Toon posts:

[19"CRT] voor grafisch goede kleurweergave!

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op een grafische opleiding en vindt het heel vervelend als ik bijvoorbeeld een logo in Illustrator heb gemaakt en deze dan uitprint en deze dan totaal andere kleuren blijkt te hebben.

De redenen waarom ik dus een andere monitor wil kopen is dus dat ik keuren wil kunnen zien die (bijna) hetzelfde zijn als wanneer ik het uitprint.
Maar ook omdat ik een film op een 15" nogal vervelend vind kijken, maar dat is niet relevant op dit moment :9 . Vandaar een 19".

Ik heb al wat topics en revieuws bekeken maar daar word nooit specifiek op drukkleuren en kleurweergaven gelet.

Ik speel af een toe een game op me PC (NFSU :) ), internet veel en voor de rest dus grafische progs (photoshop,illustrator,quark,indesign,flash).

Die monitors met van die strepen lijken me eigelijk niks maar als het moet of niet opvalt ga ik daar pas naar kijken.

Wat ik eraan wil uitgeven is tot €350,-, maar het liefst minder als het niet nodig is of het verschil minimaal is. Er is nogal wat prijsverschil ->
Belinea 106055 = nog geen €200,-
Samsung Syncmaster 959NF = rond de €300,-

BvD _/-\o_

P.S Ik ben nu in het bezit van een 15" Philips Brilliance15a waar ik altijd tevreden over ben geweest. Is ook behoorlijk oud, maar nooit problemen mee gehad.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Als je iets uiprint en de kleur is niet hetzelfde als op het scherm is de kans groot dat de printer gewoon niet zo goed is. Die kans is groter denk ik dan dat de monitor de kleuren niet goed weergeeft, vergeet dit dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Alexio schreef op 29 juni 2004 @ 21:04:
Als je iets uiprint en de kleur is niet hetzelfde als op het scherm is de kans groot dat de printer gewoon niet zo goed is. Die kans is groter denk ik dan dat de monitor de kleuren niet goed weergeeft, vergeet dit dus niet.
Hier heb je gelijk in maar ik moet wel wat kunnen verwachten van peperdure kleuren laserprinters die op school staan hoop ik..

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sony en EIZO zijn ook leuke schermen voor grafisch werk, of LaCie maar das vast sony intern ofzo.

Die stabilisatielijnen zou ik me niet druk om maken.

specs

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 21:06:
[...]

Hier heb je gelijk in maar ik moet wel wat kunnen verwachten van peperdure kleuren laserprinters die op school staan hoop ik..
ik wist niet dat je ze op school uitprinte

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Alexio schreef op 29 juni 2004 @ 21:04:
Sorry, maar je printer zal nevernooit de kleuren hetzelfde weergeven als op je scherm, dat is gewoon simpelweg -niet- mogelijk :) Printers gebruiken de CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, Black (K voor Key-color) palet, terwijl monitoren met RGB (Red, Green, Blue) werken. Je kan er nog het dichtste bij komen met color management in Photoshop in combinatie met Pantone-calibrated monitoren van LaCie, Sony, of een aantal Apple-modellen.

Aan de topicstarter: de duurdere modellen van Philips, Sony, en LaCie komen voor jou in aanmerking, maar als je het echt goed wil doen zal er een flink prijskaartje aan gaan hangen, denk gauw aan 500 ~ 800 euro als 'startprijs' voor een echt goede :)

edit: Voor 350 eur is het interessant om op de 2ehands markt te kijken, daar zijn wat prima oudere modellen te krijgen.

Maak dus vooral de afweging prijs/kwaliteit, en wat je budget is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 29-06-2004 21:13 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
K heb net gekeken naar de prijzen van LaCie en Sony en dat gaat mij niet lukken als student ;)

Maar zo'n Samsung Syncmaster moet toch ook behoorlijk af te stellen zijn dat het al beter is dan welke ik nu heb?

