Toon posts:

KPN ISDN ADSL installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem,
Ik wil m'n ISDN aansluiting omzetten naar ADSL.
Mijn PC voldoet aan de minimaal gestelde systeemeisen.

Overal op de gebruiksaanwijzingen en dozen die ik meegeleverd kreeg van KPN staat dat eerst de cd-rom geinstalleerd moet worden voordat ik verder ga met het aansluiten van bijv de modem.
Als ik dat doe krijg ik na een paar vragen de foutmelding: Ethernetkaart niet gevonden en TCP/IP niet geinstalleerd.
Daarna heb ik de modem aangesloten, quattrovox etc. werken goed, maar ook dan krijg ik bovenstaande foutmelding.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe ?

Alvast bedankt.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Heb je uberhaupt wel een netwerkkaart in je pc zitten :?

Raku

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:02
uhm misschien wel eerst je netwerk kaart installereen voordat je de drivers ervoor erop gaat zetten, daarna pas de draadjes aanslujiten, dat bedoelen ze dnek ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag toch aannemen dat hiermee de ISDNkaart bedoeld wordt.........

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Miisschien verstandig om het toch door iemand anders aan te laten sluiten :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 19:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 20:41:
Nee dus, ISDN werkt op een compleet andere wijze dan ADSL.

Een ISDN modem kun je dus niet aansluiten op een ADSL modem. Ik begrijp de verwarring wel, de plug van ISDN is namelijk hetzelfde als die van een netwerkkaart.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09-2025

cor-gijs

Dig further for bigger hole

uhm, kerel. die ISDN-kaart is voor ISDN-inbelverbindingen. je hebt nu ADSL, dus heb je een ADSLmodem ipv ISDN-modem nodig.
je sluit de ADSL-modem aan op je netwerkkaart die jij niet hebt.
probleem gevonden, lijkt mij.
netwerkkaartje kost nog geen €15,- dus ga er effe snel een halen

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 20:41:
Euh.. Nee.. daar wordt een netwerkkaart mee bedoelt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:02
hoe ziet jou pakket eruit?

-netwerkkaart
-10x telefoon/netwerk kabel
-modem
-splitter
-tang
-cdrom met driver?

zoja --. eerst netwerk kaart in je pc doen, aanzetten en de software installeren die op de cd staat,

vervolgens de bekabeling in orde maken en dan pas de juiste stekker in je kaart steken.....

Verwijderd

Ik hoop niet dat je een netwerkkabel in je ISDN kaart stopt. Het mag dan wel passen, maar ISDN gebruik maar 4 draden, en ADSL 8.

Bij een pc-winkel kan je altijd wel een 100 mbit/s kaartje halen. Dat is ruim voldoende. Anders bij de kpn winkels nog.

En wanneer je Windows 2000 of XP hebt, dan gaat de installatie nog makkelijker dat het inbouwen van die kaart ;).

:S Athans... ik hoop dat je handig bent met openschroeven en een pci kaartje inbouwen ?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 20:46:
Ik hoop niet dat je een netwerkkabel in je ISDN kaart stopt. Het mag dan wel passen, maar ISDN gebruik maar 4 draden, en ADSL 8.

Bij een pc-winkel kan je altijd wel een 100 mbit/s kaartje halen. Dat is ruim voldoende. Anders bij de kpn winkels nog.

En wanneer je Windows 2000 of XP hebt, dan gaat de installatie nog makkelijker dat het inbouwen van die kaart ;).

:S Athans... ik hoop dat je handig bent met openschroeven en een pci kaartje inbouwen ?
Andersom is gevaarlijker, aangezien op ISDN een hoog voltage staat. :)

Heb zelf al een keer een brandlucht mogen ruiken toen ik een ISDN aansluiting per ongeluk in de netwerkkaart had geprikt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Kanarie op 29-06-2004 20:49 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09-2025

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 20:46:
ik wil natuurlijk niet zeiken, maar ISDN gebruikt 2 aders, ADSL (vanaf de splitter tot het modem) ook. Ethernet gebruikt slechts 4 van de 8 aders.
dit maakt het probleem niet erger of minder erg :D

het inpluggen van een ethernetkabel in je ISDN-modem is niet echt schadelijk geloof ik. andersom kun je nog wel eens een probleem hebben; er staat geloof ik iets van 97 volt op een ISDN-lijn
maargoed, daar heeft de toppicstarter geen last van gehad

edit:
hmm, iemand was me te snel af

[ Voor 4% gewijzigd door cor-gijs op 29-06-2004 20:50 ]

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

bit-slave schreef op 29 juni 2004 @ 20:50:
ik wil natuurlijk niet zeiken, maar ISDN gebruikt 2 aders, ADSL (vanaf de splitter tot het modem) ook. Ethernet gebruikt slechts 4 van de 8 aders.
Srry, maar:
KPNline: 2
PSTN: 2
ISDN: 4
ADSL: 2
ETHERNET (1000Mbit): 8

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 02:11:
[...]

Srry, maar:
KPNline: 2
PSTN: 2
ISDN: 4
ADSL: 2
ETHERNET (1000Mbit): 8
ISDN gebruikt inderdaad 4 aders.
bron: http://www.sandervk.freeler.nl/download/RJ45/RJ45.htm

1000Mbit ethernet gebruikt inderdaad 8 aders, maar 100Mbit ethernet, wat van je ADSL modem naar je Computer/switch loopt is echter al te realiseren over 4 aders.
Je hebt misschien wat meer last van storingsbronnen als stroom en VGA kabels, maar het kan wel.

Zo kun je dus ook over 1 Cat5 kabel, 2 full duplex 100 Mbit aansluitingen realiseren (2x 4 aders).
Dit staat ook beschreven in de NT Faq ( FAQ Network Troubleshooting )

[ Voor 196% gewijzigd door Kanarie op 05-07-2004 02:21 ]

Verwijderd

bit-slave schreef op 29 juni 2004 @ 20:50:
het inpluggen van een ethernetkabel in je ISDN-modem is niet echt schadelijk geloof ik.
ik heb er wel eens een switch mee gemold. ik vermoed dat er nog wat lading in de condensators op de isdn-kaart zat oid, maar stuk wassie wel :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Probeer de Faq eens (FAQ Internet & Telefonie). Of een van de vele andere handleidingen die op internet.

Of gewoon de bijgeleverde manual. Want ook daar staat het precies in :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.