Toon posts:

Static Route op Draytek 2300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een of andere reden krijg ik de Static Routing niet aan het werk op een Draytek 2300 (v2.5.1). Ik wil namelijk verbinding maken met mijn overburen via @home.

Nou doe ik dus Static Route Setup, en klik bij index op #1
Status: Add
Destination IP: IP van de overburen
SubnetMask: 255.255.254.0 (Dit geeft de @home DHCP server aan)
Gateway IP: Gateway IP van @home
Network interface: WAN

Dan klik ik op OK en vervolgens zie ik weer een hele lege Static Route tabel met alleen maar vraagtekens erin :? ook in de Routing Table is niks veranderd....

Wat doe ik verkeerd?!

EDIT
Wil dus alleen maar een directe connectie kunnen maken met FTP programma's, Gamevoice, IRC, enz... Dus geen VPN of iets dergelijks.
@home blokt namelijk standaard het verkeer tussen de pc's die samen achter 1 gateway hangen.

Mijn ip: 82.73.236.a
IP overburen: 82.73.236.b
IP @home gateway: 82.73.236.1

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 20:44 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Dus je wilt verbinding maken met het netwerk van de overburen via het @home netwerk? Dan moet je eens gaan zoeken naar VPN oplossing , iig niet met de routing tables van je router bezig gaan...

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry misschien niet helemaal duidelijk geweest... Ik wil gewoon directe connectie kunnen maken, zoals FTP, Gamevoice, IRC enz....

Wil dus niet echt 2 netwerken laten "samensmelten"

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 29 juni 2004 @ 20:36:
Dus je wilt verbinding maken met het netwerk van de overburen via het @home netwerk? Dan moet je eens gaan zoeken naar VPN oplossing , iig niet met de routing tables van je router bezig gaan...
Ummm....verklaar u nader....wat is nu de bedoeling....??? via het internet naar het verbinding maken met het netwerk van de buren....?? zoals hier al aangegeven...vpn en niet in je router..

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 20:40:
Nee sorry misschien niet helemaal duidelijk geweest... Ik wil gewoon directe connectie kunnen maken, zoals FTP, Gamevoice, IRC enz....

Wil dus niet echt 2 netwerken laten "samensmelten"
Dan moet je hier maar eens kijken:

Het Grote Poortmappingsverhaal

Als jij op je eigen netwerk een FTP draait moet jij een poortmap doen. Poort 21 (standaard) doormappen naar het interne IP adres. Zelfde geld voor je overburen als je bij hun een ftp wilt draaien. Voor irc en andere programma's is alleen de poort anders :)

Je moet dus niets met het externe adres van jezelf of die van de buren doen. Het gaat puur om het interne netwerk.

[ Voor 38% gewijzigd door Raku op 29-06-2004 20:44 ]

Raku

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 29 juni 2004 @ 20:43:
[...]

Dan moet je hier maar eens kijken:

Het Grote Poortmappingsverhaal

Als jij op je eigen netwerk een FTP draait moet jij een poortmap doen. Poort 21 (standaard) doormappen naar het interne IP adres. Zelfde geld voor je overburen als je bij hun een ftp wilt draaien. Voor irc en andere programma's is alleen de poort anders :)

Je moet dus niets met het externe adres van jezelf of die van de buren doen. Het gaat puur om het interne netwerk.
De TS heeft het probleem dat mensen andere PC's in hun eigen subnet niet kunnen bereiken, dit ivm dataverkeer wat dan niet gemonitort kan worden ofzo.
Vervolgens lukt het niet om een static route toe te voegen.
Dit heeft dus niets te maken met portmappen :) Gezien het feit dat de TS een static route aan probeert te leggen snapt hij het geheel van portmappen ook wel ;)

Ontopic: je subnetmasker moet 255.255.255.255 zijn, aanzien je 1 IP probeert te routen :)

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 29 juni 2004 @ 20:43:
[...]
Neeneeenee :)

@home blokt het verkeer tussen PC's achter hun gateways.

Ik kan dus niet van 82.73.236.A naar 82.73.236.B pingen/ftpen/enz.... omdat ze samen achter gateway 82.73.236.1 zitten.

Dit kun je opheffen door in windows XP een "route add" te doen. Maar ik heb een router, dus moet het in de Draytek, maar dat krijg ik dus niet klaar,omdat ie dat om een of andere vreemde reden niet pakt... zie eerste post.

Verwijderd

Dan nog blijft het een beetje vaag dat je dit bent aan proberen via static route....wil je poorten openzetten..voor de programma's of inkomende verbindingen naar je computer doorverbinden....??
Dat gaat met het aanmaken van NAT rules

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 20:48 ]

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24
Inderdaad.

Je hoeft namelijk niets te routeren. Je zit namelijk in hetzelfde subnet (82.73.236.0).

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 20:47:
[...]

Neeneeenee :)

@home blokt het verkeer tussen PC's achter hun gateways.

Ik kan dus niet van 82.73.236.A naar 82.73.236.B pingen/ftpen/enz.... omdat ze samen achter gateway 82.73.236.1 zitten.

Dit kun je opheffen door in windows XP een "route add" te doen. Maar ik heb een router, dus moet het in de Draytek, maar dat krijg ik dus niet klaar,omdat ie dat om een of andere vreemde reden niet pakt... zie eerste post.
Aah , nu snap ik het B)

Dan moet je inderdaad je subnet handmatig instellen op 255.255.255.255 zoals Osisris al zegt. Maar de vraag is wel of de @home dhcp server dat toestaat :)

Raku

• Osiris
  • Niet online
Bij mij met een 2600 werkt het trouwens niet :/ Ik kan alleen static routen voor mn LAN en niet voor mn WAN.. :/

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn draytek 2300 heb ik nu alles ingesteld...

Status: Add
Destination IP: IP van de overburen
SubnetMask: 255.255.255.255
Network interface: WAN

En op de Sitecom DC-202 van de overburen heb ik het volgende ingesteld:

Destination IP: IP van mij
SubnetMask: 255.255.255.255
Metric: 5 (leek mij meer dan voldoende)

En nog kan ik hem niet pingen of verbinding met hem maken en ik weet 100%zeker dat er geen firewall in de weg staat, want toen we beide nog achter een andere gateway zaten werkte het wel prima.

• Osiris
  • Niet online
Zoals ik al zei, ik ben bang dat dit door de drayteks niet gaat werken, omdat die alleen static routen voor het interne LAN en niet naar internet :/

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan bij Network Interface kiezen tussen LAN en WAN. Kijk maar in mijn post hierboven.
Pagina: 1