Toon posts:

[USB-Memory] Universele driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd terug een usb key gehad, deze werkt perfect op winXP en macOS, probleem is dat hij niet werkt onder win98. Voor mij was dit geen probleem omdat ik dit toch niet draai, maar nu moet ik ergens een backup maken van een oude laptop met win98 en die herkend hem niet.

Weet iemand of er universele drivers zijn? Ik heb deze gehad en er staat nergens een merk op. Er zat ook geen doosje of boekje ofzo bij.

Ik heb in de search twee zogenaamde universele keys gedownload, helaas zat er geen werkende bij.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht niet universeel, maar wel een driver voor W98: http://www.canyon-tech.com/files/Canyon/USB-Flash/CNUF9x.exe

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
je zou kunnen zoeken naar alternatieve drivers voor jouw usb key
als je pid en de vid weet van je key kun je verder zoeken met google
Product id Vendor id
die kun je in deze sleutel vinden, als er alleen maar je usbkey in je usbpoort zit

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Enum\USB\VID_0C45&PID_1060

Mijn usbkey is van sweex, vid 0C45 pid 1060 als ik dit met google opzoek kom ik op
0c45 Microdia
1060 iFlash SM-Direct Card Reader
dus ik gebruik voor mn sweex usbkey de iFlash SM-Direct Card Reader driver voor 98

And this !! Is to go even further beyond!!!