TFT Kapot, vervangen door ander merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik heb een compaq presario met hierop een defecte tft, tevens is de invertor weggegooig.. :(

Nu ben ik aan het zoeken maar ik kan nergens een TFT vinden (wel voor 250 euro) Weet iemand een winkel waar ze deze schermen voor weinig hebben??

Hij zit ook in een

Acer TravelMate 340-series (340T, 341T, 341TV, 342T, 343T, 343TV, 345T) notebooks
(screen P/N 56.0740F.001) (lid ass'y P/N 6M.40F01.001)
Acer TravelMate 200T, 201T, 202T, 210T, 212T
IBM Thinkpad 390, 390e, 770x, 770z , 1700 series, (with 12.1 TFT)
HP Pavillion N3150, N3190
Toshiba Satellite 1700-series (888F2B/888FBB)
IBM PV632AT LCD Monitor

en een compaq presario uiteraard. Die invertor lijkt me nog wel redelijk van een andere fabrikant te gebruiken want dat is volgens mij gewoon een kwestie van stroom erop.

Wie kan mij een paar hints geven?

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 07:40

Thunde®

Don't Worry :)

Voor veel weiniger zul je ze niet krijgen, TFT = duur.

Mijn spec's | Modelbouwforum

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

De inverter gaat nog het grootste probleem worden, de backlight kan aan en uit geschakeld worden, soms ook nog bepaalde brightness controle, dat zit allemaal in de inverter, en die is dus productspecifiek.
Voor de TFT zelf is het gewoon een kwestie van proberen, met de juiste inverter gaan ze niet stuk, alleen zullen sommigen niet willen starten (blijft wit, of krijgt alleen wat strepen). Montage kan nog wel eens een probleem zijn door andere schroefgaatjes, maar daar kom je over het algemeen wel uit.
Als je geluk hebt is je laptop niet erg kieskeurig. Een Compaq Presario 700 die ik hier heb lust bijna elk scherm, dus waarschijnlijk heb je geluk. Een HP OmniBook XE3 is een stuk vervelender.
Een laptop met dezelfde TFT-maat kan een geschikte donor zijn voor de panel, maar over die inverter maak ik me zorgen. (Wellicht een defecte presario van hetzelfde type, panel mag in stukken liggen, als de inverter maar in orde is.)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• jantje112
Dat is vervelend, ik had verwacht dat de invertor juist een eitje zou zijn om te vervangen. Maar dat valt weer tegen dus. Veel TFT's zouden dus kunnen werken, is het nog verstandig ergens op te letten? Of eerst pinouts e.d te bekijken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum....

Videoplanken & Beeldkanonnen
of
Complete Systemen & Laptops

Move OH->VB

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 01-07-2004 12:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

• jantje112
Sorry, ik had mijn twijfels waar die bij kon, het ging om een TFT dus Complete systemen en Laptops leek me de verkerde keus..

Maar het is ook niet echt een beeldkanon :) Maar hopelijk komt hier nog feedback.

Als iemand een schermpje over heeft..

Florian [][][apeding[][ pckennis.net

[ Voor 4% gewijzigd door jantje112 op 01-07-2004 19:55 ]

Verwijderd

ik heb een schermpje liggen uit een armada 7400 is een 13.3 "
backlight is enkelt kapot ervan hij ging altijd wel nog gewoon aan maar beeld was heel donker

• jantje112
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 20:02:
ik heb een schermpje liggen uit een armada 7400 is een 13.3 "
backlight is enkelt kapot ervan hij ging altijd wel nog gewoon aan maar beeld was heel donker
Wil je mij even mailen? Ik denk dat een 13,3 misschien ook wel gaat lukken..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wel laten weten wat je bevindingen zijn als je met een andere scherm probeert, daar zouden flink wat mensen wat aan kunnen hebben :)

Oslik blyat! Oslik!

• jantje112
dion_b schreef op 02 juli 2004 @ 00:24:
Wel laten weten wat je bevindingen zijn als je met een andere scherm probeert, daar zouden flink wat mensen wat aan kunnen hebben :)
Ik heb tegenwoordig een digicam. Dus ik zal een paar foto's van de operatie posten mocht het wel lukken.

Maar eerst een TFT zien binnen te krijgen. Ik heb het vermoeden dat in het Laptop lcd aan VGA topic, wel wat panels zitten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Heb gisteren eens even geprobeerd om een 14" 1024x768 TFT paneel uit een kapotte Fujitsu laptop in mn Compaq E500 laptop te stoppen: lukte niet, ding gaf geen beeld. Stekkers pasten wel gewoon allemaal :P

tis gewoon gokken met die dingen, kapot gaat je laptop er niet aan iig :)

• vanheemst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 10:42
Ik heb nog enkele Compaq TFT schermen liggen.
Als je kan aangeven welk type erin zit, zou ik voor je kunnen zoeken!

