[PHP]Net geüpload plaatje resizen...en naam veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik wil met PHP een systeem maken dat een plaatje

1-Upload naar een bepaalde map
2-Een "serienaam" geeft; 0001.jpg, 0002.jpg enz.
3-Resized en vervolgens de oude overwrite

Die losse stappen opzich kan ik wel oplossen echter...na stap 1 heb ik een plaatje in de map staan, "naamvanhetplaatje.jpg". Aangezien ik het moet hebben van gedownloadde scriptjes moet ik voor de 3 stappen losse scripts gebruiken (1 script om te uploaden, 1 om te renamen enz.). Nu is dus het probleem: hoe weet script2 (om te renamen), welk plaatje script1 (om te uploaden) net geüpload heeft?

leoaq.fm // Jeune Loop

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
offtopic:
üploaden is dat zweeds? ;)

Ik zie het probleem even niet waarom kan het niet in 1 script? Je kunt ze toch aan elkaar breien?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hmmm ja zoiets dacht ik al....maar ja dan zit je weer met allemaal variabelen enzo. Ik heb al wel zoiets geprobeerd, maar toen kwam het niet helemaal uit (allerlei errors op line x en y en z enzo)

leoaq.fm // Jeune Loop

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dan zit er niets anders op dan PHP te gaan leren. We geven hier geen support op iemand anders zijn script. En zo te zien beheers je de basis niet, waardoor we wel allemaal dingen kunnen gaan roepen, maar je de helft moeilijk zal volgen of zaken over het hoofd gaat zien. :)

Ergo: neem eens een aantal tutorials over PHP door. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.