijd een mooie optie. Hoewel dat misschien bij de huidige (snelle) computers niet altijd meer nodig is. En het ligt wel iets boven je huidige budget (de PVR 250 begint bij 119). Maar daar krijg je wel een mooie kaart met ingebouwde MPEG2 encoder voor.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

De Terratec Cinergy 400 (Philips SAA7134) heb ik. Daar kan ik je slechts een eigen ervaring van geven, voor wat die waard is. De kwaliteit is erg goed : scherp beeld, weinig ruis. Vooral als je de kaart in combinatie met Dscaler gebruikt..

Maar praat me niet van capturen ermee. Het meegeleverde Cinergy TV is vreselijk crashgevoelig en maakt vage avifiles waarvan a/v out-of-sync loopt in Mediaplayer Classic. iuVCR is ook crashgevoelig en kan niet finetunen. VirtualDub kan niet met de kaart overweg omdat VirtualDub WDM apparaten alleen via een een soort converter (vfwwdm32.dll) kan aanspreken als een Video For Windows apparaat, en die converter is al niet zo geweldig, maar gaat helemaal brak met een SAA7134. WinDVR is moeilijk op een bepaalde zender te tunen en kan alleen mpeg1/mpeg2 capturen.

Alleen Dscaler kan een beetje capturen, maar die gebruikt weer een oude uitvoering van de AVI standaard waardoor files niet groter dan 2GB mogen worden. Filesplitting is mogelijk, maar na de split loopt je audio/video dan weer out-of-sync. Bovendien is Dscaler's captureoptie nog in betafase oid, volgens de waarschuwing die het programma geeft wanneer je het wil gebruiken kan het diskcorruptie veroorzaken - nog niks van gemerkt though.

Ja, het is een trieste aangelegenheid. Voor simpelweg TV-kijken in Dscaler is de kaart echter prima geschikt. Tenminste zolang je je er niet aan stoort dat sommige zenders denken dat ze stereo zijn terwijl ze alleen op mono-setting normaal klinken, waarbij het in Dscaler natuurlijk niet lukt om mono te forceren omdat deze weer direct terugspringt naar het brakke stereo.

De Elitegroup kaart verschilt afaik bar weinig van de Terratec kaart. Beiden hebben een Philips chip (let even op dat het wel de stereo 7134 is en niet de mono 7130, al heeft mono zo z'n voordelen), Philips tuner en a/b. Wellicht is de a/b van de Elitegroup wat minder mooi, maar of je daar een punt van moet maken :?

Van die Pinnacle weet ik op dit moment niet wat voor chip erop zit, daar kan ik niet veel over zeggen. Als het nog steeds de BT878 is : de software is wat beter, maar deze chip maakt absoluut wat meer ruis en is minder scherp dan de Philips.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 29-06-2004 22:48 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb zelf de elitegroup van alternate, en ik moet zeggen voor dat geld een prima kaart. Netjes afstandsbediening erbij, het programma WinDVR werkt prima enzo. Dvd + video progs erbij.. perfect.. teletekst kun je er ook mee kijken, stereo geluid..
Ik had hiervoor een Pinnacle PCTV Rave en die vond ik tegenvallen.. voor die 49 euro is de elitegroup zeker een goede keus! ;)

/edit: owja een minpuntje: bij het capturen is het geluid van de avi's niet optimaal (wat rare piepjes erdoorheen soms) en soms doet ie de resolutie helemaal verkeerd.. (3:4 ipv 4:3) :?

[ Voor 21% gewijzigd door Intrepidity op 30-06-2004 10:23 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-02 14:13
mijn ervaring met de PCTV serie van pinnacle is erg slecht.
slechte drivers.. irq conflicten etc. (al bij 3 mensen incl mezelf gezien)
de software die erbij geleverd wordt zit vol met bugs dus gebruik van een ander programma (Dscaler bv) is nodig.

• Intrepidity
m3gA schreef op 30 juni 2004 @ 10:24:
mijn ervaring met de PCTV serie van pinnacle is erg slecht.
slechte drivers.. irq conflicten etc. (al bij 3 mensen incl mezelf gezien)
de software die erbij geleverd wordt zit vol met bugs dus gebruik van een ander programma (Dscaler bv) is nodig.
Klopt, precies hetzelfde hier. Daarnaast moest ik alle kanalen handmatig invoeren omdat de autosearch functie voor geen meter werkte en steeds vastliep.

Verwijderd

Inderdaad, de pinnacle tv-kaarten zou ik links laten liggen. Ik heb een pinnacle PCTV stereo laatst weer teruggebracht want de software liep steeds vast. En m'n andere miro (=pinnacle) PCTV studio was ook zeer instabiel.