Verwijderd

Euh ik neem even aan dat je de kleur profielen voor je printer en je monitor heb ingesteld. :) Zo niet dan zou je dat ook nog kunnen overwegen.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 21:33:
Euh ik neem even aan dat je de kleur profielen voor je printer en je monitor heb ingesteld. :) Zo niet dan zou je dat ook nog kunnen overwegen.....
Aan de monitor die ik nu heb is niet veel in te stellen (alleen hoogte,breedte enzo)
En de printer staat op school is dus niet van mij.

Verwijderd

Ik zit zelf te denken aan de Samsung SyncMaster 957 P .
even wat specs: (sorry voor de 'x'jes maar je begrijpt wel ongeveer waar dat op slaat, ik schrijf dit berichtje even snel).

te koop via www.komplett.nl voor maar €180,-
max resolutie 19xx-xxx op 64Hz dus onwerkbaar
1600x1200: 74Hz
1280x960: 87Hz
1024x768: 1xxHz
DotPitch: 0.22

Ik heb een aantal reviews gelezen en moet zeggen dat de prijs/prestatie verhouding erg goed is!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Een printer zul je net als een scanner en een scherm moeten calibreren.

Zeker als dat zo belangrijk voor je is.

Daar zou ik eerst eens kritisch naar kijken, om te zien wat er op dat gebied nog te verbeteren is aan je huidige setup

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 21:38:
[...]

Aan de monitor die ik nu heb is niet veel in te stellen (alleen hoogte,breedte enzo)
En de printer staat op school is dus niet van mij.
Dat is ook geen monitor instelling. Er van uitgaande dat je Windows gebruikt:
rechts klik op de desktop, properties, tabblad settings, advanced en dan color management.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 12:11 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:10

bonzz.netninja

Niente baffi

kijk ook ff naar de philips 19"die bij compuland in de aanbieding is. Ik was gisteren even kijken en ik was positief verast over de kwaliteit op het eerste gezicht

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aantal dingen zijn al genoemd, maar bekijk eens:
• Kleuren zijn heel moeilijk (of niet) 100% het zelfde te krijgen
• Je gebruikt toch wel CMYK kleuren in Illustrator? (CMYK kleurruimte is kleiner dan RGB en kan dus sommige RGB kleuren niet weergeven)
• Kleurprofiel monitor
• Contrast/brightness monitor
• Kleur temperatuur monitor (6500K?)
• Gebruik van kleurprofielen in illustrator
• Calibratie van monitorprofiel met een hardware calbratietool (zoals http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10036)
• Print de printer niet gewoon verkeerde kleuren? Print eens een aantal Pantone kleuren uit en leg de resultaten naast een Pantone kleurenwaaier. Hoe is het resultaat op andere printers of als het gedrukt is?
• Vergelijk de waaier ook met wat je op het scherm ziet.

Als je een goede monitor zoekt kom je al snel uit bij LaCie, duurdere Sony's e.d. Iiyama VisionMaster Pro 454 doet het ook aardig (ja, ik ben bevooroordeeld).
Ik vind zelf een Trinitron monitor (dus met die horizontale lijnen) bijzonder fijn werken vanwege het platte oppervlak.

Verwijderd

Ik moet zeggen, dat het mij opvalt hoe afschuwelijk leeg dit topic blijft :)

Alsof CRT niets meer waard is. Het kost op het moment nog steeds 1/3 van de euro's vgl. met een TFT-scherm, je krijgt eigenlijk meer kwaliteit bij de meeste schermen (ja omdat nou eenmaal CRT's vrij ver uitontwikkeld zijn). Waarom kunnen we als Tweakers niet een iets breder perspectief houden? Omdat de rest van de wereld dat ook niet doet?

Per slot van rekening is het onzin €650,- voor een beetje grootte neer te leggen, als het voor €180,- ook kan (!).