Het type nummer zou op de achterkant van de TFT moeten staan!

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06-2025
ja ik heb hier dus een hp1530 liggen
waarvan alle electronica nog goed is alleen het scherm is dus kapot
maar het valt niet mee om een nieuwe te krijgen van het zelfde type maar als je er een andere op aansluit , hoe groot is de kans dat hij werkt ?

mijn scherm zelf is btw van lg\philips
als ik het s\n in google intyp kom wel op de site waar ze die dingen maken maar die willen er niet 1 tje verkopen ....

• jantje112
BL P/N 03L5090
BL EC F21252a
BL LOT NO h06-1b
CFL LOT NO 90607A

Ik heb even alle nummers uitgetypt die op het scherm staan.

(En Van heemst heb ik gemailt op het adres op uit je profiel. Mocht dat niet de juiste zijn mijn email staat hierboven vermeld)

• jantje112
Ik had het graag geprobeerd, dus als iemand een donor tft voor mij heeft. Ik heb wat mensen gemailt maar geen reactie hierop. :/

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

_JGC_ schreef op 02 juli 2004 @ 11:01:
Heb gisteren eens even geprobeerd om een 14" 1024x768 TFT paneel uit een kapotte Fujitsu laptop in mn Compaq E500 laptop te stoppen: lukte niet, ding gaf geen beeld. Stekkers pasten wel gewoon allemaal :P
De Compaq E500 serie's vertikken het soms zelf om een ander scherm van een E500 te accepteren.
Die stekkers van de Fujitsu en die van de E500, zitten er ook verschillen in de stekkers, dus qua aangesloten connectoren.
Heb hier meerdere E500's liggen, tis altijd uitzoeken of het gaat werken of niet.
Waar je naar zou kunnen kijken, is hoe het op het scherm zelf aangesloten is.

En voor de topic starter, het P/N zal van Compaq zelf zijn.
Op het scherm (waarschijnlijk onder het folie) zal het echte type nummer zijn.
Hier heb je meer aan, want dan kun je gerichter zoeken.

And The Only One

• jantje112
Diamon schreef op 03 juli 2004 @ 23:01:
[...]

De Compaq E500 serie's vertikken het soms zelf om een ander scherm van een E500 te accepteren.
Die stekkers van de Fujitsu en die van de E500, zitten er ook verschillen in de stekkers, dus qua aangesloten connectoren.
Heb hier meerdere E500's liggen, tis altijd uitzoeken of het gaat werken of niet.

,

Alle stickertjes e.d. verwijdert, geen ander nummer :(

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Diamon schreef op 03 juli 2004 @ 23:01:
[...]

mm interesting.. ik heb hier ook een e500 (700 mhz variant)...
Het scherm werkt wel, maar er is een bepaald soort verkleuring bij bepaalde groen waarde. Kan ik nog mee leven.. maaaaar nou... die scharniertjes zijn dus sinds kort kapot. Heb jij nog een e500 ombouw (met name lcd ombouw) over?

• jantje112
vanheemst schreef op 02 juli 2004 @ 11:12:
Ik heb nog enkele Compaq TFT schermen liggen.
Als je kan aangeven welk type erin zit, zou ik voor je kunnen zoeken!

Het type nummer zou op de achterkant van de TFT moeten staan!
En heb je nog iets voor mij gevonden??

• jantje112
LM-JK63-22NTR ik heb ook nog deze nodig. :( missschien dat daar iemand nog plekje voor weet, of bedrijfje?

• jantje112
Nog 1 keer trapje omhoog..

• jantje112
vooruit, nog 1 keer.. misschien een beurs ofzo aar ze die dingen vaak hebben? Anders wordt het wachten op de hcc dagen..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

@ PCdump stond vorige keer een stand die apaprte TFT voor laptops had, van alle merken :)

Misschien daar eens proberen?
Volgende PC dump is 28 Augustus :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Wat ik hier evt voor je heb liggen is deze:
SHARP LQ141X1LH42
1Z U51112 Z

Das dat ding uit die fujitsu, mocht je kunnen vinden of ie werkt, dan mag je em ophalen :P

• vanheemst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 10:42
Ik heb nog een TM121SV-02L03 TFT Display liggen. Dit is de ALLERLAATSTE die ik heb! Voor 50Euro mag je hem opkomen halen! Inclusief datasheet!
Pagina: 1