ISDN ADSL en Quattrovox Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 17:58
En het lijkt zo makkelijk met die quick guide van KPN: aansluiten van ADSL bij een ISDN aansluiting. Maar helaas biedt de quick guide niet altijd uitkomst.

Vorige week het DHZ pakket ISDN binnengekregen met daarin een splitter, modem en aansluitkastje. Netjes het aansluitkastje voor het NT1 kastje (is een type S4) aangesloten. Vervolgens de Quattrovox II weer aangesloten op de NT1 en het 'in bedrijf' lampje gaat weer branden. Telefoons werken prima.

Nu de grote truc: splitter ertussen. Is wellicht de simpelste handeling, maar dan gaat het wel fout. NT1 kastje geeft weer een 'Line OK' en de modem geeft ook groen licht, maar de Quattrovox II wil niet meer telefoneren. Het 'in bedrijf' lampje blijft knipperen, een kiestoon krijg ik niet meer. Internetten gaat overigens prima.

Vanalles geprobeerd, Quattrovox gereset etc maar zonder resultaat. Als ik de splitter ertussenuit haal dan doet ie het binnen no-time weer (maar kunnen we niet internetten natuurlijk). De KPN helpdesk heeft me al een nieuwe splitter gestuurd, maar ook deze geeft hetzelfde probleem. Wie heeft er nog ideeen :?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
moet de splitter niet tussen de NT1 en de Centrale?

Zo had ik het aangesloten bij mijn schoonpa en dat werkt perfect :)

Nu ik die code zie... zo had ik het dus gedaan... :P is ook alweer 2 jaar geleden ofzo

[ Voor 69% gewijzigd door Vorkie op 29-06-2004 18:14 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 19:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Afbeeldingslocatie: http://www.gather-network.net/adsl.PNG

Zo gedaan?

[ Voor 73% gewijzigd door Kanarie op 29-06-2004 18:16 . Reden: ff plaatje gemaakt ipv ascii 'art' ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• oscar
THW Arie: jep, helemaal zo gedaan... het rare is dat de Quattrovox een probleem geeft terwijl de NT1 (eerder in de keten) een 'Line OK' geeft. :/

ThaNetRunner: wat je voorstelt klopt niet, eventueel kun je het in de quick guide ook even napluizen.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Weet je zeker dat je de telefoonlijn in de Line hebt gestopt en niet in phone? Dat de phone weer doorgaat naar de NT1? Dat DSL weer doorgaat naar ADSL modem?

Als ik naar mijn eigen splitter kijk (ook voor ISDN) vind ik de plek voor de Phone aansluiting nogal ongelukkig gekozen, misschien dat je die omgewisseld hebt?

[ Voor 19% gewijzigd door Kanarie op 29-06-2004 18:20 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• oscar
De splitter zit goed, daat ben ik van overtuigd. Had eerst zo'n kleine Y splitter (komt van Ericsson) die inderdaad nogal onduidelijk is. Heb er nu eentje van Alcatel met drie aansluitingen aan 1 zijde, en ja, de aansluitingen zitten goed.

Ik kan me voorstellen dat de Quattrovox II niet met ADSL splitters overweg kan (moet wel kunnen volgens KPN) of dat de NT1 kast problemen geeft in combinatie met een ADSL splitter...

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Heb zelf ook een Quattrovox achter zo'n Y splitter. Ik heb dan wel een Quattrovox III.

Zitten er ook geen apparaten voor het punt waar jij de telefoonlijn splitst? Zijn de kabels niet te lang? (lijkt me heel sterk, maar goed).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is een 'jumpertje' die even om moet in je NT1 gewoon proberen welke ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

bjck schreef op 29 juni 2004 @ 18:50:
Is een 'jumpertje' die even om moet in je NT1 gewoon proberen welke ;)
Of RJ45 100ohm weerstand (afsluitpluggen) in je configuratie gebruiken.

Ook wel is van gehoord ?

