Toon posts:

2 Vragen gesteld door een rookie in hardware!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik heb weer eens een nieuwe monitor gekocht , dit keer een ilyama S900MT1 19 inch
Nu zie ik iets in het beeld een soort van strepen doorzichtig , vooral bij het opstarten in de lagere resolutie's zijn ze goed zichtbaar , maar als ik het aantal hertz
verhoog word het beeld beter???iemand???

2. Heb een 2e H.D gekocht en heb hem aan de zelfde ide poort gehangen als mijn vorige h.d. Zijn mijn h.d's nu minder snel of???
Ze zijn beide ultra 66 op een abit kt7 raid!
???

S.O.S

Verwijderd

Theoretisch gezien zijn ze idd langzamer. Maar ik denk dat je dat wel kan verwaarlozen.. Maar als je bijv. er maar 1 cdrom in hebt kan je beter je cd-rom met secundaire hd combineren dan iets anders.

Verwijderd

Die strepen heb ik bij mijn Sony ook, en andere Ilyama monitoren hebben dat ook.. Ik heb er 2 maar je moet ff zoeken als je wilt weten waar ze zitten.. Toch?

Prettige kerst..

Ralph

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Dat komt door de Trinitron beeldbuis die Iiyama en Sony gebruiken, die hebben 2 steundraden nodig.
De enige vlakke beeldbuis die dat niet heeft is de Flatron beeldbuis van LG dacht ik.

Verwijderd

Op zaterdag 23 december 2000 20:42 schreef GrimLord het volgende:
Dat komt door de Trinitron beeldbuis die Iiyama en Sony gebruiken, die hebben 2 steundraden nodig.
De enige vlakke beeldbuis die dat niet heeft is de Flatron beeldbuis van LG dacht ik.
Die heeft ze ook, alleen hebben ze een overbelichtings manier gevonden waardoor je ze -VRIJWEL- niet kan zien (als je een paar uur lang gaat zoeken zal je ze zien)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik bedoel niet die 2 streepjes in mijn beeld, maar meer een soort van storing.
het is doorzichtig en valt goed op als je een blauw/groene kleur gebruikt!
het begint links boven en met een buiging naar rechts boven
Vreemd....

Verwijderd

Die strepen kun je ergens mee fixen met je beeld instellingen, dus niet software matig maar met die knoppen op je monitor, moet maar ff zoeken welke iets doen.
en niet naar shevar luisteren;)
je kan beter niet harddisks en cd dingen door elkaar hangen, houd je harddisks en cddrives zoveelmogelijk uit elkaar.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
heb je toevallig een magneet (boxen bv) bij de monitor staan? Is typisch zowiets lijkt mij!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

zet je kleuren eens op 16 bit

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Op zaterdag 23 december 2000 20:16 schreef shevar het volgende:
Maar als je bijv. er maar 1 cdrom in hebt kan je beter je cd-rom met secundaire hd combineren dan iets anders.
Uhm het gebruik van CD-ROM spelers en HD's op de zelfde IDE poort wordt zelfs afgeraden Zelf een keer in een moederbord boekje gezien ergens...

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Wat betreft vraag 2: IDE kabels kunnen maar 1 signaal tegelijk verwerken. Hij kan dus niet beide HD's tegelijk aansturen, maar er moet telkens gewisseld worden. Als je de 2e HD zijn eigen kabel kan geven, gaat dat wel dus. Bij de KT7-RAID heb je 4 IDE connectoren, dus als je niet meer dan 4 devices hebt kan je elk IDE device zijn eigen aansluiting geven. Dit is wel het beste voor de communicatiesnelheid. De HD's kunnen het beste op de RAID controller, en CD drives het beste op de standaard IDE controller (IDE 1 & 2).
Pagina: 1