emailadres als plaatje

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 14:59

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Het is erg slim van GoT om een emailadres als plaatje weer te geven. Nu wil ik dat ook op mijn homepage doen. Ik neem aan dat GoT het automatisch laat genereren en mijn vraag is dan ook of ik het ook makkelijk kan laten maken?

In Dreamweaver? (dat gebruik ik nl om mijn webpagina te bouwen).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Galois schreef op 29 juni 2004 @ 19:39:
Het is erg slim van GoT om een emailadres als plaatje weer te geven. Nu wil ik dat ook op mijn homepage doen. Ik neem aan dat GoT het automatisch laat genereren en mijn vraag is dan ook of ik het ook makkelijk kan laten maken?

In Dreamweaver? (dat gebruik ik nl om mijn webpagina te bouwen).
Kun je PHP? Dan kun je het daarin maken.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Automatisch -> php -> gd

Non automatisch -> een tekenprogramma

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Ik doe het zelf anders: ik heb een kleine PHP functie gemaakt die je in je tekst kan aanroepen met als argument het emailadres wat je erin wil hebben. Die functie gooit er een stukje javascript uit die het emailadres decodeerd op de pagina print. Het adres staat dus niet in de source van de pagina, maar verschijnt wel als tekst op het scherm en is ook gewoon copieerbaar en aanklikbaar. Ik denk dat je daarmee het gros van de harvesters wel om te tuin lijdt zonder dat je gebruikers er last van hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door ATS op 29-06-2004 19:43 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Barracuda_82 schreef op 29 juni 2004 @ 19:41:
[...]

Kun je PHP? Dan kun je het daarin maken.
Ik kan been beetje php...
Kan ik ergens een scriptje vinden? Want ik kan het niet zelf bedenken helaas ;)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

ATS schreef op 29 juni 2004 @ 19:43:
Ik doe het zelf anders: ik heb een kleine PHP functie gemaakt die je in je tekst kan aanroepen met als argument het emailadres wat je erin wil hebben. Die functie gooit er een stukje javascript uit die het emailadres decodeerd op de pagina print. Het adres staat dus niet in de source van de pagina, maar verschijnt wel als tekst op het scherm en is ook gewoon copieerbaar en aanklikbaar. Ik denk dat je daarmee het gros van de harvesters wel om te tuin lijdt zonder dat je gebruikers er last van hebben.
Zou je deze functie willen delen met ons? Klinkt namelijk heel interessant. :)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Galois schreef op 29 juni 2004 @ 19:43:
[...]
Ik kan been beetje php...
Kan ik ergens een scriptje vinden? Want ik kan het niet zelf bedenken helaas ;)
www.hotscripts.com

En kan je voortaan daar eerst langs en hier geen scriptrequest posten :) Dat vinden we hier niet al te leuk :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
ATS schreef op 29 juni 2004 @ 19:43:
Klinkt inderdaad erg interessant! Mogen we deze functie inzien?

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 22:03

//

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37

Super_ik

haklust!

maar dan zit het adres nog in de url :P
kun je beter een dbtje of gewoon een file draaien met een ID ofzo :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Dat het adres nu in de url zit is natuurlijk om de user eigen input te geven en zo te bewijzen dat het variabel is, dat variable kan ook gewoon in het script en dus uit een db komen :? .

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Ik heb zelf een scriptje ergens gevonden, dat werkt heel goed...
Je geeft als parameter het adres op (in mijn geval het user_id, daar zoek ik dan het adres bij in de database), en de achtergrondkleur (in rgb) van het plaatje, en dan maakt ie een png-tje :)

Zie voor deze functie: http://217.120.48.160/sou.../functions/functions2.php
FF zoeken op "createimage_email"

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

/scriptrequest

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.