Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:54
Ik ben na 2 jaar eindelijk overstag gegaan om eens een nieuw mobieltje aan te schaffen.
Na enig speurwerk had ik besloten de MC60 te nemen van Siemens.
Ik heb hem inmiddels en heb daarbij ook een datakabel (Incl. cd) gekocht.
Alles leuk en aardig nu maar hoe krijg ik in godsnaam verbinding met dat ding!?
Ik heb inmiddels de hele handleiding erop zitten. Bij de kabel zat helemaal geen beschrijving, en ik heb net enkele uren besteed aan de ''geweldige'' website van siemens-mobile die me alle kanten opstuurd behalve de goeie!
Ik geef normaal echt niet zo snel op maar dit gaat me ff boven m'n petje.
Dat cdtje wat bij die USB-kabel zit is volgens mij alleen voor het feit dat XP daarna de kabel herkent ofzo?
Verder kan ik er nl niks mee.... ik vind dit allemaal een beetje onduidelijk.

• ScooBY_DoO
^^

Hmzz... is er niemand die me hier even mee helpen wil/kan??

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Kort verteld kan het zijn dat jou kabel niet geschikt is voor jou toestel. Ik weet dat er veel kabels in omloop zijn die niet allemaal even goed werken. Bij mijn SL55 zat ook software bij en deze maakte fijnloos verbinding met het toestel. Misschien toch even je kabel checken. Mag ik vragen waarom maak je geen gebruik van IR?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• ScooBY_DoO
Toestel heeft geen IR en de kabel is goed, type staat ook op de verpakking dus dat zal wel goed zijn neem ik aan.
Kabel wordt gewoon herkent door XP als Siemens datakabel maar that's it kan er verder niks mee.
Heb ik andere software nodig ofzo?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ik heb de telefoon niet en kan niet op jouw computer kijken das wel naar natuurlijk

maar als je de telefoon/kabel inplugt, krijg je er dan een com-poort bij? probeer die als modem te gebruiken...
staat er een handleiding op de cd (dat wil ook nog wel eens het geval zijn tegenwoordig)? lees die dan door ( ;) )
staat er ergens een setup.exe oid op de bijgaande cd op een logische plek? probeer die eens uit

dat is wat ik denk ik zou doen, maar nogmaals, ik ken de telefoon en kabel ed niet...

met een hamer past alles

• ScooBY_DoO
Nee geen extra compoort.
Geen readme op de cdrom.
Cd gerund en uigevoerd, gebeurd verder niks.
Is ook een heeeel korte install, zoals ik al zei volgens mij is die alleen om in XP die kabel te laten herkennen, driver dus en verder niks.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Download de Siemens Datasuite eens vanaf de Siemens site, werkt perfect. Je kunt dan vanuit de datasuite naar je telefoon, of via "deze computer" waar ook een icoontje van je telefoon komt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ScooBY_DoO
Marzman schreef op 03 juli 2004 @ 22:37:
Download de Siemens Datasuite eens vanaf de Siemens site, werkt perfect. Je kunt dan vanuit de datasuite naar je telefoon, of via "deze computer" waar ook een icoontje van je telefoon komt.
Gedaan en geinstalleerd.
Ik kan gewoon kiezen voor mijn eigen toestel, maar zodra ik de datasuite opstart blijft de tekst: Geen toestel aangesloten staan.
Ik neem dat ik dan in m'n telefoon nog ergens wat moet aanzetten?
Ik ben tot in de config van m'n foon gekomen bij: Verbinding --> Fax/Data --> Ontv. Fax/Data heb ik aangevinkt maar dat is kennelijk niet afdoende want de melding in de datasuite blijft: Geen toestel aangesloten.

P.s. de kabel lijkt me in orde.... er zit tevens een oplaadfunctie in en die doet het gewoon.
Pagina: 1