[Winamp 5] Eindelijk 5.1 surround sound

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
In Winamp 5 - Wat vinden jullie ervan? is al een paar keer het manco van Winamp 5 naar voren gekomen: geen ondersteuning voor dat fijne 5.1 Surround Sound waar velen juist van die setjes van Logitech, Creative en andere merken voor hebben.

Sommige plugins proberen het wel, echter lukt dat toch niet helemaal, of vaker zelfs helemaal niet:
We Are Borg schreef op 29 oktober 2003 @ 08:53:
Deze winamp ziet er netjes uit. 1 probleem wat ik niet gefixed krijg:

Ik heb een 5.1 set en hij wil de achterste speakers niet pakken. Zit al te rotsooien met output gegevens maar tot nu toe geen succes.

Iemand al aan de praat gekregen?

Audigy 2 + creative DDT 3500
en ook deze:
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 20:40:
Vreemd maar ik zie hier nergens dat 5.1 het dus niet doet :(
Kheb Win XP Prof, Terratec Sixpack 5.1 soundcard en Logitech Z640 set en al het geluid gaat dus naar de front speakers, in de instellingen staat er nergens over en hardware acceleration werkt ook niet...
Iemand enig idee ?
..
...
Kheb al een plugin gevonden, moet maar ;) verder ist wel goed die Winamp5
Nu heb ik een plugin gevonden waar het dus wel mee lukt: Dynamic Surround gemaakt door myung soo kang :).

In Winamp is het deze na installatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/winampoutputprefs.gif

De plugin zelf is eigenlijk bedoeld om allerlei stereo-effecten te creëren, maar er zit 1 optie bij die dus voor de 5.1 surround zorgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/winampdynamicsurround.gif
Linksonderin: 2_3DFakeStereo.3sp :) Deze zorgt ervoor dat alle 5 kanalen van je surround-set worden gebruikt, en de .1 van je bass-reflex kast wordt er ook bij gevormd zelfs al kan het zijn dat in je control-panel van je geluidskaart/chip dat kanaal (zesde kanaal) niet oplicht/actief lijkt :) (je hoort het vanzelf of je bass het doet of niet ;) )

Eindelijk kan men dus ook met Winamp van een min of meer echt 5.1 Surround Sound genieten zonder al teveel gedoe. Het enige wat eigenlijk van belang is, is dat je bij je setje de kanalen goed geconfigureerd hebt qua center, voor, achter, en bass, maar dat zit bij de meesten wel goed.

Happy 5.1-Winamping ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Erg interresant, maar je had er best even bij mogen vermelden dat het om een trial versie van de plugin gaat.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben nogal geluid-n00b (maar wel in bezit van een 5.1 setje :P), maar hoor je het verschil als leek?

edit:
Ik ga ondertussen kijken of ik zelf antwoord kan geven op die vraag :P

[ Voor 30% gewijzigd door IceStorm op 29-06-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Trial versie? Daar heb ik eigenlijk nog niks van gemerkt? Is de plug-in op 1 of andere manier crippled dan? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmm, ik merk voornamelijk dat het geluid heel zacht wordt :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke vinden jullie qua geluids kwaliteit het best, iTunes of Winamp 5 met 5.1 plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Remy schreef op 29 juni 2004 @ 21:22:
Trial versie? Daar heb ik eigenlijk nog niks van gemerkt? Is de plug-in op 1 of andere manier crippled dan? :)
Ik heb deze plugin al een keer gehad, en hij is inderdaad een trial.
Geloof 30 dagen of zo... :)

Ik gebruik gewoon de DirectSound plugin, en heb in me nForce-panel (Heb nVidia's Soundstorm) aangegeven dat ik een 5.1 set heb aangesloten, en dat werkt bij mij gewoon...

Op winamp.com staan trouwens nog meerdere 5.1 plugins, maar die werken niet echt bij mij...

* CH4OS vraagt zich af bij wie wel... ;)

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd...

Ik heb een 4.1 set, en de boxen achter + bass-booster hebben altijd goed gewerkt met elke WinAmp. Is dit een specifiek 5.1 surround sound probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Momenteel een beetje te laat om te testen, maar zal het morgenochtend zeker doen :).

