Verwijderd
SSSTTTTOOOOPPPP!!!!
kijk uit met die turbo-knop!!!! Wat je ook wil, niet de turboknop indrukken.. De computer kan hiervan zo op hol raken dat hij een eigen leven gaat leiden en slimmer dan de mensen word en een invasie met andere turboknopingedrukte-computers beraamt!!.. 1 ding is zeker: Hij kan vliegen!!!
Met andere woorden: dat maakt nu niet meer uit, vroeger maakte het wel verschil dacht ik...
Prettige kerst allemaal,
Ralph
kijk uit met die turbo-knop!!!! Wat je ook wil, niet de turboknop indrukken.. De computer kan hiervan zo op hol raken dat hij een eigen leven gaat leiden en slimmer dan de mensen word en een invasie met andere turboknopingedrukte-computers beraamt!!.. 1 ding is zeker: Hij kan vliegen!!!
Met andere woorden: dat maakt nu niet meer uit, vroeger maakte het wel verschil dacht ik...
Prettige kerst allemaal,
Ralph
Ralph : volgens mij heeft hij het over een instelling in de bios voor je geheugen, ik zou ook wel willen weten waarvoor dat is. Je kan dan kiezen voor
1.) 8/10 ns
2.) slow
3.) medium
4.) fast
5.) turbo
En als hij het niet wil weten, maar wat gewoon een turbo knop is, dan wil ik bovenstaande wel weten
1.) 8/10 ns
2.) slow
3.) medium
4.) fast
5.) turbo
En als hij het niet wil weten, maar wat gewoon een turbo knop is, dan wil ik bovenstaande wel weten
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Niet de turbo knop, maar de optie turbo in mijn bios, hij staat op sdram 8/10 ns, en hij kan naar turbo, ik heb dus geen flauw idee wat het doet.
Verwijderd
de turbo mode van je geheugen neem ik aan??
Nou het maakt niet echt veel uit in spellen enzow maar in van die Benchie's zoals Sandra etc. krijg je wat extra MB's per sec. erbij. Als je dat leuk vind en het werkt dan laat je het toch lekker.
Nou het maakt niet echt veel uit in spellen enzow maar in van die Benchie's zoals Sandra etc. krijg je wat extra MB's per sec. erbij. Als je dat leuk vind en het werkt dan laat je het toch lekker.
idd ik laat het dus lekker staan
, al weet ik nog steeds het verschil niet
Verwijderd
het heeft te maken met de timing van je Ram naar je processor en de Latencies die dat met zich meebrengt. Ligt voor de hand dat het op Turbo wat lagere latencies geeft en een wat hogere klok.
Verwijderd
Weet ik veel, daar weet ik eigenlijk niet zoveel van.. Ik ben namelijk niet zo slim. 
Mazzel dan maar weer..
Ralph
Mazzel dan maar weer..
Ralph
Verwijderd
Die steppings die hierboven staan zijn inderdaad niet zo erg handig voor de thuisgebruiker, ze houden inderdaad de timer latencys in. Bij oudere biossen kon je deze handmatig instellen en kon je je Ram precies zo configureren als je zelf wou. Je zou ff moeten rondzoeken wat die 4 modes precies inhouden en dan je Ram op die manier configureren.
8/10 ns is voor normaal 100Mkz geheugen
De stap die daarna komt is meestal voor 133Mhz geheugen die andere 2 waren volgens mij 2-3-2 en 2-2-2. Waarbij 2-2-2 de snelste is. Duurder en meestal niet meegeleverd met kant en klaar comp. geheugen.
Suc6
Fast
8/10 ns is voor normaal 100Mkz geheugen
De stap die daarna komt is meestal voor 133Mhz geheugen die andere 2 waren volgens mij 2-3-2 en 2-2-2. Waarbij 2-2-2 de snelste is. Duurder en meestal niet meegeleverd met kant en klaar comp. geheugen.
Suc6
Fast
Verwijderd
hehe
mijn geheugen (jopie goedkopie funprice van 200 piek * 3 = 384MB
) loopt op Turbo en cycle length 2. en ik haal mem scores in Sandra van 490*550. Toch best wel lekker
mijn geheugen (jopie goedkopie funprice van 200 piek * 3 = 384MB
Verwijderd
het lijkt mij dat je de latencies zelf in kan stellen....Op zaterdag 23 december 2000 20:39 schreef Tweakert het volgende:
het heeft te maken met de timing van je Ram naar je processor en de Latencies die dat met zich meebrengt. Ligt voor de hand dat het op Turbo wat lagere latencies geeft en een wat hogere klok.
Pagina: 1