Toon posts:

Grijze verticale balken met Club3D Radeon 9600XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Toch maar even geregistreerd om deze vraag te kunnen posten;

Ik heb vanmiddag een Club3D Radeon 9600XT gekocht en in m'n systeem geprobeerd te zetten. Er zit nu een Geforce 2 MX400 in, die geeft gewoon beeld.

Zodra ik de Radeon erin stop en de computer aanzet krijg ik grijze verticale balken in plaats van het gewone beeld, ik kan dus ook niet naar de bios o.i.d.; zodra ik beeld heb zijn het die grijze knipperende balken, die na een aantal seconden van samenstelling veranderen.

Ik heb al een tijdje gezocht op het forum, maar kon niets vinden, dus ik hoop dat jullie nog suggesties hebben.

Mijn systeem:

Qtech kast met 300W voeding
Asrock K7S8X (North Bridge SiS 746FX, South Bridge SiS 963L)
AMD Athlon XP 1700+
512 MB DDR PC3200
Onboard sound
2X Maxtor HDD 7200 RPM (totaal 150 GB)
MSI DVD Rewriter
etc.

Ik heb de nVidia drivers netjes verwijderd voordat ik de kaart erin heb gestopt.
Ben er ook al mee terug geweest, daar hebben ze de kaart in een systeem met een Asrock K7S8XE+ gestopt, waar ie gewoon beeld gaf, dus in de kaart zit het niet...... men vermoedt de SiS Chipset, maar die van de K7S8XE+ deed het wel....

Iemand suggesties/ervaring?

Bij voorbaat dank

Marco

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 19:59 ]

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

_/-\o_ Biosupdate eroverheen gooien en dan nog eens proberen met die 9600XT, bios updates hebben mij altijd geholpen dus misschien helpt het hier ook, niet geschoten is immers altijd mis ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was ik even vergeten te vermelden: Ik heb voordat ik poste de allernieuwste BIOS geflashed, dat heeft dus niet geholpen, toch bedankt voor je reactie.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat voor voeding heb je in je pc zitten? Heb je er inmiddels bijgezet Het kan zijn dat deze niet krachtig genoeg is.
Heb je de molex ook aangesloten op de 9600? (neem aan van wel en dan een 9600 deze heeft, weet dat eigenlijk niet zeker).
De kaart er al een keer opnieuw ingedrukt?
Probeer anders nogmaals te booten met de GF2. Als je dan wel gewoon je BIOS in kan zou ik nog eens je 9600 er in stoppen. Misschien maakt hij wel gewoon slecht contact.

Edit:
Ik moet beter lezen... B)

Update:
300 W is wat aan de lage kant lijkt mij zo. Hoe zijn je voltages met je GF2 in de kast?

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 29-06-2004 20:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Fastwrite nog aanstaan :? Leverde geloof ik wel eens problemen op met ATI kaarten als ik me niet vergis

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Steffy schreef op 29 juni 2004 @ 20:00:
Fastwrite nog aanstaan :? Leverde geloof ik wel eens problemen op met ATI kaarten als ik me niet vergis
Daar heb ik ook van gehoord. Probeer dat eens te disablen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 29-06-2004 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fastwrite ook al uitgehad, maakt geen verschil. 't enige wat mij opviel in de bios is dat ie maximaal 4X aangeeft, of AUTO, maar dat zal wel te maken hebben met de GF2 die er nu inzit.... en aangezien ik met de Radeon geen beeld heb kan ik dan niet in de bios kijken of ie wel op 8X staat.

Contactjes en alles ook al nagelopen, en ook al een aantal keren opnieuwe erin en eruit gehaald. Tussendoor de GF2 erin, meteen beeld; Radeon telkens dezelfde grijze balken.

Update: Ondertussen de voltages nagekeken in de bios (is het ook mogelijk om die van de AGP poort te bekijken? die staan niet in de bios...

Anyways:

Vcore 1,545V
+3,30V 3,291V
+5,00V 5,029V
+12,00V 12,322V

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 21:13 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En je voltages hoe zijn die met je GF2?

300 Watt voeding is erg weinig voor zo'n systeem als de jouwe met een R9600XT. Ik denk dat dat het is. Je zou kunnen proberen of je van iemand een sterkere voeding kan lenen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan helpt het m.i. toch ook om de DVD rewriter en CD-rom eraf te trekken? Als de Radeon het dan nog niet doet kan het haast niet in de voeding zitten lijkt mij, of zie ik dat verkeerd?

EDIT: DVD rewriter en CD-rom ondertussen los gehad om stroom te besparen, zodat de videokaart extra kan hebben.... maakte ook geen verschil; nog steeds de grijze verticale vlakken

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 21:04 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik zou morgen gewoon die kaart terug brengen en ruilen voor andere of met systeem in zijn gehaal ff langswippen en een andere 9600XT erin en kijken wat daar uitkomt, misschien is die kaart wel brak en gaat het in combinatie met dit mobo wel mis.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ga morgen eerst even naar de leverancier van het mobo, kijken of ik daar nog wat kan regelen, aangezien het mobo ook nog geen jaar oud is, en de 9600XT wel werkte in een testsysteem bij het zaakje waar ik de kaart gekocht heb.

In ieder geval bedankt voor al jullie suggesties.

Fijne avond verder!

Verwijderd

Topicstarter
't was inderdaad de voeding; is een 420W ingekomen, en nu draait het als een tierelier. Inclusief Overdrive chip :D, dus Club3D levert 'm met chip.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Fijn voor je dat het probleem opgelost is, was eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig naar de uitkomst, de voeding dus toch.

Veel gameplezier ermee ;)
Pagina: 1