Wat voor isdn configuratie heb je? Wat THW ARIE tekend is in de meeste gevallen een S-BUS configuratie waaraan je dus aan het eind van IDSN LIJN 2 zo'n plug moet plaatsen!

Speedtouch freak

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

lSltAlKeR schreef op 29 juni 2004 @ 19:23:
[...]

Of RJ45 100ohm weerstand (afsluitpluggen) in je configuratie gebruiken.

Ook wel is van gehoord ?

Wat voor isdn configuratie heb je? Wat THW ARIE tekend is in de meeste gevallen een S-BUS configuratie waaraan je dus aan het eind van IDSN LIJN 2 zo'n plug moet plaatsen!
Het gekke is dat het hier bij mij nu al sinds november 2003 werkt zonder die plug :P
Heb het net nog even gechecked. De situatie bij mij is precies zoals mijn mooie tekening en dus zonder die plug :P

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Dan zit er waarschijnlijk al een weerstand in het apparaat wat op je 2de lijn zit aangesloten 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door lSltAlKeR op 29-06-2004 19:52 ]

Speedtouch freak

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
THW Arie schreef op 29 juni 2004 @ 19:25:
[...]

Het gekke is dat het hier bij mij nu al sinds november 2003 werkt zonder die plug :P
Heb het net nog even gechecked. De situatie bij mij is precies zoals mijn mooie tekening en dus zonder die plug :P
Maar had je niet opeens nu een splitter ertussen? En er kan natuurlijk ook aan de andere kant van de lijn iets veranderen in equipmetn ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Meneer aard

Porsche rulez!

Wij hebben hiero een isdn+adsl ook werkend gekregen, alleen met een gereviseerde quattrovox I (ruis hadden we op de poorten, waren een van de eerste).

Ik zal morgen even een foto`s maken hoe wij het gedaan hebben.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

lSltAlKeR schreef op 29 juni 2004 @ 19:52:
Dan zit er waarschijnlijk al een weerstand in het apparaat wat op je 2de lijn zit aangesloten 8)7
Nee, er zit geen apparaat op de 2e lijn!

Aansluiting gaat als volgt:

Telefoonlijn - splitter - NT1 - Quattrovox III

Op de splitter zit ook nog m'n ADSL modem. Maar op de NT1 zit alleen maar die Quattrovox III. De andere aansluiting is leeg.

Zoals op de tekening dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Kanarie op 29-06-2004 19:57 ]

• Kms
  • Laatst online: 09-02 19:04

Kms

Even voor de duidelijkheid.

Bij ISDN gaat de binnenkomende lijn (ISRA punt) eerst naar de alcatel splitter op de line ingang. Vervolgens de ISDN uitgang van de splitter naar de NT1 en de ADSL modem op de modem uitgang. Daarna vanaf de NT1 naar quattrovox.

[ Voor 3% gewijzigd door Kms op 29-06-2004 20:27 ]

• oscar
Volgorde van aansluiten zit goed (heb het al vaker gedaan, maar toch): ISRA > splitter > NT1 > Quattrovox. Op de NT1 hangt naast de Quattrovox (S0) ook nog een ISDN modem, volgens mij is het verder niet nodig een afsluitweerstand in te zetten...

Inmiddels heeft KPN storingsdienst teruggebeld, ze verdenken het NT1 S4 kastje. Komt soms voor zeggen ze (ook al in meerdere GoT topics gezien), een nieuwe NT1 gaat morgen op de post. Ik houd jullie op de hoogte B)

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik weet zeker dat het je NT 1 is je hebt nu versie 4 en je krijgt dadelijk een versie 6 dan zal het wel verholpen wezen, komt vaker voor, geen nood.
Ik komt het vaker tegen bij mensen en dan vervang ik gelijk het nt1 kastje, probleem opgelost.

edit typo:

[ Voor 29% gewijzigd door eigenwijsje op 29-06-2004 23:42 ]

• oscar
En de moraal van dit verhaal: KPN heeft een nieuwe NT1 gestuurd en het werkt als een speer. Bedankt allen :Y)
Pagina: 1