Volgens mij werkte sinds 5.0 eindelijk alle speakers, maar weet het niet meer zeker :X. De 2.X en 3.X versie heb i.i.g. nooit goed gewerkt met mijn 5.1 setje. Alvast bedankt voor het posten meneer Remy _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door We Are Borg op 30-06-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
GJ-tje schreef op 29 juni 2004 @ 21:36:
[...]
Ik heb deze plugin al een keer gehad, en hij is inderdaad een trial.
Geloof 30 dagen of zo... :)

Ik gebruik gewoon de DirectSound plugin, en heb in me nForce-panel (Heb nVidia's Soundstorm) aangegeven dat ik een 5.1 set heb aangesloten, en dat werkt bij mij gewoon...

Op winamp.com staan trouwens nog meerdere 5.1 plugins, maar die werken niet echt bij mij...

* Remy vraagt zich af bij wie wel... ;)
Ik heb ook nVidia Soundstorm, met de een na nieuwste driverset, op een DFI Lanparty NFII Ultra B moederbord. Heel soms doet het geluid bij mij raar...maar dat komt omdat ik mijn arme misbruikte XP 2500+ voorbij de 2400MHz overclock denk ik O-)

Er staan op de Winamp-site idd meerdere 5.1 plugins, maar geen van alle kunnen ze 'echte' kanalen creëren voor de andere speakers naast je gewone stereo-speakers. Als je het in de Nforce audio utility in het Control Panel zo ingesteld hebt, dat het center channel erbij wordt gevormd (dit is dus nog buiten Winamp om) dan worden er 4 kanalen gebruikt: links, rechts, center, en bass. Maar juist het surround geluid moet door de speakers links- en rechtsachter gebracht worden, en dat kan dus met de plugin die ik in mijn topicstart noem :)

Ik heb op een of andere wazige Tjechische site nog een andere plugin gevonden die dit mogelijk ook kan, en freeware is, maar ik heb de url hier niet, dat komt later wel.

Ik ben vooral benieuwd naar bevindingen van anderen met de plugin uit de topicstart, en misschien met andere (Beta) 5.1-surround plugins die bij hen wel werken. En zoja, welke geluidskaart/speakerset combo zij gebruiken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

ik gebruik zelf al een tijdje OSS/3D (http://www.oss3d.com/usite/)

Deze tool is echt perfect, en werkt niet alleen voor winamp:
Currently, OSS/3D comes as a plugin for:

* Winamp 2, 3, 5
* MusicMatch Jukebox
* Sonique Player
* Windows Media Player 9
* Foobar2000
* JetAudio
* Media Jukebox*
* XMMS (for Linux)
Helaas is ie niet gratis :(

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Heel prettig, na een uninstall van de plugin heb ik heel mooi geluid uit nog maar 2 boxen :X

edit:
Nou vooruit, na alles van 5.1 af te halen en opnieuw in te stellen werkt het weer.

[ Voor 35% gewijzigd door IceStorm op 30-06-2004 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

het werkt hier heel erg goed! icm met een audigy en een zalman headset :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog altijd de fijne 2.76 versie van winamp met leuke skinnies. :) Maar zat ook met dat probleem. Gebruik nu al meer dan 1,5 jaar een zeer fijne plugin die alle speakers van me 6.1 creative 6700 benut! :9 Makkelijk in te stellen en zeer klein! Werkt ook voor 4.1 en 5.1 setjes... zelfs 7.1 als ik me niet vergis.... ;)

Werkt voor de versies 2.76, 2.78, 3.00, en 5.00 8)

Ik had hem nog op een eeuwenoude site van me staan (wist niet dat deze nog levend was) :P

Hier van me site te downloaden Dolby Surround Plugin (43,8 kb)

Installeren (ff mapje van je winamp aangeven)
Daarna in winamp bij output opties kijken... daar de plugin selecteren en instellen zoals je wil en genieten van alle speakers!

have fun! :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik krijg ook gewoon 5.1 uit me winamp, zonder plugins etc :Y)

maar dat zal wel komen door me geluidskaart die het upsampled naar 6 kanaals stereo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Hmm ik ga het straks thuis toch eens proberen. Hopelijk geeft mijn versterker het signaal dan ook aan als Dolby Digital 5.1 ofzo, want nu geeft ie gewoon PCM 48 KHz en dat is 2 kanaals.