Zelf woon ik sinds anderhalf jaar in Duitsland (dus bitte verzeihe mir die Germanismen :P) en maak nu mee wat Nederland over een jaar of 2-5 gaat meemaken. Een totale aftakeling van de economie en sociale structuren. Ik heb zelf op het moment maar mondjesmaat werk, zeker niet altijd als webdesigner, en heb helemaal niks te makken. Ik heb wel een nieuw beeldscherm nodig, t liefst 19inch of groter. Mijn oude beeldscherm begint af en toe te verkleuren, is een pietsie te klein (nml 17" Panasonic, oude van mijn ouders) en daarom zoek ook ik naar een goedkoop, goed, groot scherm. Natuurlijk is Wonderland niet om de hoek maar het is toch vrij goed mogelijk mijn wens te vervullen denk ik zo. Ik zelf heb al eerder een voorstel opgeschreven maar had graag wat meer reactie daarop (en bovendien natuurlijk op het gehele topic).

Dankjulliewel!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Zorg ervoor dat je monitor gecalibreerd is met een hardware calibratie systeem (vaak een calorimeter), dit is een absolute voorwaarde!

Verder dien je gebruik te maken van printerprofielen die zijn gemaakt voor jouw printer en unieke papier/inkt/instelling combinatie. Je kunt ze laten maken.

Als je klaar bent in PS, dan dien je te converteren naar de printerprofiel, dit gebeurd automatisch als je ‘Print with preview’ kiest en de correcte printerprofiel instelt.

Een exacte match zul je nooit krijgen, maar met bovenstaande stappen kom je aardig dichtbij. Verder dien je kennis te hebben van kleurmanagement in het algemeen.

Mijn advies: ‘Real World Color Management’ by Bruce Fraser, Fred Bunting, Chris Murphy, Peachpit Press, 1st edition 2003, ISBN: 0201773406

En Mastering Digital Printing: The Photographer's and Artist's Guide to High-Quality Digital Output by Harald Johnson, ISBN: 1929685653

Verder lees wat informatie om te beginnen hier: http://www.normankoren.com/index.html en hier: http://www.computer-darkroom.com/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 17:22:
Ik moet zeggen, dat het mij opvalt hoe afschuwelijk leeg dit topic blijft :)

Alsof CRT niets meer waard is. Het kost op het moment nog steeds 1/3 van de euro's vgl. met een TFT-scherm, je krijgt eigenlijk meer kwaliteit bij de meeste schermen (ja omdat nou eenmaal CRT's vrij ver uitontwikkeld zijn). Waarom kunnen we als Tweakers niet een iets breder perspectief houden? Omdat de rest van de wereld dat ook niet doet?

Per slot van rekening is het onzin €650,- voor een beetje grootte neer te leggen, als het voor €180,- ook kan (!).
Mijn oude beeldscherm begint af en toe te verkleuren, is een pietsie te klein (nml 17" Panasonic, oude van mijn ouders) en daarom zoek ook ik naar een goedkoop, goed, groot scherm. Natuurlijk is Wonderland niet om de hoek maar het is toch vrij goed mogelijk mijn wens te vervullen denk ik zo. Ik zelf heb al eerder een voorstel opgeschreven maar had graag wat meer reactie daarop (en bovendien natuurlijk op het gehele topic).

Dankjulliewel!
Kom op zeg je geeft zelf al het antwoord, CRT's zijn analoog en geven op den duur kleuren afwijking. In het beging hebbe ze wel een beter kleur weergave dan TFT's maar naar een jaar is dat dramtiche versclechtert door inbranding, afwijkingen in de compenente van het scherm.

Het mooie van een TFT is dat die voledig digitaal is waardoor je niet last krijgt van die kleurafwijking :).
Ik gebruik een Samsung 192T met de bijhorende kleuren profiel en waneer ik iets afdruk met me printer komen de kleuren wel goed overeen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor julie reacties tot nu toe!

