Lexar, sandisk of original sony MSP

Pagina: 1
Acties:

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05-2025
Wie heeft ervaring met Memory sticks pro van volgende merken (512 MB )
Lexar ( 219 € )
Sandisk
Sony (278 € )

Sandisk heeft ook blijkbaar 2 types de blue label(144€) en de ultra II (179€) ( zou iets sneller zijn dan de blue label ) ,
Sandisk is de goedkoopste maar is deze kwalitatief ook even sterk of waar zitten de verschillen tussen de merken

De kaartjes zouden gebuikt worden voor een Sony W1(5mp) ( dus ook filmpjes aan 640x480 30fps )

Welke is aan te raden ?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sandisk Ultra II is uiteraard de snelste. Kan van pas komen bij VGA 30 fps. Als je geen speciale stick wil, gewoon de Blue label van Sandisk kopen: even goede prestaties als de originele memoystick, maar omdat het volledig is ontwikkeld bij Sandisk binnenshuis, hoeven ze geen royalties aan Sony te betalen.

Ik gebruik zelf de Blue label in mijn Sony Clié TH55 en mijn Minolta Dimage G400.

Alors.

Verwijderd

Ik heb in mijn Sony F717 totaal geen problemen met een 256MB Sandisk MSPro Blue.

De Ultra II is sneller, maar ik heb geen behoefte aan extra schrijfsnelheid; deze camera ondersteunt geen continu-shot van meer dan 3 foto's. Die 3 foto's schrijft hij binnen 2 seconden weg, en dat is snel genoeg. Als ik gewoon de sluiterknop elke keer indruk, kan ik elke seconde een foto schieten.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb 1 Sony 32 en 128 MB en bevalt na iets meer dan 1 jaar uitstekend.
Ik heb 3 Sandisk PRO 256 MB en bevalt na iets meer dan 1 jaar uitstekend.
Ik heb 1 Lexar 128 MB en bevalt na iets meer dan 1 jaar uitstekend.

Kortom, geen problemen met duurzaamheid na 1 jaar, noch compatibiliteitsproblemen met de F717 en F828.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Stereotomy schreef op 29 juni 2004 @ 18:29:
...maar omdat het volledig is ontwikkeld bij Sandisk binnenshuis, hoeven ze geen royalties aan Sony te betalen...
Aha, nu snap ik eindelijk het "verschil" tussen de normale en de Blue versie. Zelf zit ik eraan te denken om een 512MB UltraII te kopen.

Heb tot nu toe alleen nog maar ervaring met Lexar 256MB Pro kaartje en die heb ik, poeh wat zal het zijn, ruim anderhalf jaar zoiets, geen problemen mee.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Gebruik een Lexar 256 Memery Pro en dat bevalt prima!
Heb voor Lexar gekozen omdat ik over Sandisk wel erg veel negatieve verhalen gelezen heb maar aaan de andere kant zijn er ook weer mensen die daar totaal geen problemen mee hebben! :?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Tussen de memorystick (pro's) zitten er niet zoveel performance en kwalitatieve verschillen tussen de verschillende merken. Dat is wel anders met SD kaartjes in combinatie met Palm handhelds: Lexar/Panasonic doen het aanzienlijk beter dan Sandisk/Toshiba's.

Alors.

Verwijderd

Ik hoor ook goeie verhalen over Lexar. Heb er zelf ook een 64MB usb stick en een 512 MB CF (40x) van, ziet er degelijk uit en doet het gewoon goed.
Ben zelf voor een 1GB kaartje aan het kijken, heb ze alleen nog niet gevonden van Lexar.

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05-2025
Iemand enig idee waar deze goedkoop te koop zijn aan de grens luxenburg duitsland ( zullen daar toch wel goedkoper zijn dan in Belgie )

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

zoiezo heeft bv sandisk 5 jaar garantie en die van sony maar 1 (of tegenwoordig 2?)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Ik heb zelf de 256MB Blue Label versie van SanDisk en een DSC-V1

filmpjes van 640*480 @30fps opnemen is geen probleem
Ik denk dat je het snelheidsverschil tussen Blue Label en Ultra II niet zal merken wanneer je in 1.2 Mpixels schiet.