Overigens verspreidt mijn versterker het zelf wel over de 6 speakers, maar goed. Ik had namelijk ook de SRS Circle Surround plugin voor WMP geprobeerd. Het geluid wordt er wel voller van, maar komt nog steeds in 2 kanalen door.

Versterker is overigens met S/PDIF aangesloten op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Euhm, wat is de toegevoegde waarde boven Winamp bij output op DirectSound te zetten? MP3 is sowieso stereo, door directsound te gebruiken doen je boxjes linksvoor het zelfde als linksachter en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:12
Ik heb altijd al 'surround geluid' gehad. Alleen nooit geluid uit de center...
En daar zit je dan met je megaworks he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat erom dat je dan alle speakers benut! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 12:15:
Gaat erom dat je dan alle speakers benut! ;)
Dat bereik je ook zonder plugin en door gewoon DirectSound te gebruiken als output, dat is 't 'm juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg schreef op 30 juni 2004 @ 12:17:
[...]

Dat bereik je ook zonder plugin en door gewoon DirectSound te gebruiken als output, dat is 't 'm juist ;)
Ook de center? en ook als je een 6.1 of 7.1 set hebt? :?

Heb toen DirectSound geprobeert maar werkte toch niet....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
5.1 muziek dus?

kweenie hoor maar ik vind dat toch wel 1 van de domste dingen op audio gebied. Goh die piano staat achter me? righttttt

bij elk concert/houseparty komt de muziek van 1 kant dus waarom gewoon thuis niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
mag ik vragen wat het grote voordeel is van 5.1 geluid als je maar 2 kanaals mp3 heb?

ik kan me alleen maar voorstellen dat het afdoet aan de kwaliteit.
omhoog gaat het iig niet

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 11:15

JohnD

Bernd

geen 5.1 sourround heb ik met goedkopere sets ook altijd gehad. maar sinds ik de logitech Z680 heb laat mijn speakerset alles afhandelen. geluidskaart hoeft in feite alleen maar stereo geluid over coaxiaal te geven.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
BasBzrk schreef op 30 juni 2004 @ 12:39:
5.1 muziek dus?

kweenie hoor maar ik vind dat toch wel 1 van de domste dingen op audio gebied. Goh die piano staat achter me? righttttt

bij elk concert/houseparty komt de muziek van 1 kant dus waarom gewoon thuis niet?
Als je nog nooit dts audio cd's beluisterd hebt, dan kun je hier niet over oordelen(lees: HIFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
BasBzrk schreef op 30 juni 2004 @ 12:39:
5.1 muziek dus?

BasieP schreef op 30 juni 2004 @ 12:40:
mag ik vragen wat het grote voordeel is van 5.1 geluid als je maar 2 kanaals mp3 heb?

ik kan me alleen maar voorstellen dat het afdoet aan de kwaliteit.
omhoog gaat het iig niet
Er hangen meerdere 'voordelen' en redenen aan om 5.1-kanaals muziek te luisteren:

- Je hebt zo'n 5.1 set toch al, waarom niet gelijk gebruiken voor muziek?
- MP3's zijn inderdaad stereo, en dus 2kanaals. Maar met die plugin en de juiste instellingen voor je geluidskaart/chip kan je nagenoeg 'echte' surround sound maken, wat toch best wel lekker klinkt
- De betere MP3's klinken nog eens 10x beter op 5.1 ipv op 2.0 ;)
- Kwaliteit gaat niet omhoog nee, maar je 'muziekbeleving' wel :)

