Defecte HDD met zeer belangrijke data (vorig ext3 partitie)

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb hier een heeel groot probleem. Het komt er op neer, ik heb een HDD met 3 partities met belangrijke data, waar een NTFS partitie overheen gegooid is.

Nu gaf deze schijf ook problemen en lijkt defect. Als ik de schijf in een linxu bak druk crashed de handel. Hij zit nu in m´n workstation en het draait nog, dus weet iemand tools om ext3 data te restoren wat nog "achter" een ntfs partitie ligt en die vanuit windows kan draaien?

Ik heb natuurlijk al de search gebruikt, en dure bedrijven is ook niet echt een optie. Het is wel belangrijk maar zoveel geld heb ik er ook niet voor over. Het betrefd 2 gig aan persoonlijke bestanden en talloze websites die ik gemaakt heb waarvan 2 er nog opgeleverd moeten (moesten?) worden...

Overigens is het een Western Digital 50Gb 7200RPM met 2 MB cache. Alvast bedankt!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Probeer het eens met dit programma:

http://www.1000files.com/...ry_Expert_511_Review.html

Dit is de site van de makers van Acronis Recovery Expert:
http://www.acronis.com/products/recoveryexpert/

Met dit programma kun je de volgende filesystems terughalen: FAT16, FAT32, NTFS, HPFS, Linux Ext2, Ext3, ReiserFS, Linux Swap.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• m33p
Heb het net even gedownload en geprobeer, en sorry dat ik het zeg maar wat een *** programma. Het ziet mijn "goede" HDD als lege partitie, terwijl er gewoon 4 partities opstaan, en de schijf waar de handel op staat ziet ie ook als een primaire partitie maar ik kan hem gewoonweg niet selecteren.

Helaas, maar toch bedankt :)

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

http://www.stellarinfo.com/download.htm

Hier nog eentje.

En hier de link met trefwoorden voor google :P
http://www.google.nl/sear...2BWindows&btnG=Zoeken&lr=

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• m33p
Ik ga ze zo proberen, ik heb nu een schijf er in waar de data ongeveer ene dag opgestaan heeft op een NTFS partitie en waar nu een ext3 partitie met data op staat :S hopelijk kan ik daar nog wat vanaf trekken en anders ga ik weer tooltjes over de defecte schijf runnen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In de FAQ staan een aantal opties FAQ Hoe krijg ik verloren gaande data terug?

ARME AOW’er

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:48
Juist, in de FAQ staat genoeg info, ook over GetDataBack, echt een aanrader! werkt uitstekend.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Jazco2nd schreef op 29 juni 2004 @ 20:43:
Juist, in de FAQ staat genoeg info, ook over GetDataBack, echt een aanrader! werkt uitstekend.
Werkt GetDataback dan ook voor de Ext3 filesystem?

• m33p
Ik heb de FAQ ook doorgelezen en eentaal programma´s doorgelezen. GetDataBack kan in mijn geval niks terughalen (op de schijf waar eerder de NTFS partitie op stond dan). Ik kan morgen pas beginnen met het runnenv an de tools over de defecte schijf maar tips zijn nog steeds welkom.

Het lieft heb ik natuurlijk ervaringen, dingen die in de faq staan had ik zelf ook kunnen bedenken en vinden (wat ik ook gedaan heb). Het lieft krijg ik een antwoord van iemand die hetzelfde probleem dus gehad heeft. Niet dat ik nu zeg dat mensen die dit niet gehad hebben niet op prijs gesteld worden natuurlijk!
Pagina: 1