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Sony P73 digicam gekocht... met een geheugenkaartje van Lexar (deze zat erbij, niet echt op gelet bij het kopen, dom, dom...). Nu twijfel ik of ik deze wel open moet maken, omdat er een memory select function op zit... Het is een kaartje van 256MB, en die is dus opgedeeld in 2x128, waar je tussen moet/kan switchen. Is dit niet vreselijk irritant? Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Gerodion: ik vind het irritant. Het is net als het hebben van 2x 128MB. Ik zou voor de MemoryStick Pro 256MB gaan, als de P73 dat ondersteunt.

Verwijderd

Ja ondersteund pro... en volgensmij is de pro van sony zelf (Staat op de sonystyle website voor €99,-) nieteens zoveel duurder... Dus ik denk dat ik morgen bij de steenweg die twee kaartjes switch...

Verwijderd

De Pro 256 MB van Sandisk kost 74 euro bij www.d95.nl. Kun je er nog een redelijk bedrag op besparen. Die werkt in elk geval goed in mijn F717.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Dat er Lexar op staat is geen enkel probleem, maar het is idd wel erg irri als je moet switchen. Aan de andere kant: hoe vaak maak je meer dan 45 fotoos in 1 shoot? Want dat is het aantal fotoos wat bij benadering op 128MB kan. Als het antwoord is: "bijna nooit", dan is deze 2x128 niet zo heel erg.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Ik ga morgen even proberen de lexar om te ruilen. Helemaal nu ik gezien heb dat die sony pro kaartjes bij mycom €99,- kosten, terwijl ik voor een lexar €90,- betaal.

Nu had ik nog een vraagje:
Wat is sneller? De bijgeleverde usbkabel in de camera prikken, of de memorycard in een cardreader die intern in de pc zit stoppen?

Verwijderd

De cardreader. Ik heb geen exacte meting gedaan, maar gevoelsmatig gaat het meer dan 2x zo snel via de cardreader.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

De P73 is volgens mij USB1.1 en kan niet op de max snelheid van je kaartje de gegevens overpompen, als je een interne cardreader hebt die USB2.0 snelheid heeft, dan gaat dat uiteraard een stuk sneller.

Verwijderd

De F717 is ook USB 2.0, en die zet de gegevens over met 2 MB per seconde, terwijl hij intern zeker 4MB per seconde op het kaartje kan lezen en schrijven. (Gezien de snelheid die het duurt om 3 burstfoto's op te slaan, of om van foto naar foto te switchen.) Dus ook een USB 2.0 kan wellicht niet de volledige snelheid benutten.

Ik zal over een tijdje eens een USB2 reader proberen.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Volgens de USB specs:

USB 1.1 = max 1.5MB/s
USB 2.0 = max 60MB/s (!)

Dus op zich zou het wel moeten kunnen lijkt me.

Verwijderd

Volgens mij is de kaart zelf de beperkende factor bij het gebruik van een cardreader, en is de hardware van de camera weer trager dan de kaart.

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 20:55
Weakling schreef op 06 juli 2004 @ 11:24:
De P73 is volgens mij USB1.1 en kan niet op de max snelheid van je kaartje de gegevens overpompen, als je een interne cardreader hebt die USB2.0 snelheid heeft, dan gaat dat uiteraard een stuk sneller.
De P73 is wel degelijk USB 2.0, dat was de P72 al.

https://photune.blogspot.com/

Verwijderd

Heb gisteren een cardreader gekocht bij mycom, heb nog niet echt uitgetest of ie sneller is... maar in ieder geval, ik ben alweer blij dat ik een kabel van mn bureau af heb gewerkt (die usbkabel van mn camera is nu dus weg), en het ziet dr nog een stuk gaver uit ook! 8)

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

devvy schreef op 07 juli 2004 @ 09:15:
[...]

De P73 is wel degelijk USB 2.0, dat was de P72 al.
Dan vermoed ik dat de cams zelf niet voldoende van de usb2.0 snelheid gebruik weten te maken, maar slechts een fractie boven usb1.1 snelheid presteren. Maar dat zijn slechts speculaties van mijn kant ...

Pagina: 1