En zo zijn er vast nog wel een paar voordelen en/of redenen te noemen die ik hier vergeet. Je hebt zo'n 5.1-set toch al, waarom dan ook niet 5.1-kanaals audio, helemaal als het goed in te stellen is voor je geluidskaart/chip en in Winamp? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Remy schreef op 30 juni 2004 @ 08:51:
[...]
Ik heb ook nVidia Soundstorm, met de een na nieuwste driverset, op een DFI Lanparty NFII Ultra B moederbord. Heel soms doet het geluid bij mij raar...maar dat komt omdat ik mijn arme misbruikte XP 2500+ voorbij de 2400MHz overclock denk ik O-)
De kloksnelheid van een CPU heeft imo niets te maken met het wel of niet werken van on-board apparaten, zoals de SoundStorm APU op de nForce 2 mobo's. Wat wel zou kunnen, is dat het geheugen niet goed mee wil werken, door de te hoge snelheid, maar dat zal Remy denk ik ook wel weten ;)
Er staan op de Winamp-site idd meerdere 5.1 plugins, maar geen van alle kunnen ze 'echte' kanalen creëren voor de andere speakers naast je gewone stereo-speakers. Als je het in de Nforce audio utility in het Control Panel zo ingesteld hebt, dat het center channel erbij wordt gevormd (dit is dus nog buiten Winamp om) dan worden er 4 kanalen gebruikt: links, rechts, center, en bass. Maar juist het surround geluid moet door de speakers links- en rechtsachter gebracht worden, en dat kan dus met de plugin die ik in mijn topicstart noem :)
Dat klopt, je kan ook effecten ermee creëren, zoals het effect, alsof het ronddraaid. Nadeel is wel, dat de plugin beetje buggy is. Hij had bij mij af en toe een soort van hick-ups, dat ie over sloeg. Er is een optie, zodat ie dat oplost, maar na enige tijd komt het bij mij dan gewoon terug... :/
Ik heb op een of andere wazige Tjechische site nog een andere plugin gevonden die dit mogelijk ook kan, en freeware is, maar ik heb de url hier niet, dat komt later wel.
Als je de URL hebt, kan je die dan een keer posten? Ik heb namelijk wel oren hier naar namelijk :) (En vast menig andere tweaker)
Ik ben vooral benieuwd naar bevindingen van anderen met de plugin uit de topicstart, en misschien met andere (Beta) 5.1-surround plugins die bij hen wel werken. En zoja, welke geluidskaart/speakerset combo zij gebruiken :)
Het is een best goede plugin, ondanks dat hij trial is, kan veel effecten standaard al creëren, er is een mogelijkheid tot toevoegen of zelf maken van een effect, wat ook wel een pluspunt is. Nadeel is wel dat de plugin af en toe (bij mij dan) een soort hick-ups had, waardoor hij oversloeg... Heb trouwens volgens mij bijna elke plugin van Winamp.com gehaalt, die 5.1 zou hebben, en alleen de plugin die jij gaf werkte, dus had ik die anderen maar weer verwijderd.

Ik weet trouwens niet, of er een nieuwe versie of iets van is, maar volgens mij kan de SQRSoft crossfader-plugin voor WinAMP het ook, pin me er alleen niet op vast, want ik weet niet zeker of die ook werkt.

Hoe het (bij mij dan) wél werkt, is gewoon klonen aanzetten, in de nVmixer, als je Soundstorm en een x.1 setje hebt :)
edit:
Dit is wel met de 4.31 geluidsdrivers

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Animal schreef op 30 juni 2004 @ 14:46:
[...]