Ik ben ff dagje weggeweest (autolessen), dus kon niet eerder reageren..
Dus duurt ook nog ff voordat ik aan de monitor begin omdat het geld niet op me rug groeit >:)

Dat van die kleurenprofielen was ik nog nooit op gekomen..en krijg deze voor het uitkiezen :O waar begin ik.. (bij het begin ;) )(of mag ik dat zelf uitzoeken ;) ?):

"AdobeRGB1998.icc" "adod6522.icm"
"appd6518.icm" "AppleRGB.icc"
"CIERGB.icc" "ColorMatchRGB.icc"
"Diamond Compatible 9300K G2.2.icm"
"EuroscaleCoated.icc"
"EuroscaleUncoated.icc"
"Hitachi Compatible 9300K G2.2.icm" "is330.icm"
"JapanColor2001Coated.icc"
"JapanColor2001Uncoated.icc"
"JapanStandard.icc" "JapanWebCoated.icc"
"kodak_dc.icm" "NEC Compatible 9300K G2.2.icm" "NTSC1953.icc" "PAL_SECAM.icc" "pcd4050e.icm"
"pcd4050k.icm" "pcdcnycc.icm" "pcdekycc.icm"
"pcdkoycc.icm" "Photoshop4DefaultCMYK.icc"
"Photoshop5DefaultCMYK.icc" "ProPhoto.icm" "SMPTE-C.icc"
"sRGB Color Space Profile.icm" "stdpyccl.icm"
"Trinitron Compatible 9300K G2.2.icm" "USSheetfedCoated.icc" "USSheetfedUncoated.icc"
"USWebCoatedSWOP.icc" "USWebUncoated.icc" "WideGamutRGB.icc"

Maar die profielen is wel een goeie!

Het ligt niet aan de printer want print met 3 verschillende printers op school, waarvan 1 een Xerox is en een ander waarschijnlijk een Brother.

Wat me een goed idee leek is om de marktplaats.nl beetje bij te houde en voor een 19" (of miss wel een 21" :9~ ) Eizo te kijken :), goed idee? :?
Van mensen te kopen die bijvoorbeeld hun CRT wegdoen voor een TFT..

Verwijderd

Laat ik nou net mijn NEC MultiSync FP955 in top conditie weg willen doen om een tft te willen kopen ;-) misschien dat we elkaar nog kunnen helpen

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 18:21:
[...]

Kom op zeg je geeft zelf al het antwoord, CRT's zijn analoog en geven op den duur kleuren afwijking. In het beging hebbe ze wel een beter kleur weergave dan TFT's maar naar een jaar is dat dramtiche versclechtert door inbranding, afwijkingen in de compenente van het scherm.
Dat ligt er maar aan wat voor merk/type je koopt. heb hier een 4jr oude Eizo en van enig verval in kleurweergave is niets te merken. Ook de witbalans is nog perfect. Zodra een CRT op zijn tenen loopt zal het minder worden, dat gaat sneller gebeuren met een "el cheopo" merk of een low-budget model van een ander merk.

kheb btw ook 2 mnd. oude TFT's gezien die al afgrijselijke fouten laten zien, tja dat krijg je als je meedoet aan een pc-prive project (met alle beperkingen).

Iig kan ik de topic-starter een Eizo aanbevelen, nieuw of 2de hands.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

zelf gebruik ik al 5 jaar een 19 inch lliyama met grote tevredenheid de kwaliteit is naar mijn mening behoorlijk goed (visonmaster pro450)
die lijnen in het beeldscherm worden veroorzaakt door de beeldbuis wat ik me nog wel kan herinneren is het volgende
de leverancier van mij belde mij op wat voor beeldbuis ik wilde hebben maar gaf als kanttekening dat bij de ene (welke ik wel genomen heb) 2 horizontale lijnen door de beeldbuis liepen had met het type te maken

ik denk wanneer je bij een heel goed gesorteerde computerwinkel deze problemen aankaart en je eisen duidelijk maakt dat ze je zeker op weg kunnen helpen

deze heb in indertijd bij van kralingen in leerdam gekocht de verkoper die er toen liep was gewoon super en wist waar hij over sprak
helaas werkt deze persoon er niet meer en het niveau van de huidige mensen heb ik niet echt hoog staan vanwege wel heel vreemde adviesen en reacties op bepaalde zaken maar goed dat is mijn persoonlijke mening :)

computer voor alle werkzaamheden

• honey
  • Laatst online: 02-08 22:27
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 18:21:
[...]

