Verschil 2.0 en 1.1 USB kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 09:28
Is er een verschil in een USB 2.0 en 1.1 verleng kabel?
Als ik mijn 54mbit wireless usb adapter verbind met een (vlgs mij) 1.1 usb verleng kabel, dan krijg ik de melding: "high speed device connected to a low speed usb" oid.

Toen dacht ik dat er een verschil moest zijn.
Ik keek bij een winkel en daar verkochten ze 2.0 verleng kabels.

Ik ging naar een andere computer winkel en die zei dat er geen verschil was, en dat ik waarschijnlijk usb verbinden niet goed erin had zitten (wat ik niet geloof)....

Is er nu een verschil of niet?

Verwijderd

Er is wel degelijk verschil, usb 1.1 gaat to 11mb (?) en usb 2.0 tot 480mb (?). Neem van mij maar aan dat er verschil in kabels is, en die melding is echt niet voor niks. ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Is je USB op je PC dan 1.1 of 2.0?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• roeni1
op mn pc heb ik alleen maar 2.0 alleen de USB verleng kabel is 1.1, heb ik die kabel er niet aan dan krijg ik die melding ook niet...
thx iig

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 11:57

Turkish

zhé germans

Microkid schreef op 29 juni 2004 @ 20:55:
Is je USB op je PC dan 1.1 of 2.0?
Lijkt me idd dat het gaat om een USB 2.0 device die aan een USB 1.1 mobo hangt. Dit wordt herkend door je OS en die geeft dan die melding.

Het heeft dus alleen nut om een USB 2.0 kabel te halen (als deze het al niet is) als je moederbord USB 2.0 ondersteund ;)
roeni schreef op 29 juni 2004 @ 20:57:
op mn pc heb ik alleen maar 2.0 alleen de USB verleng kabel is 1.1, heb ik die kabel er niet aan dan krijg ik die melding ook niet...
thx iig
Dus dan lijkt het me het proberen waard om een USB 2.0 kabel te proberen en zo snelheidswinst te realiseren

[ Voor 31% gewijzigd door Turkish op 29-06-2004 21:01 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• roeni1
Oke thx allemaal!!
FF morgen een usb 2.0 kabeltje halen.

Verwijderd

op usb.org heeft een tijdje een verhaaltje hierover gestaan, maar dat is weer weggehaald om eoa reden.

waar het iirc op neer kwam: omdat het voltage/stroomsterkte op de data+- van usb 2.0 anders is dan bij usb 1.1 , was er ook een andere weerstand en afscherming nodig. immers, de data+- loopt nog steeds langs een pure 5v-voedingslijn.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 13:23
roeni schreef op 29 juni 2004 @ 21:00:
Oke thx allemaal!!
FF morgen een usb 2.0 kabeltje halen.
FF lezen , je kabel is waarschijnlijk goed, maar hij is aangesloten op een USB1.1 hub (poort) ... dat is dus op je compie ... niet je kabel of device :)

[ Voor 1% gewijzigd door Bud_s op 29-06-2004 23:12 . Reden: typo ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 11:57

Turkish

zhé germans

Bud_s schreef op 29 juni 2004 @ 23:11:
[...]

FF lezen , je kabel is waarschijnlijk goed, maar hij is aangesloten op een USB1.1 hub (poort) ... dat is dus op je compie ... niet je kabel of device :)
Lees een na laatste post van de topicstarter eens als hij die kabel er niet tussen stopt dan krijgt hij die melding niet ;)
Hij geeft verder ook aan dat hij op z'n moederbord alleen USB 2.0 porten heeft, dus dan kan het niet zo zijn dat hij het op een USB 1.1 hub hangen, tenzij hij die er bewust tussen heeft gehangen, maar dat zegt hij niet :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Het verschil is dat de signaaldraden twisted pair moeten zijn met een shielding om de gecombineerde draden, terwijl dit nog optional/recommended was voor lowspeed (USB / 1,5Mbs) devices, is dit verplicht voor fullspeed (USB1.1 / 12Mbs) devices en highspeed (USB2.0 / 480 Mbs) devices.

Zie ook: chapter 6.3/6.6 - USB 1.1/2.0 specification; "D+/D- 28AWG twisted signalingpair, 28 to 20 AEG Vdd/Gnd non-twisted powerpair, and 28 AWG shielding/drainwire".
http://www.usb.org/developers/docs/
Do USB 1.1 cables work with USB 2.0 devices?
Ideally, yes. USB 2.0 architecture uses the same cables and connectors as USB 1.1 (fullspeed) compliant products. Unforunately, only 3 out of 11 cables on the market are certified as USB 1.1 compliant. You may run into the cables that cause problems connecting high-speed peripherals. To avoid negative user experience, most vendors include USB 2.0 compliant cables with their USB 2 PCI cards and peripherals.
Bron: http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 12:00 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Zie ook dit topic, voor meer verschil tussen USB 1.1 en 2.0.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb een USB kabel van mijn camera (aantal jaar oud, voordat USB 2.0 uitkwam.) Deze kabel gebruik ik ook voor een externe HDD (zelfde aansluit kabel) en deze HDD is USB 2.0. Er zit geen verschil in de kabel, maar ligt meer aan de aparatuur zelf c.q protocol
Pagina: 1