• ChojinZ
  • Laatst online: 25-02 13:58
W3ird_N3rd schreef op 29 juni 2004 @ 22:46:

...
Maar praat me niet van capturen ermee. Het meegeleverde Cinergy TV is vreselijk crashgevoelig en maakt vage avifiles waarvan a/v out-of-sync loopt in Mediaplayer Classic. iuVCR is ook crashgevoelig en kan niet finetunen. VirtualDub kan niet met de kaart overweg omdat VirtualDub WDM apparaten alleen via een een soort converter (vfwwdm32.dll) kan aanspreken als een Video For Windows apparaat, en die converter is al niet zo geweldig, maar gaat helemaal brak met een SAA7134. WinDVR is moeilijk op een bepaalde zender te tunen en kan alleen mpeg1/mpeg2 capturen....

.
Typische... Kheb zelf ook de cinergy 400 maar de problemen die jij beschrijft met capturen zijn mij niet bekend. Sterker nog, Cinergy tv (nieuwste versie weliswaar) loopt bij mij superstabiel! Daarnaast loopt mijn geluid wel sync aan de film.

Wat ik trouwens ook een voordeel vind van de cinergy is dat de proc load redelijk laag is tijdens het capen. 720 * 576 Cap-en en direct naar Xvid converteren kost mij op een XP 2000+ zo'n 80 procent aan Proc Belasting.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Als capture app. kan ik virtualVCR aanraden, is nog gratis ook. Kan met codecs en allerlei andere zut worden aangepast aan je eigen voorkeuren. Ik capture regelmatig films van 30-150GB met dit proggie en 0% frame drop. Wel alleen WDM drivers ondersteuning!
Ik gebruik zelf een TV kaart van de ALDI waar echter wel een Philips FM7134 chipset opzit. Hier zou ik naar op zoek gaan. Was 30 euro's gloof ik. Owja en verkocht onder de naam Medion.

VirtualVCR website : http://virtualvcr.sourceforge.net/

-edit typo's-

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 10:59 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ChojinZ schreef op 30 juni 2004 @ 10:55:
[...]

Typische... Kheb zelf ook de cinergy 400 maar de problemen die jij beschrijft met capturen zijn mij niet bekend. Sterker nog, Cinergy tv (nieuwste versie weliswaar) loopt bij mij superstabiel! Daarnaast loopt mijn geluid wel sync aan de film.
In Windows Media Player wel ja. Alleen in Mediaplayer Classic liep het dus niet in sync.

Dus ja, dan denk je.. Gewoon die file in VirtualDub laden en naar DivX encoden. Maar helaas, het onmogelijke gebeurde : de DivX file liep in MPC out of sync.. En jawel, in WMP liep ie wel goed. Dat kan ik niet vertrouwen.

De nieuwste software had ik trouwens al.
Wat ik trouwens ook een voordeel vind van de cinergy is dat de proc load redelijk laag is tijdens het capen. 720 * 576 Cap-en en direct naar Xvid converteren kost mij op een XP 2000+ zo'n 80 procent aan Proc Belasting.
CPU belasting kan mij echt niet boeien. Speciaal omdat alleen Dscaler in staat leek te zijn om te capturen heb ik een XP2500+ gekocht die nu op 2,3Ghz loopt. Maar het mocht niet baten, ondanks weinig dropped frames blijkt de video die met Dscaler is opgenomen ook al jerky te lopen.

Het heeft geen zin :/

Overigens ben ik nu weer bezig met m'n oude PCTV Rave met BT848 chip, maar dan met een videorecorder als tuner. De kwaliteit is niet zo goed als die Cinergy.. Maar het werkt iig.

TV-kaarten zijn volgens mij niet bedoelt om te capturen. Of ik stel te hoge eisen, of ik snap niet hoe het b.v. bij jou wel kan werken.

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:36
bij mijn cinergy 400 werkt het capturen ook perfect ik capture met het programma showshifter. en de beeldkwaliteit is echt super gewoon beter als de tuner van mijn tv vind ik terwijl die tv net een jaar oud is. en ik zou idd ook de cinergy nemen maar niet de bijgeleverde software gebruiken er zijn genoeg gratis alternatieven.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• DJkim

DJkim

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 29 juni 2004 @ 22:46:
De Terratec Cinergy 400 (Philips SAA7134) heb ik. Daar kan ik je slechts een eigen ervaring van geven, voor wat die waard is. De kwaliteit is erg goed : scherp beeld, weinig ruis. Vooral als je de kaart in combinatie met Dscaler gebruikt..

