Toon posts:

Server vraag, kom er niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 computers in een netwerk, op de server computer draait Sambar onder windows xp, ik wil nu op de andere computer IIS draaien onder windows 2003 server, op een andere poort, ik heb via www.no-ip.com een domein naam geregistreed die naar poort 82 verwijst, maar ik weet niet, hoe ik het voor elkaar krijg, dat als ik dat domein open, dat het dan ook inderdaad, de pagina's weergeeft die op die 2e computer staan waar IIS op draait? :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

zorg dat je router port 82 laat forwarden naar port 80 (standaard www poort) van je IIS computer (het ip daarvan dus) en dan moet het werken lijkt me ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor je reactie, maar ik gebruik geen router, het netwerk werkt via een switch :?

Verwijderd

windows xp -> verbindingen -> jouw verbinding -> geavanceerd -> daar ergens kan je gewoon zetten welke poort naar welk ip moet :)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Een domeinnaam doet nooit aan poortnummers. Je hebt waarschijnlijk een redirect aangevraagd, dat is heel wat anders. ;)

Misschien is het handig om even een schets te geven van hoe je netwerk in elkaar zit. Daarin zit het antwoord op je vraag en we kunnen nu alleen maar een beetje gokken. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor jullie reacties, ben er uit, het was wat aspfreakout voorstelde, thanx :*)

Verwijderd

Het Grote Poortmappingsverhaal

Sticky's lezen dusch.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.