Als je nog nooit dts audio cd's beluisterd hebt, dan kun je hier niet over oordelen(lees: HIFI)
Tuurlijk wel. ik wil natuurlijk geluid en naar mijn idee komt muziek niet van allerlei kanten af omdat zoals ik al zei een concert nu eenmaal van 1 kant komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
GJ-tje schreef op 30 juni 2004 @ 15:08:
[...]
De kloksnelheid van een CPU heeft imo niets te maken met het wel of niet werken van on-board apparaten, zoals de SoundStorm APU op de nForce 2 mobo's. Wat wel zou kunnen, is dat het geheugen niet goed mee wil werken, door de te hoge snelheid, maar dat zal Remy denk ik ook wel weten ;)
Jahaa, maar ik doelde met dat stuk niet eens specifiek op mijn uiteindelijke procspeed. Doordat m'n sys zo hard loopt, moet de fsb ook hard lopen...en de fsb is gekoppeld aan agp/pci. Nu zit er op nForce2 natuurlijk agp/pci-lock, maar op sommige fsb-speeds doet het niet helemaal 100% z'n werk, zeker als die fsb's 220MHz+ zijn. Ik heb het bij een vorig nForce2-bord precies zo gehad, dus ik weet dat het daardoor komt: de lock op de agp/pci-bus die niet helemaal correct wordt toegepast door de hoge fsb. Verder raakt er niks van slag overigens, alleen het geluid dus :)
Dat klopt, je kan ook effecten ermee creëren, zoals het effect, alsof het ronddraaid. Nadeel is wel, dat de plugin beetje buggy is. Hij had bij mij af en toe een soort van hick-ups, dat ie over sloeg. Er is een optie, zodat ie dat oplost, maar na enige tijd komt het bij mij dan gewoon terug... :/
Hmm dat heb ik maar 1 keer gehad gelukkig :)
...
Als je de URL hebt, kan je die dan een keer posten? Ik heb namelijk wel oren hier naar namelijk :) (En vast menig andere tweaker)
Ik zal ff kijken of ik hem wel opgeslagen of in m'n history terug kan vinden :X
...
Hoe het (bij mij dan) wél werkt, is gewoon klonen aanzetten, in de nVmixer, als je Soundstorm en een x.1 setje hebt :)
Hmm dat is ook wel interessant, es kijken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb net even getest en zonder de plugin had ik al 5.1 :) De achterspeakers geven wel erg zacht geluid, maar daar ga ik zo even naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Remy schreef op 30 juni 2004 @ 15:47:
[...]
Hmm dat is ook wel interessant, es kijken :)
Vergat er trouwens wel bij te vermelden, dat dat bij de nieuwste nForce drivers kan, maar volgens mij kan het bij oudere ook. Ik heb @ the moment V4.31 voor geluidstuurprogramma's, dus daar zou het sowieso moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Laatst online: 18:21
BasBzrk schreef op 30 juni 2004 @ 15:13:
[...]

Tuurlijk wel. ik wil natuurlijk geluid en naar mijn idee komt muziek niet van allerlei kanten af omdat zoals ik al zei een concert nu eenmaal van 1 kant komt.
wie heeft het over concerten?!

Probeer jij maar eens acoustiek te crearen op een 2.0 set(onder de 20.000E:P)
Geloof me, 5.1 dts audio klinkt gaaf..... PUNT, beter als 2.0....dat gaat iedereen vinden als hij bij mij komt luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) hij werkt bij mij niet hoor, ik gebruik gewoon de out_ds van winamp 2.81 in winamp 5 :)
De out_ds.dll van winamp 3 of 5 gebruikt hier niet alle kanalen, gelukkig die van 2.81 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom heb je een plugin nodig? Als je een SB Live geluidskaart hebt dan stuurt die automatisch alle boxen al aan in Windows 98 t/m XP. Al die plugin zijn leuk en aardig maar ik heb bij mijn Logitech Z630 geloof ik een splitter gekregen waardoor mijn 2 CH naar 4 kanelen wordt gezet en zo ook de middelste aanstuurt en in totaal 5 boxen en mijn sub aan stuurt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

itsalex schreef op 30 juni 2004 @ 21:11:
Waarom heb je een plugin nodig? Als je een SB Live geluidskaart hebt dan stuurt die automatisch alle boxen al aan in Windows 98 t/m XP. Al die plugin zijn leuk en aardig maar ik heb bij mijn Logitech Z630 geloof ik een splitter gekregen waardoor mijn 2 CH naar 4 kanelen wordt gezet en zo ook de middelste aanstuurt en in totaal 5 boxen en mijn sub aan stuurt.
Als je alles goed ingesteld hebt wel ja, mijn nForce2 SoundStorm APU doet het ook gewoon, zij het via kloning, maar dat maakt niet uit, MP3 kan toch geen 5.1 'weergeven'.

En waarom? Omdat het geluid voller en voor je gevoel 'beter' klinkt dan als je het geluid uit maar 2 speakers krijgt.

• timovd
  • Laatst online: 21:26

timovd

Voorsprong door techniek

(schop)
Mij is het nog niet gelukt om 5.1 surround te creeren. Ik heb de nieuwste (officele) versie van Winamp. Het ACC bestand wordt stereo afgespeeld. De speakers zijn aangesloten op een receiver met S/P DIF.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:26

timovd

Voorsprong door techniek

Some1? of is er nog een ander topic van Winamp 5.1?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1