Toon posts:

[vb.NET] bestand uit readonly directory kopieren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende. Ik heb een programma gemaakt die mijn outlook bestanden backupped. Deze bestanden staan in de "Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook". Hij kopieerd ze naar de d schijf in een mapje met de datum van vandaag. Alles gaat goed zolang ik outlook nog maar niet opgestart heb. Heb ik dit eenmaal wel gedaan en dan weer afgesloten en probeer mijn programma nog een keer dan heeft hij een probleem met 1 bestand, nml outlook.pst. Deze wordt dan door een ander proces vast gehouden. Maar ik kan er alleen niet achter komen hoe ik dat bestand dan kan kopieren, welk process hem vasthoud.
Wat ik dus wil is dat ik met vb.NET dat process kan killen, of dat bestand niet op READ-ONLY zetten maar op volledige toegang.

Is dit mogelijk?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kan je dit bestand met explorer wel gewoon kopieren? Waarschijnlijk ook niet. Dan kan je programma dat ook niet, behalve als je idd Outlook killt. Dat lijkt me niet erg gebruikersvriendelijk...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm..klopt. Kan het ook niet met verkenner. Dan houd het denk ikop. Het is toch een programma voor mezelf. Dus dan moet ik er maar rekening mee houden.

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:11

CaptBiele

No Worries!

Probeer toch uit te zoeken welk programma/process dat ding vasthoudt. Kan goed zijn dat het geen toegevoegde waarde heeft en dat je het wel kan killen. Vaker draaien van die onzinnige draadjes continue op de achtergrond...

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CaptBiele schreef op 30 juni 2004 @ 07:19:
Probeer toch uit te zoeken welk programma/process dat ding vasthoudt. Kan goed zijn dat het geen toegevoegde waarde heeft en dat je het wel kan killen. Vaker draaien van die onzinnige draadjes continue op de achtergrond...
Het process dat het bestand gelocked heeft is OUTLOOK.EXE, op zich kan je het best killen maar dan is dus wel je outlook afgesloten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 08:21
Je kan ook naar een proces kijken met mapi. nog wat.
Dit proces houd vaak nog onderdelen van outlook vast.
Ook kan je kijken als je outlook afsluit of je outlook.exe proces daadwerkelijk gesloten word.
Outlook is nogal een buggy programma hiermee.

Je .pst bestand bevat trouwens al je emails.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1