CRT's zijn veel beter dan TFT's, zeker gezien de prijs, maar ik geef toe TFT's worden wel steeds beter. Voor serious grafisch werk is TFT not-done, behalve als je het enkel gebruikt als een tweede monitor voor je pallets. CRT's worden wel minder over de jaren, maar 1 jaar is wel erg kort. Als tijdens de calibratie blijkt dat hij het niet meer trekt, dan doe je hem gewoon weg...dat heet veroudering.
Ik gebruik een Samsung 192T met de bijhorende kleuren profiel en waneer ik iets afdruk met me printer komen de kleuren wel goed overeen.
Dan heb je erg veel geluk :) . (Zie ook vorige post en verwijzingen)

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Misschien een beetje late reacte en correct me if i'm wrong, maar geldt
Printers gebruiken de CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, Black (K voor Key-color) palet
eigenlijk ook wel voor laserprinters die op de school van AbioticMark worden gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door daniel_ev op 01-07-2004 09:28 ]

Toch?

Verwijderd

Topicstarter
daniel_ev schreef op 01 juli 2004 @ 09:27:
Misschien een beetje late reacte en correct me if i'm wrong, maar geldt
[...]
eigenlijk ook wel voor laserprinters die op de school van AbioticMark worden gebruikt?
alle printers gebruiken CMYK
alle beeldschermen gebruiken RGB

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dit tegengekomen. Ziet er heel mooi uit maar is die dot pitch niet erg groot?

Eizo monitor, 21 inch
Prijs: 110
Beschrijving: CRT Size 55 cm (21 inch) class, 90° deflection Invar Shadow Mask
CRT Phosphor Pitch 0.28 mm (Dot)
CRT Surface Treatment Super ErgoCoat®
Scanning Frequency H: 30 - 95 kHz V: 50 - 160 Hz
Input Signals RGB Analog
Input Terminal D-Sub 15-pin and BNC x 5 (switchable)
Active Display Size 402 mm (H) x 300 mm (V) / 15.8" (H) x 11.8" (V)
Viewable Display Size Diagonal: 501 mm / 19.7"
Recommended Resolution 1280 dots x 1024 lines @ 88 Hz

Maximum Resolution 1600 dots x1200 lines @ 75 Hz
Screen Control ScreenManager® & ScreenManager® Pro, One Touch Auto Adjustment Function (Auto-Sizing)
Power Management System VESA DPMS, NUTEK
Power Consumption 145 watts
Power Save Mode 1 Less than 10 watts
Power Save Mode 2 (Off) Less than 5 watts
Plug & Play DDC 1/2B
Dimensions 494 mm (W) x 486 mm (H) x 520 mm (D)
19.4" (W) x 19.1" (H) x 20.5"(D)
Net Weight 31.5 kg / 69.4 lbs
Safety Standards TÜV Rheinland/GS, CE, and CB
Ergonomic/Environmental Standards TÜV Rheinland/Ergonomics (including ISO 9241-3, ISO 9241-8 and MPR-II), EPA ENERGY STAR® Program, TCO'95

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/monitoren/76487.jpg

Ik heb net ff opgezocht wat de dot pitch van me huidige monitor is. Deze is ook 0.28 :) dus dan moet die 21"even scherp zijn als de mijne?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 10:55 ]