Maar praat me niet van capturen ermee. Het meegeleverde Cinergy TV is vreselijk crashgevoelig en maakt vage avifiles waarvan a/v out-of-sync loopt in Mediaplayer Classic. iuVCR is ook crashgevoelig en kan niet finetunen. VirtualDub kan niet met de kaart overweg omdat VirtualDub WDM apparaten alleen via een een soort converter (vfwwdm32.dll) kan aanspreken als een Video For Windows apparaat, en die converter is al niet zo geweldig, maar gaat helemaal brak met een SAA7134. WinDVR is moeilijk op een bepaalde zender te tunen en kan alleen mpeg1/mpeg2 capturen.

Alleen Dscaler kan een beetje capturen, maar die gebruikt weer een oude uitvoering van de AVI standaard waardoor files niet groter dan 2GB mogen worden. Filesplitting is mogelijk, maar na de split loopt je audio/video dan weer out-of-sync. Bovendien is Dscaler's captureoptie nog in betafase oid, volgens de waarschuwing die het programma geeft wanneer je het wil gebruiken kan het diskcorruptie veroorzaken - nog niks van gemerkt though.

Ja, het is een trieste aangelegenheid. Voor simpelweg TV-kijken in Dscaler is de kaart echter prima geschikt. Tenminste zolang je je er niet aan stoort dat sommige zenders denken dat ze stereo zijn terwijl ze alleen op mono-setting normaal klinken, waarbij het in Dscaler natuurlijk niet lukt om mono te forceren omdat deze weer direct terugspringt naar het brakke stereo.

De Elitegroup kaart verschilt afaik bar weinig van de Terratec kaart. Beiden hebben een Philips chip (let even op dat het wel de stereo 7134 is en niet de mono 7130, al heeft mono zo z'n voordelen), Philips tuner en a/b. Wellicht is de a/b van de Elitegroup wat minder mooi, maar of je daar een punt van moet maken :?

Van die Pinnacle weet ik op dit moment niet wat voor chip erop zit, daar kan ik niet veel over zeggen. Als het nog steeds de BT878 is : de software is wat beter, maar deze chip maakt absoluut wat meer ruis en is minder scherp dan de Philips.
Hey Bedankt iedereen voor jullie goeie replies O-) Pinnacle is dus ook niet altijd goed.. dat wist ik niet.

En Elitegroup en Terratec hebben zelfde chip? Hmmm dan kun je toch veel beter voor prijs gaan en bij dit Elitegroup dan?

Lucky Goldstar

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

DJkim schreef op 30 juni 2004 @ 13:02:
[...]

Hey Bedankt iedereen voor jullie goeie replies O-) Pinnacle is dus ook niet altijd goed.. dat wist ik niet.

En Elitegroup en Terratec hebben zelfde chip? Hmmm dan kun je toch veel beter voor prijs gaan en bij dit Elitegroup dan?
De meerprijs zit waarschijnlijk in de naam, software (ik weet niet wat er bij de Elitegroup kaart aan software zit, ik verwacht minder), mogelijk een mindere afstandsbediening en misschien is het zwarte PCB van de Terratec kaart ook duurder ;).

Een Asus A7S333 is ook duurder dan een ECS K7S6A, terwijl ze toch allebei van dezelfde SiS 745 voorzien zijn ;). Er zit dus wel iets van verschil in :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 30-06-2004 13:13 ]

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik zit nu Alternate site te kijken en ... mijn foutje ze hebben er meerdere TV kaarten rond deze prijsklasse...

MSI
TV@nywhere Master (mono) volgens website heeft hij veel functies....
EUR 59,00

Trust
Audio/Video editor USB2.0
EUR 59,00

Hauppauge
WinTV Go2
EUR 65,00

Lucky Goldstar

• ChojinZ
  • Laatst online: 25-02 13:58
[quote]W3ird_N3rd schreef op 30 juni 2004 @ 11:22:
[...]

In Windows Media Player wel ja. Alleen in Mediaplayer Classic liep het dus niet in sync.

...CPU belasting kan mij echt niet boeien. Speciaal omdat alleen Dscaler in staat leek te zijn om te capturen heb ik een XP2500+ gekocht die nu op 2,3Ghz loopt....

quote]

En hoe zat dat met andere players??? Klinkt namelijk als een probleem wat je bij de player moet zoeken, niet bij de cinergy.

Mij dus wel ;) Alstie continu boven de 90% zit en je beweegt bv. met je muis dan wil het weleens naar de 100 % schieten. En ja, wat dan het gevolg is hoef ik jou denk ik niet te vertellen (dropped frames dus...)
Daarnaast merk ik dat ik met veel andere cap-tooltjes met dezelfde resolutie en compressie tegen de 100 % zit....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ChojinZ schreef op 30 juni 2004 @ 14:02:
En hoe zat dat met andere players??? Klinkt namelijk als een probleem wat je bij de player moet zoeken, niet bij de cinergy.
Dit gaat offtopic :P. Maar dat was het eigenlijk vrijwel zeker niet. Iedere andere videofile, óók captures van m'n PCTV Rave doen 't prima in MPC.
DJkim schreef op 30 juni 2004 @ 13:36:
Ik zit nu Alternate site te kijken en ... mijn foutje ze hebben er meerdere TV kaarten rond deze prijsklasse...

MSI
EUR 59,00

Trust
EUR 59,00

Hauppauge
WinTV Go2
EUR 65,00
Trust zou ik sowieso niet nemen :+. Ik betwijfel ook dat je voor dat geld een TV-tuner zal krijgen.

Van de rest weet ik niet direct specs uit m'n hoofd, daar kan ik zo dus ook niks over zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 30-06-2004 14:08 ]

• Christiano007
  • Laatst online: 06:44

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb de PCTV Pinnacle Pro en nergens problemen mee, enige minpuntje is toch wel screen capturen, beetje wazig en je moet wel een heel erg stilstaand beeld hebben om die er minder ruiziger eruit te laten zien.

Verder doet alles het goed en ik heb gewoon de oude drivers die bij de cd zaten 3 jaar geleden :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Intrepidity
W3ird_N3rd schreef op 30 juni 2004 @ 13:12:
[...]

De meerprijs zit waarschijnlijk in de naam, software (ik weet niet wat er bij de Elitegroup kaart aan software zit, ik verwacht minder), mogelijk een mindere afstandsbediening en misschien is het zwarte PCB van de Terratec kaart ook duurder ;).

Een Asus A7S333 is ook duurder dan een ECS K7S6A, terwijl ze toch allebei van dezelfde SiS 745 voorzien zijn ;). Er zit dus wel iets van verschil in :)
Bij de elitegroep zit een eigen FM-applicatie, WinDVR 2.0, WinDVD 4.0, WinRip (mediaspeler), en WinDVD creator (video app), dit alles van InterVideo. Het zijn wel wat oudere versies, want van WinDVR en WinDVD zijn respectievelijk versie 3 en 5 al uit.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb de Hauppauge WinTV-PCI FM en die is erg goede kwaliteit vind ik zelf :) , de standaard software is redelijk, alleen de opnamefunctie is nogal beperkt (alleen MPEG-1 of AVI) heb t liefst MPEG-2, dat kan ik wel met ander proggie :), volges mij is de WinTV Go2 van ongeveer zelfde kwali, alleen dan geen S-video input, geen Nicam-Stereo en geen FM-radio...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

DJkim schreef op 30 juni 2004 @ 13:36:

MSI
EUR 59,00

Trust
EUR 59,00

Hauppauge
WinTV Go2
EUR 65,00
Ik heb zelf de MSI, slecht is die kaar zeker niet. Bij mij heeft die wel stereo geluid. De soft loopt hier wel soms vast tijdens veelvuldig zappen.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb er zelf een van E-tech, ook met de SAA7134, en gebruik daarbij FLY 2000 TV. Is een super programma, want je kan lekker snel zappen, en het instellen van de zenders is heel makkelijk. Je kan namelijk gewoon de frequenties handmatig invoeren. Wat het probleem is namelijk met de meeste tv-programma's is dat ze zo ongelovelijk lastig in te stellen zijn. Meestal alleen automatische kanalenzoeker.
Dus neem gewoon een goedkope met stereo en een SAA7134, en gebruik er FLY 2000 TV bij.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Ik heb de Hercules 9800Se AIW. Die doet alles perfect. Ook het capturen. Software is fantastisch, heb geen andere software nodig dan degene die megeleverd is.

• leuk_he
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 11:01:
Ik heb de Hercules 9800Se AIW. Die doet alles perfect. Ook het capturen. Software is fantastisch, heb geen andere software nodig dan degene die megeleverd is.
http://www6.alternate.nl/html/nodes_info/j9gg23.html

Euro 239, is een andere prijsklasse.

Heeft de grafische kaart geintegreerd samen met de tuner: dus als je over een poss de grafische kaart wil upgraden dan moet je ook de tuner vervangen.

Over de software (MMC ) ben ik niet razend. Deze heeft zijn bugs die maar heel langzaam opgelost worden. Meer daarover op het rage 3d forum de standalone tv-wonder van ati is geen aanrader (en ook niet te koop bij alternate) vanwege de software ondersteuning, tenzij als 2e tuner in je pc.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1