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik dacht dat grotere monitoren vaak ook een hogere dotpitch hadden. Maar weet het niet zeker.
Wat betreft scherpte, deze 21" hoeft niet per se even scherp of scherper te zijn dan je huidige monitor, dotpitch zegt niet alles. Als alle stralen uit het elektronenkanon precies op alle pixels terecht komen zal het wel even scherp zijn. In de praktijk is dit natuurlijk niet altijd 100%. Verder hangt het ook af van de kwaliteit van je videokaart (je zal waarschijnlijk hogere resoulties gaan draaien met een grotere monitor, wat niet altijd scherp wordt als je een "goedkope: videokaart hebt)
Eizo is in ieder geval een goed merk, de monitor heeft ook een BNC aansluiting (vaak iets beter beeld dan met D-sub).
Informeer wel even hoe oud die monitor is en of je zelf kan leven met de resoluties en refreshrates. De max resolutie is 1600x1200@75Hz; nu is 1600x1200 m.i. een goede resolutie voor een 21", maar ik kan zelf niet werken met 75Hz, pas vanaf 85 Hz kan ik me er een beetje in vinden.
Overigens is 21" best groot, vooral qua behuizing.

Edit: ik kijk nog even naar de specs van de monitor, het is een shadow mask monitor en dus geen Trinitron. Was je er al uit welke je wilde of maakt het je niet uit?

[ Voor 9% gewijzigd door Plecky op 01-07-2004 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik draai nu op 1024x768@75hz (dit sins kort, voorheen op 60hz)

shadowmask heb ik nu ook geloof ik en dan bevalt goed.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik draai mijn resolutie op 1600*1200 bij 85 hertz sinds ik me een beetje aan het verdiepen ben gegaan om de hertzen te verhogen heb ik nog minder last van vermoeide ogen

mijn tip is geef AUB dan wat meer geld uit voor een echt goede monitor bij mijn vorige monitor een Legato had ik na een paar uur last van mijn ogen sinds ik deze monitor heb niet meer.

vooral als je veel op grafisch gebied werkt is zoiets onontbeerlijk

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb een Sony CPD420G, als je die goedkoop kan krijgen kan ik je hem echt aanbevelen :), Maar 2e hands monitors zijn niet zo duur meer, zeker voor grafische dingen. en 1600x1200 werkt zich toch iets fijner op een 21" dan op een 19" vind ik. En ik doe nu 1280x1024 op 100Hz, heerlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 21:45:
Laat ik nou net mijn NEC MultiSync FP955 in top conditie weg willen doen om een tft te willen kopen ;-) misschien dat we elkaar nog kunnen helpen
k heb net een review gezien en daar kreeg hij een 6 ;) dus toch maar niet :)

[ontopic]
Begrijp ik het nouw goed? Ik moet dus zoeken naar een scherm die toch wel minimaal 1200x1600@85hz aankan. En dan het liefst merken als Sony, LaCie, Samsung en Eizo. :?
[/ontopic]

EDIT:
Ik heb wat rondgekeken de laatste week en mijn oog is gevallen op deze 2 monitoren.
Samsung SyncMaster 959NF (vanaf €280)
-Max -> 1920x1440@73 Hz
-Aanbevolen -> 1280X1024@101 Hz
-Dot pitch -> 0,25
Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DT-A (vanaf €355)
-Max -> 1920x1440@77 Hz
-Aanbevolen -> 1600x1200@85 Hz
-Dot pitch -> 0,24

€280 vind ik nog te betalen, 355 vind ik te veel en als ik zo het verschil zie ga ik eerder voor de samsung. Wat zou ik moeten doen volgens julie/de kenners :?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 09:10 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

voor kwaliteit betaal je gewoon wat meer kan zelf natuurlijk ook niet beoordelen of het wel of niet in je budget past
heb wel geleerd in de loop der jaren gewoon dan wat langer door te sparen om dan gelijk iets goeds te kopen

heb geen ervaring met andere merken dan mijn oude legato en voor de rest gebruik ik llyama deze is 19 inch de andere 2 zijn 17 inch.

probeer hier op het forum eens wat draadjes na te trekken of er mensen zijn met bepaalde ervaringen op dat gebied
aangezien het hier op het forum over een behoorlijk uitgebreide database gaat zal je er vast wat over terug kunnen vinden wat betreft prijs en kwaliteit verhoudingen
houd dan ook even in de gaten of er mensen zijn die met een bepaald type monitor ongewoon veel storingen ondervinden.

Pagina: 1